AdSense pro češtinu přichází

31. 10. 2006
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Některým lidem s AdSense účtem přišel před několika okamžiky e-mail oznamující testovací spuštění tohoto systému PPC kontextové reklamy pro český obsah. Až dosud AdSense v češtině bylo limitováno jen na vyhledávání, pro srovnatelné Maďarsko již AdSense plnohodnotně funguje delší dobu. E-mail je psaný slovensky, pravděpodobně to však znamená, že Google ve své podpoře zaměstnává Slováka, nikoliv že by se mělo jednat o spuštění pouze pro tento jazyk. Jeho obsah však hovoří jasně: S radosťou Vám…

Některým lidem s AdSense účtem přišel před několika okamžiky e-mail oznamující testovací spuštění tohoto systému PPC kontextové reklamy pro český obsah. Až dosud AdSense v češtině bylo limitováno jen na vyhledávání, pro srovnatelné Maďarsko již AdSense plnohodnotně funguje delší dobu.

E-mail je psaný slovensky, pravděpodobně to však znamená, že Google ve své podpoře zaměstnává Slováka, nikoliv že by se mělo jednat o spuštění pouze pro tento jazyk. Jeho obsah však hovoří jasně: S radosťou Vám oznamujeme, že sme spustili testovanie AdSense pre obsah vo Vašom jazyku. Chceli by sme Vás poprosiť aby ste vložili reklamný kód do Vašich stránok a umožnili nám tak testovať ich cielenie na ich obsah. (…) Na konci testovania a pred oficiálnym spustením Vás požiadame o vyplnenie ankety spokojnosti s výsledkami z pohľadu majiteľa stránok.

Jak česká AdSense reklama vypadá v provozu, si můžete prohlédnout například na serveru Spenziony, jehož tvůrce nás na spuštění tohoto systému upozornil. Na reklamním bloku AdSense jsou zajímavé dva české odkazy vedoucí na přeložené stránky AdSense, které jasně ukazují, že konečný vstup Googlu na český trh kontextové reklamy je již připraven. První odkaz vede na úvodní stránku AdSense s vysvětlením, k čemu tento systém slouží, druhý odkaz vede na stránku s vysvětlením, jak přes tento systém inzerovat.

Po odkoupení domény Google.cz se jedná o další výrazný krok, kterým Google začíná zvýrazňovat svou pozici na českém trhu. České AdSense však bude muset čelit silné konkurenci v podobě eTargetu, AdFoxu, bbKontextu a dalších systémů kontextové reklamy. Je tedy otázkou, zda jeho příchod dokáže nastartovat český trh s internetovou reklamou, či jestli se spíše zařadí mezi své konkurenty, se kterými se bude přetahovat o stávající klienty. (Tip: Petr Sršeň)

Autor článku

Autor je bývalým redaktorem Lupa.cz, nyní pracuje jako konzultant v BCG. Vystudoval ekonomii a právo. Občas bloguje: jilm.cz a často tweetuje: @jilm.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).