Google musí opět žehlit problém se závadným inzerátem, který pronikl do jeho reklamního systému Google AdWords. Tentokrát textová reklama propagující produkt Antivirus XP 2008
vedla na nastrčené stránky, které na první pohled mohly vypadat jako důvěryhodný web antivirového programu. Ve skutečnosti se ale jejich prostřednictvím šířil falešný antivirus resp. vyděračský adware obtěžující uživatele vyskakovacími okny a vybízející jej ke koupi drahého, ale ve skutečnosti zcela bezcenného antiviru.
Tato praktika sociálního inženýrství v posledních týdnech prožívá výrazný boom, na což upozornily mimo jiné laboratoře PandaLabs a jeho dopad na české uživatele potvrdily i statistiky společnosti Eset. Google už předmětný inzerát ze systému odstranil, ovšem nejde zdaleka o první podobný případ. Přitom již před rokem a půl po vlně kritiky Google sliboval, že inzeráty bude lépe kontrolovat. Stejný problém měl v minulosti ale třeba i Microsoft, takže nejde jen o specifikum reklamního systému Googlu. (DailyTech)