Z tohoto výzkumu, kterého se zúčastnili zadavatelé reklamy a marketingové agentury, vyplynuly následující závěry:
- Marketing ve vyhledávačích se stává samostatnou kapitolou v rozpočtech zadavatelů. Získává peníze z nových zdrojů (37 %), přelévají se do něj peníze ze stávající marketingových ( 16 %) nebo internetových (10 %) rozpočtů, případně kombinuje nové a relokované fondy (34 %).
- Největší část rozpočtů na SEM (search engine marketing) pochází z rozpočtů pro offline marketing (TV, tisk, direct mail) a z marketingových rozpočtů pro online projekty.
- Zadavatelé reklamy hlásí zvýšený zájem o videoreklamu navázanou na vyhledávání videa.
- Roste zájem o mobilní vyhledávání, zaměřené na geograficky lokalizované uživatele mobilního internetu.
- Zadavatelé reklamy jsou ochotni platit více za lokální zaměření reklamy (3 z pěti zadavatelů oproti loňským 2 z pěti).
- Polovina zadavatelů považuje reklamu v sociálních sítích za součást své celkové webové reklamy, třetina ji bere jako součást SEO (optimalizace stránek pro vyhledávače).
- Rozpočty na search marketing v USA budou v roce 2013 činit 26,1 miliardy dolarů.
- Marketing ve vyhledávačích má stále nejlepší ROI (návratnost investic). Prvními třemi nejefektivnějšími způsoby propagace jsou podle výzkum: reklama ve vyhledávačích, organické SEO, e-mailový marketing.
Více informací na www.sempo.org.
Ataxo je největší středoevropskou agenturou specializující se na marketing ve vyhledávačích. Původně česká společnost je dnes skupinou s mateřskou firmou v Holandsku a pobočkami v České republice, Polsku a na Slovensku. Ataxo má více než pět tisíc klientů a dvě stě zaměstnanců.
Ataxo nabízí kompletní servis služeb pro internetovou reklamu – od tvorby a správy WWW stránek až po vedení PPC kampaní, SEO a marketingovou optimalizaci webu. Svým klientům pomáhá přivádět na internetové stránky návštěvníky, rfilovat uživatele a Ataxo je držitelem titulu Google Qualified Company a Circle členství v SEMPO, celosvětovém oborovém profesionálním sdružení.
Společnost Ataxo Czech s.r.o. se již několik let úspěšně profiluje na středoevropském trhu služeb v oblasti řízení a vytváření vztahů se zákazníky pomocí internetu. Za tuto dobu vybudovala velice stabilní základnu, převyšující pět tisíc klientů, kterým pomáhá přivádět návštevníky, profilovat nové uživatele a konvertovat je na zákazníky.