Tuzemské B2B obchodování vzrostlo v průměru o 40 procent

[Tisková zpráva] Až 30 procent může v průměru firma ušetřit pokud poptává zboží přes internetová tržiště. Rychle rostoucí popularitu tohoto způsobu obchodování registrují česká B2B tržiště i na raketových nárůstech aktivních uživatelů. V loňském roce zaznamenalo internetové tržiště ABC Českého Hospodářství zvýšený zájem nejen ze strany výrobních firem a obchodních společností, ale také běžných lidí a domácností.

Sdílet

PRAHA, 07. února 2006 – Loňský rok byl ve znamení raketového nárůstu B2B obchodování. Nejstarší české internetové tržiště ABC Českého Hospodářství meziročně zaznamenalo nárůst obchodování v průměru o čtyřicet – v některých oblastech až o 60 procent. Podle odborníků je důvod rychlých nárůstů jednoznačný: Výrazná úspora nákladů při nakupování – v průměru o 30 procent – jednoduchá obsluha zakázky a reklama zdarma v případě nabízených služeb.

„V některých oblastech registrujeme nárůst až o dvě třetiny – týká se to především zabezpečení. Oproti stejnému období loňského roku šel výrazně nahoru také zájem o dárkové předměty a překvapivě také o jídlo a nápoje. Skoro o polovinu se zvýšilo obchodování v oblasti telekomunikací. Nicméně zájem o tento druh nakupování se během posledního roku objevil nejen u firem, ale také u běžných lidí,“ vysvětlila Lucie Vojtová, projektová manažerka internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.

Zájem jednotlivců odborníci vysvětlují dvěma faktory: Výrazným ušetřením nákladů a získáváním informací o dodavatelích úplně zdarma. Zadat do systému poptávku totiž nestojí žádné peníze. Největší zájem registruje ABC Českého Hospodářství především o komodity související se zařízením domácnosti – a to počínaje okny, dveřmi, střechami, stavebním materiálem, až po veškeré stavební práce. Zájem je také o cateringové služby, odívání a textil či odvětví sportu, kultury a cestování.

„Je zřejmé, že hysterie způsobená splasknutím dotcom bubliny a následná nedůvěra v obdobné druhy obchodování skončila. Běžný člověk už ví, že nákupy přes internet vyjdou levněji, než v kamenných obchodech – firmy si uvědomují, že B2B obchodování má obdobné výhody. Je jednoduché na ovládání a finanční úspora značná,“ vysvětlil Pavel Šťovíček, ředitel konzultační a technologické společnosti Logos, která se zabývá systémovými integracemi.

Výhoda internetového obchodování spočívá i v jednoduché možnosti získat dodávky zboží ze zahraničí. Klient si tak z přehledného systému vybere maximálně vyhovující nabídku. V tuto chvíli jsou nejčastěji využívanými lokalitami země Evropské unie. Největší počet zakázek – tedy poptávek a nabídek – registruje B2B tržiště ABC Českého Hospodářství ze zemí jako je Francie, Německo, Velká Británie, Španělsko. Velmi dobře se rozjíždí touto formou i obchod se Spojenými státy nebo Ruskem.

Ceny v tržišti se navíc mění poměrně rychle. „Samozřejmě v případě tržiště neexistují hranice a zahraniční poptávka se dá sehnat stejně snadno jako tuzemská. V letošním roce jsme se rozhodli expandovat na Slovensko a to z několika důvodů: Tamní daňová politika je velmi příznivá a zároveň mezi českými a slovenskými dodavateli a odběrateli neexistuje jazyková bariéra – to i v dnešní době ještě hraje roli,“ uzavřela Lucie Vojtová z ABC Českého Hospodářství.

Kontakt:
Jan Hlaváč,
mediální konzultant ABC Českého Hospodářství
e-mail: jan.hlavac@rhmc.cz
tel.: +420 777 076 760

Lucie Vojtová,
vedoucí produkce ABC Českého Hospodářství
Šostakovičovo nám. 1515
155 00, Praha 5
e-mail: lucie.vojtova@ab­c.cz
tel.: +420 225 570 127

www.abc.cz

O internetovém tržišti ABC Českého Hospodářství
Internetové B2B tržiště ABC Českého Hospodářství považuje za své poslání vytvářet nové obchodní příležitosti pro dynamické a rozvíjející se společnosti. Společnost byla založena v srpnu 1996 a o měsíc později vydává první katalog. Jedná se o ucelený přehled kontaktů na 40 tisíc oborově roztříděných firem. Katalog vychází pravidelně v české, anglické a německé verzi. O další měsíc později začíná uživatelům sloužit služba ABC Free Line. Jako první společnost na českém trhu firmy začala poskytovat skutečně ověřené obchodní kontakty.

V září 1997 vydává ABC Českého Hospodářství první ABC CD ROM verze ABC Classic. O půl roku později dochází ke spuštění ABC Business serveru. Opět jako první v tuzemsku poskytuje ABC obchodní kontakty na firmy internetu. V červnu 1999 je k dispozici produkt ABC Global Kontakt. Díky němu server ABC aranžuje poptávky po českých výrobcích ze zahraničí. O rok později přichází na trh ABC WAP. A znovu jako první v Česku zpřístupňuje ABC obchodní kontakty na mobilních telefonech v technologii wap. V červenci 2002 dochází k rozšíření služeb a společnost zasílá emailem denně aktuální nabídky, poptávky a tendery firem z Česka i zahraničí.

V tuto chvíli má společnost více než 25 163 aktivních zákazníků. Za celý rok 2005 stránky ABC České Hospodářství otevřelo více než 97 354 unikátních návštěvníků.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).