Český internet a on-line nakupování
Praha, 17. 6. 2004 – Téměř 70% aktivních uživatelů českého internetu má zkušenosti s nákupem zboží či služeb přes internet. V průběhu posledních 3 měsíců využila internet pro on-line nákup téměř 1/3 respondentů. Nejčastěji nakupovaným artiklem na internetu jsou knihy, CD, DVD a videokazety. Nejčastějším způsobem placení za objednané zboží je dobírka (66%).
United Interactive provedlo na začátku června 2004 další výzkumné šetření v rámci svého panelu aktivních uživatelů českého internetu (United Panel). Cílem výzkumu bylo zmapovat míru využívání internetu ve vztahu k on-line nakupování.
Hlavní zjištění:
Téměř 70% aktivních uživatelů českého internetu má zkušenosti s nákupem zboží či služeb přes internet.
Mužská populace má větší zkušenosti s on-line nakupováním než ženy (57% oproti 43%).
V průběhu posledních 3 měsíců využila internet pro on-line nákup téměř 1/3 respondentů.
– Více než 20% těch, kteří nakoupili na internetu v posledním čtvrtroce, utratilo za tyto nákupy do 1000 Kč, naopak 32% uvádí sumu 5000 Kč a více.
Většina respondentů má s on-line nákupem převážně pozitivní či zcela pozitivní zkušenosti (83%).
Nejčastěji nakupovaným artiklem na internetu jsou knihy, CD, DVD a videokazety. Stále častější je pak také nákup elektroniky a hardware.
Nejčastějším způsobem placení za objednané zboží je dobírka (66%), která je následovaná možností placení převodem z účtu (31%).
Martin Hošek z United Interactive dodává: „Internet sloužil dlouhou dobu pouze jako zdroj informací o výrobcích a službách, lidé ale pak většinou stejně pro nákup využili klasického kamenného obchodu. Tato éra se ale pomalu začíná lámat a dle našich odhadů by se do 2 let měl český internet stát rovnocenným maloobchodním kanálem nejen pro drobný artikl, ale také pro nákladnější zboží.“
Metodika
Dotazování proběhlo ve dnech 6.6.-10.6.2004 metodou on-line sběru dat s využitím United Panelu na výběrovém souboru 1189 aktivních uživatelů českého internetu (aktivními uživateli jsou ti uživatelé, kteří využívají internet alespoň jednou týdně). United Panel je se svými 20000 členy největším on-line panelem uživatelů v České republice.
Informace o United Interactive
United Interactive je subjektem provádějícím průzkum a poskytující poradenské služby v interaktivním prostředí s využitím svých výzkumných nástrojů (United Panel, UnitFocus), ale i ostatních výzkumných technik. United Interactive disponuje týmem s rozsáhlými zkušenostmi v oblasti on-line služeb, interaktivním marketingem, službami podnikové on-line infrastruktury a svým klientům pomáhá nejen v budování vztahů ke svým zákazníkům s využitím internetu.
Kontaktní údaje:
United Interactive
Národní 11
110 00 Praha 1
MgA. Martin D.Hošek, M.B.A.
mobil: 602 689 976
Tel., Fax.: 420 222 075 420
Email: info@unitedinteractive.cz
WWW: www.unitedinteractive.cz