54% klientů internetového bankovnictví nakupuje v on-line obchodech

[Tisková zpráva]

Sdílet

54% klientů internetového bankovnictví nakupuje v on-line obchodech

Praha, 30.3.2005 – Podle výzkumu, který provedla agentura Factum Invenio pro Asociaci pro elektronickou komerci v rámci akce Březen – měsíc internetu, nakupují klienti přímého bankovnictví na internetu častěji než ostatní uživatelé.

Obliba internetového nakupování je mezi klienty přímého bankovnictví velmi rozšířená. Vyplývá to z výzkumu společnosti Factum Invenio, realizovaného formou omnibusového šetření v lednu 2005 na vzorku 955 respondentů pro Asociaci pro elektronickou komerci.

Zatímco mezi obyvateli ČR starších 15 let již někdy nakupovalo v internetovém obchodě pouze 16% respondentů, z klientů přímého bankovnictví (telefonického, GSM nebo internetového) využila tuto službu více než třetina (38%). „Přesto zdaleka ne všichni uživatelé přímého bankovnictví jsou nakloněni nakupování na internetu,“ uvedl Michal Peca, projektový manažer Factum Invenio. „Potenciální uživatele nejčastěji odrazuje skutečnost, že si nemůžou zboží prohlédnout a vyzkoušet a neznalost, jak nakupování na internetu funguje“, dodal.

V případě telefonního bankovnictví nakupuje na internetu 37% jeho uživatelů, u GSM bankovnictví 46% a u internetového bankovnictví již více než polovina (54%).

„Obliba on-line nakupování roste s osvojením náročnějších služeb na internetu,“ řekl Nikola Rafaj z Asociace pro elektronickou komerci. „Noví uživatelé internetu se ze začátku učí vyhledávat informace, používat e-mail, teprve s rostoucími zkušenostmi a důvěrou v internet používají i náročnější služby jako je internetové bankovnictví nebo nakupování.“

1597

Informace o Factum Invenio:
Společnost Factum poskytuje své služby od roku 1991, kdy byla založena jako jedna z prvních soukromých agentur výzkumu trhu v bývalém Československu. Je známa díky dokonalé znalosti české společnosti a českého trhu. Mezinárodní zkušenosti získala zejména díky mnohaleté participaci na činnosti předního světového řetězce TNS, v němž působila jako Sofres-Factum a později TNS Factum. S téměř 50 kvalifikovanými zaměstnanci a tisícovkou vyškolených tazatelů se řadí mezi top 10 výzkumných agentur v České republice. Vedle klasického marketingového výzkumu nabízí Factum Invenio také konzultace a návrhy komplexních marketingových řešení.

Factum Invenio je členem evropské asociace marketingového výzkumu ESOMAR, členem české oborové asociace SIMAR, členem České marketingové společnosti, Francouzsko-české obchodní komory a členem Britské obchodní komory v ČR. Pro zabezpečení maximální kvality služeb dodržuje při dotazování a zpracování údajů metodická pravidla a etické principy těchto organizací. Další informace naleznete na www.factum.cz

Pro další informace prosím kontaktujte:
Michal Peca
Tel.: +420 224 805 663
Fax: +420 224 805 628
e-mail: peca@factum.cz

O APEKu
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je sdružením více než dvou set firem, podnikatelů a odborníků v oboru elektronického obchodu. Cílem asociace je soustavně podporovat rozvoj elektronického obchodování v České republice. Mezi členy patří mj. největší české internetové obchody, přední softwarové společnosti i finanční instituce. Více informací na www.apek.cz

Pro další informace prosím kontaktujte:
Nikola Rafaj
Tel: 224916514 nebo 775692735
e-mail: nikola.rafaj@a­pek.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).