České videoherní studio Bohemia Interactive po nedávných předběžných číslech přichází s auditovanými výsledky. Tržby a zisk za rok 2020 jsou nejvyšší od roku 2014 a jde o vůbec druhý nejúspěšnější rok firmy v její historii.
Loňské tržby dosáhly na 1,103 miliardy korun, a to se započítanými provizemi prodejců her, tedy Steamu a spol. (celkové hrubé tržby jsou 1,6 miliardy). Rok předtím tržby udělaly 997 milionů. Čistý zisk po zdanění se loni usadil na hodnotě 608 milionů korun, což je meziroční růst o 43 procent. Zisk EBITDA pak činil 848 milionů, meziročně o 29,9 procenta více.
“Celosvětové prodeje her loni pozitivně ovlivnila epidemie covid, nicméně silný rok 2020 jsme očekávali už před jejím propuknutím. V rámci dlouhodobé strategie jsme vloni počítali s rozšiřováním našich herních titulů na konzole a mobilní platformy a s tím spojeným přílivem nových hráčů,” komentuje výsledky finanční ředitel Bohemky Slavomír Pavlíček.
“Co se týká předpokládaného vývoje v roce 2021, očekáváme že na jeho konci dosáhneme ještě mírně lepších výsledků než loni. Hodláme dále posilovat naše pozice na konzolích, ale růst chceme i geograficky. To byl také jeden z důvodů, proč jsme se minulý měsíc spojili se strategickým partnerem Tencent, který nám s pronikáním na nové perspektivní trhy po celém světě významně pomůže,” doplňuje Pavlíček.
Čínský Tencent koupil v Bohemia Interactive minoritní podíl a české firmě mimo jiné pomůže se vstupem na obrovský herní trh v Číně. Více o tom v našem rozhovoru s Markem Španělem.
BI, která zaměstnává 350 lidí, loni prodala 5,7 milionu kopií svých her. Nejlépe na tom bylo DayZ (1,3 milionu kopií a 759 tisíc DLC) následované vojenským titulem Arma 3 (1,1 milionu a 2,2 milionu DLC). DayZ má 6,4 milionu aktivních hráčů, Arma 3 je na 2,3 milionech, Vigor na 4,6 milionech a Ylands na 646 tisících aktivních hráčů.