Jak Topranker dělá SEO – recenze zákazníka korunuje naši práci. Seznamte se s obojím

 Autor: Topranker.cz
Uvažujete o SEO službách společnosti Topranker? Recenze našeho zákazníka vás snad přesvědčí, že tu jste správně. Zde se ale dočtete mnohem více – pochvalné recenzi předchází dlouhodobá mravenčí práce, s níž vás seznámí následující SEO studie…
15. 6. 2021

Sdílet

Než se obrátil na Topranker, byl klient v koncích

Realitní trh je nemilosrdný. Aby se na něm jakýkoliv realitní portál vůbec uživil, měl by se ve vlastním zájmu umisťovat ve výsledcích vyhledávání pěkně vysoko. Web eurobydleni.cz měl předtím, než byl svěřen naší péči, více než rok trvající problém s poklesem pozic i návštěvníků. Jakmile jeho majitel zjistil, že svépomocí si zde neporadí, oslovil nás. Naše prvotní diagnostika pak odhalila, kde se skrývalo jádro celého problému. Případová studie SEO tak musí začít výčtem nedostatků.

Co bylo s webem špatně?

Tento více než rok starý web navštěvovalo měsíčně 36 524 unikátních návštěvníků. To není na realitní web právě mnoho. Příčin tohoto stavu bylo hned několik.

  • Neindexované i zcela prázdné stránky.

  • Opakující se obsah či obsah nízké kvality

  • Ve vnitřním odkazování se často opakoval tentýž odkaz na stejné stránce. Samotné vnitřní odkazování nenapomáhalo v růstu těm nejdůležitějším stránkám webu.

  • Vstupní stránky nebyly optimalizovány.

  • Absence Rich Snippets činila web neatraktivním na stránkách výsledků vyhledávání

  • Meta tagy a nadpisy často postrádaly informační hodnotu. Navíc nebyly patřičně optimalizovány pro vhodná klíčová slova.

  • Zaindexovány byly duplicitní, technické a další zbytečné stránky

  • Web neměl SSL certifikát.

  • Web nebyl příliš uživatelsky přívětivý a chyběly na něm prvky, které by upoutaly pozornost, prodloužily dobu na něm strávenou a zvýšily míru konverze.

Jak jsme zajistili nápravu?

Jakmile naše analýza odkryla hlavní problémy celého webu, pustili jsme se do jejich odklízení. Práci jsme rozfázovali podle náročnosti a jako první se pustili do úkonů, které i při malé náročnosti přináší velké výsledky.

V první řadě jsme vylepšili a zautomatizovali vnitřní odkazování navržením speciálního algoritmu. Odkazy na některé stránky, které jsme nechtěli indexovat, jsme naopak odstranili.

Poté jsme začali pracovat na vylepšování obsahu na těch nejdůležitějších stránkách tak, aby působil reprezentativně a pohnul návštěvníka k setrvání i k eventuální akci.

Následně jsme přikročili k optimalizaci meta tagů (přidali jsme do nich klíčová slova i důležité info) a implementaci tzv. drobečkové navigace.

Technickým a duplicitním stránkám jsme zakázali indexaci. Vytvořili jsme mapu stránek, která správně odráží hierarchii webu a usnadňuje práci vyhledávacím robotům.

A to není vše…

  • Zajistili jsme velké množství menších chyb a nadbytečných prvků, které stránky zpomalovaly.

  • Na samotném webu jsme vylepšili vyhledávání nemovitostí i navrhování alternativ k nemovitostem, které návštěvník shání.

Po všem výše zmíněném následoval strmý růst stránek. Web se začal pro vhodná klíčová slova opět umisťovat vysoko ve výsledcích vyhledávání. A tomu začala odpovídat i návštěvnost…

Níže můžete vidět, jak webu rostla návštěvnost i počet klíčových slov, pro něž byl ve vyhledávání zaindexován. (data z Ahrefs)

Nezapomněli jsme ani na linkbuilding

  • Vedle práce na webu samotném jsme nezapomněli ani na budování jeho odkazového profilu.

  • Vedle komerčních odkazů jsme zajistili i množství odkazů nekomerčních, aby odkazový profil působil rozmanitěji a přirozeněji.

  • Podařilo se nám získat řadu odkazů z autoritních webů, vedoucích na nejdůležitější stránky.

  • Zajistili jsme i podpůrnou síť satelitních webů pro web hlavní.

  • Nefunkční odkazy jsme odstranili či nahradili funkčními.

A výsledky?

17 měsíců naší SEO správy přineslo své ovoce. Web se začal běžně umisťovat v TOP 10 (někdy i v TOP 5) výsledků i pro velmi konkurenční dotazy. Míra jeho opuštění dramaticky klesla – a počty návštěvníků začaly strmě růst – necelý rok a půl stačil k neuvěřitelnému skoku v návštěvnosti o 523 %! Z původních 36 524 až na 227 850… Web eurobydleni.cz se tak zařadil mezi jedny z nejfrekventovanějších českých realitních portálů.

Celkový nárůst uživatelů

Příběh má ještě pokračování – dodatek z 29. 5. 2021

Postupný růst pozic pro zajímavá klíčová slova se nezastavil ani v dalších letech. Pro v současnosti 1000 TOP klíčových slov se web Eurobydlení probojoval do první desítky výsledků v 95% případů. V 56 % případů je pak přímo v první trojce!


Další graf ukazuje příznivý vývoj organické návštěvnosti v období od 1. 4. 2019 do 29. 5. 2021. V zachyceném momentě má web 408 tisíc návštěv z Googlu a Seznamu za necelý měsíc květen 2021.

Obrázek z Ahrefs dokumentuje růst viditelnosti webu. Roste počet klíčových slov, pro něž je web viditelný, a zároveň se lepší i pozice ve vyhledávání. Počet klíčových slov v TOP 3 je oproti roku 2019 čtyřnásobný (z 513 na 2136)!

Na závěr naši SEO případové studie pak přikládáme hodnocení samotného klienta…

Ing. Marek Šulc

Eurobydleni.cz

Náš web měl dlouhodobý problém s klesající návštěvností, spojený s přechodem na responzivní verzi i s nízkou kvalitou služeb původní SEO agentury. Potřebovali jsme ukončit pokles návštěvnosti a vrátit se na naše původní pozice, případně je i překročit.

Naše hledání vhodné agentury začalo zadáním klíčového slova „SEO optimalizace“ do Google vyhledávače. Z výsledků hledání jsme vyřadili všechny placené reklamní odkazy a nechali pouze výsledky přirozené. Takto jsme prošli první 3 stránky výsledků. Z těchto jsme vyškrtali všechny velké nebo příliš známé agentury, především kvůli předpokládané ceně. Tím nám zbylo cca 10 vhodných výsledků. Všech 10 jsme oslovili emailem, kde jsme popsali náš problém, a počkali si na odpovědi, zda problém vidí, umí jej vyřešit a mají zájem spolupracovat. Na základě odpovědí nám zbyly 3 společnosti, s nimiž jsme se osobně sešli. Ve finále padla volba na společnost Topranker

Žádnou ze společností, které jsme oslovili, jsme předem neznali. Výběr byl tedy tak trochu risk. Topranker jsme nakonec zvolili z mnoha důvodů. Ten nejzásadnější byl, že jsme plánu Toprankeru nejvíce věřili. Byli jednoduše schopni pojmenovat problém a nastínit řešení. Navíc si myslím, že hodně dělala určitá míra empatie, skromnosti, rozvahy a slušnosti v projevu.

Po Toprankeru jsme chtěli skutečně jen klasické SEO, tj. on/off page faktory. Nechtěli jsme SEM, PPC nebo soc. sítě. Faktem je, a s tím musí každý počítat, že chyba je vždy na jeho straně. Spousta chyb se skrývá v drobných detailech. Nebojte se podstoupit všechny změny, a to velmi důsledně. Aplikovaným změnám důvěřujte.

U klasického SEO ale nikdy nečekejte změnu okamžitě. Tu můžete očekávat až po několika měsících. Měli jsme jakési svoje interní představy, jak by takováto změna měla vypadat. Spolupráce a starost o SEO vedlo k několikanásobnému zvýšení návštěvnosti přirozenou cestou. Společnost Topranker splnila naše představy beze zbytku a dokonce je i překročila, a to navíc s finančním budgetem, který od nás měla. Forma a výsledky, jakož i komunikace a spolupráce byly jednoduše výborné.

Služby Toprankeru můžu doporučit všem, kteří to se svým projektem myslí vážně a chtějí ten nejlepší poměr ceny a výkonu. Pokud si do SEO nemůžete dovolit investovat statisíce, svěřte se do rukou právě Toprankeru! I s ekonomicky úsporným budgetem dosáhnete velmi dobrých výsledků!

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).