Slovenský provozovatel televizních vysílačů Towercom odstartoval informační kampaň k přechodu na DVB-T2. Hlavní postavou je agent Anténa, který zachraňuje bezplatné vysílání před zloduchem plánujícím konec terestrického signálu.
Vtipné reklamní spoty ve stylu Jamese Bonda vedou na web Cezanténu.sk, na kterém jsou všechny potřebné informace k přeladění individuálních i společných antén. Na Slovensku bude přelaďování frekvencí probíhat od července 2019 do léta 2020, s výjimkou zimních měsíců. Vyhledávač na stránkách poradí, kdy se přeladění týká bydliště konkrétního diváka.
V bezplatném pozemním digitálním vysílání jsou šířeny veřejnoprávní stanice Jednotka a Dvojka (včetně HD rozlišení), TV Joj, Joj Plus, Wau, TA3 a TV Lux.
V Česku má informační kampaň na starosti Ministerstvo průmyslu a obchodu, nedávno si k ní nechalo zhotovit průzkum veřejného mínění. 63 procent domácností v něm uvedlo, že netuší, kdy přesně k přechodu na DVB-T2 dojde. České Radiokomunikace doufají, že by kampaň mohla proběhnout na podzim.
Aktuálně informuje diváky alespoň Česká televize v klipu s Robertem Zárubou a Danielem Stachem.