Podvody v digitální reklamě okrádají inzerenty

Polovina návštěvnosti webových stránek je podle řady studií tvořena roboty, díky čemuž inzerenti přicházejí o obrovské částky.
28. 3. 2017

Sdílet

Uvádí se, že vloni šlo celosvětově o 7,2 miliardy dolarů. Řešením je provizně orientovaná affiliate reklama a model CPA, protože jak známo, roboti nenakupují.

Roboti (nebo jen boti) na internetu nejsou žádnou novinkou, ale ne každý ví, jak moc ovlivňují digitální reklamu. Podle posledních studií Incapsula či ANA/White Ops je veškerá návštěvnost webových stránek tvořena jen z 51.5 % lidmi. Zbývajících 19,5 % jsou takzvaní hodní boti a celých 29 % ti zlí. Co to znamená? Ti dobří boti vesměs sbírají informace pro vyhledávače, reklamu nebo různé aplikace. A ti špatní se prolamují bezpečnostními opatřeními, spamují nebo kradou data. To vše vede k mnoha napadením webových stránek. Zatímco na velkých webech (více než 100 000 návštěv denně) dělají boti necelých 40 % všech návštěv, u malých webových stránek je to až 85 %.

Roboti mají v online reklamě velký vliv. Odhaduje se, že v roce 2016 inzerenti prodělali asi 7,2 miliardy dolarů celosvětově právě kvůli těmto robotům. Přesněji kvůli botům, kteří vytvářejí falešná zobrazení reklamy a nereálnou návštěvnost. Reklama s vyšší CPM (cena za tisíc impresí) je přitom k těmto podvodům náchylnější. Reklama fungující na modelu CPA (cena za provedenou akci) těmto podvodům nepodléhá.  

Pro inzerenty, zvlášť z eCommerce, kteří mohou měřit své on-line prodeje, je více než důležité se vyhnout botům a platit portálům za reklamu, která skutečně vedla k nákupu. Tedy model CPA je pro ně nejbezpečnější, protože jak víme, roboti nenakupují.

Jak přesvědčit portály ke spolupráci a platit jim provizi za objednávky od skutečných lidí a ne za zobrazení a prokliky od robotů, mohou inzerenti slyšet na specializované Affiliate konferenci 4. dubna 2017 v Praze. Přestaňte vyhazovat peníze za roboty a plaťte jen za objednávky. Největší eCommerce firmy v ČR jako Mall, Kasa, ZOOT, Notino a mnoho dalších to dělají už několik let. Více o konferenci na www.affiliatekonference.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).