Avaya Intelligent Presence řeší problematiku integrace více zdrojů informací o dostupnosti, které sbírá z různých platforem na různých protokolech. Server Intelligent Presence kombinuje informace o dostupnosti z telefonu, desktopu a aplikací od Avaya a ze zdrojů třetích stran, jako jsou Microsoft, IBM a další, a propojuje standardní průmyslové protokoly včetně SIP/SIMPLE a XMPP.
„Intelligent Presence posílí obchodní komunikace v reálném čase, neboť odstraní bariéry kontaktu jako jsou místo, denní doba, typ sítě, platformy, kanálu či zařízení,“ řekl Stuart Wells, senior viceprezident společnosti Avaya a prezident její divize Global Communications Solutions. „Server Intelligent Presence společnosti Avaya je srdcem komunikací a aplikací sledujících dostupnost, které posouvají spolupráci mezi zaměstnanci na novou úroveň a přinášejí konkurenční výhodu.“
Intelligent Presence Server automaticky aktualizuje informace o dostupnosti a zároveň umožňuje uživatelům i podnikům nastavit pravidla pro správu informací o dostupnosti. Uživatel tak může například nastavit, kdo ho může kontaktovat a jakými prostředky.
„Dostupnost se považuje za nezbytnou v unifikovaných komunikacích. Aby došlo k posunu informací o dostupnosti na další úroveň, je nutné využít stávající i nové informační zdroje a vyvinout komunikace a aplikace, které pracují nezávisle na protokolech a dodavatelích,“ řekl Brian Riggs, ředitel výzkumu, Current Analysis.
Server Intelligent Presence pracuje na škálovatelné, víceprotokolové platformě Jabber Extensible Communications Platform™ (Jabber XCP™). „Dostupnost je klíčem k unifikovaným komunikacím, protože propojuje uživatele, služby a zařízení do neustálé komunikace v reálném čase,“ řekl Paul Guerin, CEO společnosti Jabber.
„Server Inteligent Presence společnosti Avaya je jedinečnou a výkonnou kombinací zkušeností společnosti Avaya v oblasti komunikací v reálném čase a osvědčené technologie, zkušeností v prostředí otevřených standardů, se servery XMPP a s protokoly SIP/SIMPLE, jimiž disponuje společnost Jabber.“
Avaya Intelligent Presence bude v prodeji v květnu a bude součástí sady Unified Communications Standard Edition. Budou ho podporovat klienti a koncové stanice řady Avaya one-X™, včetně one-X Portal, one-X Communicator a one-X Deskphones. Klienti budou obsahovat jednoduché rozhraní, z něhož lze získat přesné a spolehlivé informace o dostupnosti a vybrat nejefektivnější komunikační kanál, včetně možnosti volání či sestavení konferencí jediným kliknutím, a to buď s vizuálním přenosem nebo bez něj. Platforma Intelligent bude od května integrována s Microsoft Office Communicator, později v letošním roce i s IBM Lotus Sametime a s Microsoft Exchange. Rovněž bude existovat vývojářská sada, s níž mohou členové Avaya DevConnect a zákazníci budovat a integrovat řešení na server Intelligent Presence.