Výrazné meziroční zlepšení odráží pozitivní diváckou odezvu na programové schéma sestavené novým vedením televize, pro které je měření divácké spokojenosti klíčovým kritériem kvality a zásadní zpětnou vazbou. Česká televize navíc pracuje na zavádění nového systému měření kvality, který využívají velké zahraniční televize veřejné služby a který kromě kvality hodnotí i míru vynaložených prostředků.
Spokojenost diváků s vysíláním České televize se v únoru meziročně výrazně zvýšila. Vyplývá to z hodnocení diváků, kteří známkují pořady ČT na škále od nuly do desítky, přičemž deset je nejvyšší známka. Zatímco v roce 2011 byla spokojenost s programem České televize 7,8, letos to bylo celých 8,2. Za průměrnou hodnotu považujeme koeficient spokojenosti 7,0 a o nadprůměru lze hovořit již při koeficientu 7,5. Česká televize v čele s novým vedením tak dokázala vylepšit svůj program tak, že je s ním spokojeno víc lidí než před rokem.
Mimořádně pozitivní je hodnocení ČT24, jejíž celodenní koeficient je 8,3. Jen o jednu desetinu nižší výsledek má ČT4. ČT1 dosáhla 8,2 bodu, jak po celý den, tak v hlavním vysílacím čase. Takto vysoké hodnocení programů televize veřejné služby v obou sledovaných časech je rekordní i v dlouhodobějším srovnání. Program ČT2 dosáhl hodnoty 8,0 za celý den a v hlavním vysílacím čase 7,9.
„Výborné výsledky spokojenosti potvrzují naše předpoklady, že se nám nové programové schéma České televize podařilo nastavit dobře. Věřím, že se jedná o nové standardní hodnoty dlouhodobého indexu spokojenosti s vysíláním České televize a že diváci budou takto příznivě hodnotit i nové projekty, které jsme v poslední době schválili do výroby a které budeme vysílat v následujících sezónách,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák a doplňuje: „Měření kvality a divácké spokojenosti je a bude tím nejdůležitějším kritériem, které budeme u pořadů sledovat. V tuto chvíli také společně s radou České televize pracujeme na přípravě a zavádění nového systému měření kvality pořadů televize veřejné služby, který zároveň zohledňuje i míru vynaložených finančních prostředků. Inspirujeme se u významných zahraničních veřejnoprávních televizí, jako je např. BBC nebo ARD.“