Bezplatná webová SMS brána Vodafonu používá stejně jako řada podobných služeb ověřovací kód, který uživatel musí před odesláním zprávy přepsat do zadaného pole ve formuláři. To by mělo zabránit spamovacím robotům v rozesílání velkého množství nevyžádaných SMS zpráv. V současné době však dostáváme stížnosti uživatelů, že ověřovací kód je příliš špatně čitelný a v případech jeho pěticiferných podob se někdy stává, že se dvě číslice přeloží přes sebe. Uživatel pak vlastně má buď 99 pokusů, aby odeslal jednu SMSku, nebo může stránku znovu načíst a doufat, že tentokrát mu bude předložen kód čitelnější.
S žádostí o vysvětlení tohoto stavu jsme se obrátili na tiskového mluvčího české pobočky Vodafonu Jakuba Hrabovského, podle kterého obtížná čitelnost spočívá v tom, že se snažíme omezit zneužívání této služby, aby např. číselný kód nebyl čitelný automatickým ‚čtečkám‘, které kód lehce rozluští a rozešlou tisíce nevyžádaných SMS. Cílem je, aby číselný kód rozpoznali pouze uživatelé (lidé). V současné době hledáme vhodnou hranici, kteá by těmto parametrům vyhovovala.
Na otázku, zda důvodem není třeba i snaha omezit celkový počet odeslaných SMS zpráv, Jakub Hrabovský uvedl: Určitě nejde o snahu omezit počet odeslaných SMS, brána bude i nadále funkční a službu neplánujeme rušit.
Nutno dodat, že při tempu technického vývoje a schopností strojového rozpoznávání textu nevydrží pravděpodobně žádná nastavená hranice příliš dlouho.
Konkurenční T-Mobile bezplatné zasílání z webu neumožňuje (resp. omezený počet SMS z Internetu zdarma dává uživatelům některých svých tarifů), Eurotel má svoji webovou SMS bránu, jejíž ověřovací kód je však lépe čitelný než ten Vodafonu.