Na B2B obchodování začali vydělávat i drobní živnostníci

[Tisková zpráva] Až 30 procent může v průměru firma ušetřit pokud poptává zboží přes internetová tržiště. To je podle odborníků hlavní důvod, proč se B2B obchodování začali v poslední době účastnit ve velké míře i drobní živnostníci. Zvyšující se počítačová gramotnost napomáhá efektivnějšímu podnikání – k nižším nákladům a vyšším obchodním příležitostem.

Sdílet

PRAHA, 23. března 2006 – Za masivním rozvojem B2B obchodování v loňském roce stojí podle odborníků i zvýšený zájem drobných živnostníků. Počet aktivně obchodujících drobných živnostníků se podle nejstaršího tuzemského tržiště ABC Českého Hospodářství meziročně zvýšil o 60 procent. Vedle vysoké úspory nákladů a jednoduchého nalezení odběratelů je důležitým faktorem masivního rozvoje také zvyšující se počítačová gramotnost.

„Obecně se dá říct, že ušetřit může běžný živnostník nakupováním přes B2B tržiště v průměru třetinu ze svých nákladů. Samozřejmě je to rozdílné podle jednotlivých oborů. U některých komodit jde o pár procent, u jiných – například ve stavebnictví – o desítky procent. Vyjádřeno v korunách jde o desítky tisíc. Dnes je zřejmé, že neexistuje obor, kde by se nevyplatilo nakupovat přes tržiště,“ vysvětlil Jiří Ďurák, šéf obchodu internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.

Zájem drobných živnostníků odborníci vysvětlují dvěma faktory: Výrazným ušetřením nákladů a získáváním informací o dodavatelích úplně zdarma. Zadat do systému poptávku totiž nestojí žádné peníze. Vedle stavebních firem dosahují největších úspor v nákladech obchodníci se stroji a průmyslovými potřebami.

„Zájem mezi živnostníky jednoznačně roste. Internet jako takový se dnes dostává i k těm největším zarputilcům. Dnes už i oni pochopili, že ušetří spoustu času a peněz při hledání svých dodavatelů – i potenciálních odběratelů. A to buď úplně nových, nebo lepších, kteří nahradí ty stávající. Dále i ti nejmenší živnostníci zjistili, že je důležité nabídnout své služby rychle a efektivně těm, kdo je zrovna potřebují. Je pro ně velmi důležité dostat se k poptávkám ze svých oborů působnosti a tím mít více práce a zisku,“ upřesnil Jiří Ďurák.

Výhody B2B obchodování registrují i daňoví poradci. „Třicetiprocentní úspora nákladů není rozhodně nijak nevýznamná. Vzhledem k celkové výši příjmů a nákladů většiny drobných živnostníků je navíc snaha zvýšit svůj zisk i minimalizací nákladů vcelku logická, jde navíc i ruku v ruce s hledáním nových obchodních kontaktů. Případné poplatky za tržiště jsou pak daňově uznatelným nákladem,“ vysvětlil Ivan Fučík, auditor, daňový poradce a spolumajitel kanceláře Fučík & partneři.

Výhoda internetového obchodování spočívá i v jednoduché možnosti získat dodávky zboží ze zahraničí. Klient si tak z přehledného systému vybere maximálně vyhovující nabídku. V tuto chvíli jsou nejčastěji využívanými lokalitami země Evropské unie. Největší počet zakázek – tedy poptávek a nabídek – registruje B2B tržiště ABC Českého Hospodářství ze zemí jako je Francie, Německo, Velká Británie, Španělsko. Velmi dobře se rozjíždí touto formou i obchod se Spojenými státy nebo Ruskem.

Ceny v tržišti se navíc mění poměrně rychle. „Jedná se o internetové obchodování, které je živé a reálné. To znamená že vývoj cen kopíruje vývoj na trhu. Jen jsou změny dynamičtější díky rychlosti a snadnosti obchodování. Výkyvy cen jsou tak samozřejmě podřízeny poptávce a sezónností. Zřejmý a dlouhodobý pokles cen je tak například nejvíc vidět u domácích spotřebičů,“ uzavřel Jiří Ďurák z ABC Českého Hospodářství.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).