Česká portálová jednička, Seznam.cz, v současné době provádí neveřejné testování svého PPC systému (pay-per-click, platba za proklik u inzertních odkazů ve vyhledávání). Ačkoliv zástupci portálu dlouho úvahy o PPC oficiálně odmítali, informace ze zákulisí stejně dlouho svědčily o pravém opaku a nyní se tyto úvahy potvrdily. Nová služba dostala název Sklik (dotaz na whois) a testovací odkazy můžete na některá klíčová slova („blog“, „parfémy“, „dovolená“) najít vždy na druhé straně výsledků úplně na konci u označení Placené odkazy. Seznam se k našim dotazům o konkrétní podobě PPC systému odmítl vyjádřit s tím, že zatím stále probíhá jeho testování.
Z českých portálů provozuje vlastní PPC síť také Centrum (pod názvem AdFox), světově nejznámější PPC systém pod názvem AdWords pak patří vyhledávači Google. (BusinessWeek.cz)