„Průzkum potvrzuje, že pohled spotřebitelů na kvalitu vybavení domácností se mění. Mnohem větší roli pro ně začíná hrát funkčnost a tedy i životnost výrobku, za kterou jsou ochotni si i připlatit. České domácnosti se modernizují a stále více v nich tedy mají přednost nejnovější technologie,“ říká Ladislav Pospíšil, marketingový ředitel společnosti Expert Elektro a dodává: „Ještě před několika lety byl trend zcela opačný. Lidé při nákupu domácích spotřebičů kladli důraz především na cenu. Podíl na tom měl například i velký nárůst počtu hypermarketů, kde je zákazník, na rozdíl od specializovaného obchodu, odkázán při výběru pouze sám na sebe a logicky nakupuje hlavně podle ceny.“
Průzkumu se zúčastnilo celkem 2 878 respondentů. Důležitější než značka, cena či design je pro ně funkčnost a tedy i kvalita elektroniky nebo elektrospotřebičů. Tou se při výběru řídí 29 % z nich. Funkčnost je rozhodující ve všech věkových kategoriích do 50ti let. Nejméně zde pak rozhodují design a cena. Pro starší 50ti let hraje naopak cena největší roli.
Průzkum se zaměřil také na zjištění, kde čerpají při výběru elektroniky a elektrospotřebičů lidé informace. Téměř polovina dotázaných (40 %) hledá na internetu, čtvrtina se pak informuje u specializovaných pracovníků v obchodech. Na osobní doporučení dá při nákupu 17 % respondentů. Internet je jako informační kanál používán napříč všemi věkovými skupinami, kromě osob starších 50ti let. Ti získávají informace o výrobcích především od specializovaných pracovníků v obchodech.