Tiscali.cz, Muvi.cz, CET 21 a Centrum.cz porušili metodiku NetMonitoru

30. 8. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) řeší tři případy, kdy provozovatel serveru porušil metodiku měření návštěvnosti v NetMonitoru. Jeho zástupci na to upozornili v e-mailu, který tento týden dostali odběratelé dat a který má Lupa k dispozici. „Než si budete moci stáhnout data NetMonitoru za červenec, dovolujeme si vás upozornit, že v projektu bylo zjištěno několik případů, kdy měření neprobíhalo v souladu s metodikou,“ stojí ve zprávě. Zatím ale není jasné, o jak závažná porušení jde.

Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) řeší tři případy, kdy provozovatel serveru porušil metodiku měření návštěvnosti v NetMonitoru. Jeho zástupci na to upozornili v e-mailu, který tento týden dostali odběratelé dat a který má Lupa k dispozici.

„Než si budete moci stáhnout data NetMonitoru za červenec, dovolujeme si vás upozornit, že v projektu bylo zjištěno několik případů, kdy měření neprobíhalo v souladu s metodikou,“ stojí ve zprávě. Zatím ale není jasné, o jak závažná porušení jde.

Problémy se mají konkrétně týkat tří provozovatelů měřených serverů: prvním jsou servery Muvi.cz a Tiscali.cz, které byly z červencového přehledu vyřazeny. Druhým je CET 21 (provozovatele TV Nova), jehož čísla v červencovém přehledu pro obchodníky a agentury také chybí. A třetím případem je Centrum.cz, které mělo podle e-mailu v období od loňského října do letošního června nadhodnocena čísla zahraniční návštěvnosti. 

Jak konkrétně k porušení metodiky došlo, zatím není známo. Všemi třemi případy se zabývá metodologická komise SPIRu, a podle informací Lupy o nich bude příští týden jednat také výkonná rada SPIRu. „Do té doby nebudeme mít kompletní informace o tom, jak v těchto případech bude SPIR nadále postupovat,“ vysvětlila Lupě výkonná ředitelka SPIRu Kateřina Hrubešová, proč zatím nechce případy obšírněji komentovat.

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).