Mnoho zákazníků si k nové doméně s koncovkou CZ pořídilo i webové stránky. Celkový nárůst trhu tak v prvních šesti měsících roku překonal 5% vzestup trhu ve stejném období loňského roku. Mělo by jít však spíše o krátkodobý trend, v delším časovém horizontu lze očekávat zpomalování růstu českého trhu tzv. webhostingových pronájmů. Letos by se u nás mělo vybrat na pronájmech asi 560 milionů korun.
Domácí trh kopíruje vývoj na vyspělejších trzích. Webové prezentace se mění v interaktivní webové služby, často označované nálepkou Web 2.0. Samotní uživatelé se aktivně podílejí na vytváření internetového obsahu, případně se zapojují do budování virtuálních sociálních sítí či komunit. Z internetu se tak stává univerzální komunikační platforma, která stále významněji ovlivňuje každodenní život.
Dlouhodobě nejúspěšnějšími pronajímateli webového prostoru jsou na domácím trhu firmy Active 24 a Internet CZ. Společně obhospodařují polovinu všech pronájmů. Ani pořadí na dalších místech se již několik let nemění. Na třetím, resp. čtvrtém místě následují společnosti Zoner software a Ignum, pátá je firma Nethost.