Volný je vůbec firma k pohledání, nejen na webu ale i v telekomunikacích je to totální amatéřina.. Pokud Vás naštvou prosím volejte 800 880 880 ... nikdo to tam nezvedne a pokud ano, bude to trvat 20 minut a mezitím máte zdarma na jejich účet skvělý mobilní rádio..hezky hrajou.. a až to zvednou tak jim to zas spadne.. já se tam dovolával 2,5 hodiny !!! a mluvil jsem postupně o problému s 8 operátory !!! Takže volejte 800 880 880, za každou minutu platí oni 4 Kč :-))))
Já mám taky jeden email na Gmailu. ;-) Celé je to jen o statistice: Pokud mi přijde email z cizí domény, je to na 99,5 % SPAM. Pošlete-li mi email z Gmailu, nejpozději druhý den vám odpovím. Podobně v případě mylně identifikovaného SPAMu.
Pokud by struktura mé korespondence byla jiná (zahraniční odesílatelé, nepřebratelné množství SPAMu), asi bych se zařídil jinak. Nyní mi ale tento způsob vyhovuje.
Co se vam nezda? Me, kdyz pise nekdo z .com/net domeny, tak na 99% je to spam. A pro me je lepsi automaticky odfiltrovat 200 emailu denne se spamem, nez to nemit, abych nahodou neprehledel nejaky relevantni email ze zahranicni domeny.
A vubec, co je vam po tom,jakym zpusobem si vyltruju postu.
Viz predchozi reakce, emaily mohou byt case sensitive. Osobne v tom nevidim zadny problem. Pro vasi informaci, nějaká.doména.cz neni totez co nejaka.domena.cz a take se nad tim nikdo nepodivuje.
Moze to tak isto ako prevadzkovatelia inych freemailserverov, t.j. poziadat daneho prevadzkovatela databazy o zaradenie do trvaleho whitelistu a neumiestnovania mail serverov danej spolocnosti na blacklisty. Alebo myslis, ze yahoo a jemu podobne maju servery trvalo na blacklistoch? Zatial som si tam totiz nevsimol ani jeden z nich.
Jo, pak vám zákazník nadává, že jste neodpověděl na jeho mail, který sám na .com doménu poslal a zapomněl si vás dát do whitelistu. :-D
Jakým způsobem si filtrujete poštu je nám samozřejmě vuřt.
No, jestli nevidite, jake problemy by prinesl fakt, ze emaily by mohly byt case sensitive, tak mate fakt omezeny pohled. Dovolil bych si rici, ze naprosto naivni pohled.
Cekam pripominky Michala Kary, ze distribuovany system gigamailu Centra je neprekonatelny a Vami popsany stav proste nemuze nastat :-)
Hlavne musite mit pochopeni pro provozovatele freemailu, protoze jejich inovativni napady (treba 600 MB prilohy) zatim nenasly uplatneni mezi zaslepenymi inzenyry z IETF :-)
Dneska už jsou tlačítka Předchozí a Následující zpátky. Ale funkčnost není původní. Dříve, když nebyl zádný předchozí e-mail tak tlačítko nebylo. Teď tam je vždy a hlásí to "Žádné další zprávy."
Nechápu, proč do toho, co funguje ,někdo zcela zbytečně vrtá!
Pokud se bojim, ze BFU budou mit problemy s velikosti pismen, proste ve svych strankach a aplikacich pouzivam jen MALA pismena.
Tim zajistim, ze BFU problemy mit nebudou. Je to tak trivialni, ze to pochopi i male dite, nepochopi to jedine par bezvyznamnych stouralu.
I když si s free poštou opravdu moc nevyberete, má třeba Centrum při své složitosti mailu solidně spolehlivou službu. Technickou podprou jsem potřeboval jednou a dobře poradila hned na poprvé. V Atlasu je to o lidech, oni na vás vesele kašlou, vaše problémy jsou jim ukradený.. vím to z pohledu insidera.. většina zaměstnanců je tu frustrována jak to tu funguje.. jako výmluvné stačí že používám centrácký mail :-))
Proto je problém především v tom, že některé identifikátory case sensitive nejsou. Kdyby uživatel věděl, že je musí psát všechny přesně (holt mají být jednoznačné), tak není problém. Daleko horší jsou ovšem úchylnosti jako nenápadné nahrazování \ za / v MSIE...
Jeste jednou stournuti do vosiho hnizda zabezpeceni techto webmailu pres SSL(HTTPS):
Atlas.cz vsechno OK, dokonce moznost volby SSL na prihlasovacim dialogu.
Centrum.cz - prihlaseni nefunkcni na polovine presmerovanych serveru, bohuzel redirect je automaticky, takze zadne reseni (vyzkousej https://mail1006.centrum.cz a porovnej s https://mail1001.centrum.cz). A neplatne certifikaty, to je dneska opravdu ubohost! Helpdesk ze zacatku tvrdosijne trval na spravne funkcnosti, ale po vicero mailech a nekolikamesicnim zkoumani uznal problem na svoji strane a nyni opet jiz nekolik mesicu "usilovne pracuje na odstraneni zavady" :o((
Jinak stejne pouzivam centrum.cz, neb ma lepsi spam filtr nez Atlas.cz; lec pri HTTPS je proste nutno se "proklikat" az ke spravne funkcnosti. No jo vsude je neco, ale jestli nekdo mate stejny problem, nahlaste to na helpdesk, nebo radsi do medii ;o))
Filtrování spamu podle domény je pro běžného uživatele velmi efektivní. Aby mi na mobil nechodila kdejaká blbost, emaily z cizích domén směruji již na serveru do zvláštního adresáře (v mém případě je společný i pro klasický SPAM). Jednou nebo dvakrát denně ho prolítnu, zda tam neuvízlo něco chtěného.
Bohuzel, helpdesk Atlasu je neskutecna tragedie. Atlas pouzivam uz asi 5 let a vetsina jeho funkcnosti mi vyhovuje (IMAPS, rozumne HTTPS rozhrani, kapacita schranky), ale uzivatelske zkusenosti jsou pro silne povahy.
- Sveho casu jsem zjistil, ze u e-mailu odesilanych z weboveho rozhrani neni vyplnen radek From: v kopii pro sebe. Pravdepodobne tohle zadna RFC nepredepisuje, ale prece jen je to nestandardni chovani a e-maily se pak nedaji dobre tridit, pri preposilani neni jasne, kdo byl autor puvodni zpravy atd. Helpdesk se se mnou vubec nebavil a odbyl me standardnimi kecy "u nas vse v poradku". No, od te doby uz Atlas se zadnymi konstruktivnimi pripominkami neobtezuji. Problem byl odstranen asi po roce.
- Nedavno jsem zjistil, ze e-maily forwardovane z post.cz (neboli nyni seznam.cz) mizi v cerne dire - pouzili nejaky cizi blacklist a nedali servery Seznamu do whitelistu. Helpdesk me odbyl ve stylu "u nas vse v poradku, to Seznam ma problem". Jak se to vezme. Tohle kdybych rekl v praci rediteli potom, co by nam unikla zakazka kvuli nejakemu blacklistu, dostal bych asi padaka :-(
- Kdysi meli nekolik velkych ztrat dat (snad uz je to za nami). Jelikoz se jedna o neplacenou sluzbu, postaral jsem se o zalohy svepomoci. Na muj dotaz, kdy a zda budou data obnovena (abych neobnovil data ze svych zaloh a pak tam vse nebylo 2x) jsem nikdy nedostal kloudnou odpoved. Mozna 2 mesice cisteho casu (v souctu za vsechny incidenty) jsem mel mailbox v provizoriu, nez jsem pochopil, ze zadne zalohy nemaji. Moje dotazy byly zcela konkretni a vyslovne jsem zduraznoval, ze se nebudu zlobit, pokud mi priznaji, ze data jsou v cudu. Zatloukali a zatloukali.
- tak by se dalo pokracovat, myslim, ze tady na Lupe se pohybuje dost lidi technicky gramotnych, kteri takove veci zazili at uz jako uzivatele, tak i z druhe strany.
Proboha, kdyz je vetsina zamestnancu frustrovana, proc se to neresi? Ja se stydim Atlas doporucovat znamym, prestoze ho sam pouzivam.
A preco by mal niekto robit pracu za adminov zo seznamu? Navyse do spamtrapu poslal mail priamo ich mail server, takze by si to mali vyriesit oni a nemali by to riesit organizacie a administratori inych firiem!
Neřekl bych, že je to buzerace ani že tím mohou vzniknout chyby. Naopak - příspívá to k přehlednějšímu kódu a i k eliminaci chyb.
Pokud mám např. třídu Stetec a chci z ní udělat instanci, nic mi nebrání v tom, abych to napsal jako
Stetec stetec = new Stetec();
Možná přijde vám ten zápis přijde podivný, ale je velice elegantní a přehledný. Nemusím vymýšlet nový název proměnné, protože to odlišuje už velikost písmen.
Není to matoucí - jména tříd např. píšu VŽDY s prvním velkým písmenem, proměnné malými, konstanty jen velkými atd. Nikdy se nespletu, a pokud ano, překladač mě upozorní. A to je přece jedině dobře, že mě upozorní, protože zřejmě je ta chyba hlubší a myslel jsem třeba úplně jinou strukturu než jsem tam napsal. Kdyby to nechal být, bude v programu těžko odhalitelná chyba.
Zeptám se jinak: proč by měly programovací jazyky rozlišovat velikost písmen? Jaký je důvod k tomu, aby programátor napsal jednou promenna a podruhe PROMENNA, popř. náhodně střídal kombinace?
Buď to opravdu bere jako jednu proměnnou, a pak to nemá v hlavě zcela v pořádku, anebo to bral *jinak* - třeba jako konstantu. Pak je chyba při překladu velice vítána.
Jenže kdyby URL neměly být case sensitive, nesměly by být case sensitive ani cesty v souborovém systému a nebo by webové servery musely dělat nějaký překlad jmen, který by na case sensitive souborových systémech nemusel být jednoznačný. To je mnohem složitější než se zkrátka smířit s case sensitive adresami.
Nj, kvůli takovýmhle uživatelům si člověk musí držet i nějaký .cz freemail. Mám poštu a stránky v TLD .com a to ne kvůli ceně nebo kvůli světovosti, ale protože všechna trochu hezká jména v .cz už byla obsazená.
Většina slušných jazyků má v psaní velkých a malých písmen pořádek a dokonce je používají ke zpřehlednění programu. Například v Javě začínají metody malým písmenem, jména tříd velkým a pro zbytek jména se používá konvence každéNovéSlovoVelkýmPísmenem. Většina programátorů s tím nemá žádný problém a pokud už někdo vážně ano, vždycky může použít IDE s chytrým doplňováním. Prostě to není problém. (A mimochodem jsme silně offtopic.)
Tak sezenete bez problemu ($49), ale lidi se na nej budou divat hodne divne, tedy ti co si umi zobrazit cely chain.
Nicmene pocitam ze centrum ma alespon 50 www serveru, takze potrebuje jeden certifikat s 50 licencemi a tam uz se o $50 per masina muzeme velice realne bavit. Pravda neni to reseni za 1000, ale firma, ktera nema $2500 je tak jako tak odepsana.
Mně poslední dobou na mailu Centrum.cz spíše vadí nefungující spam filtr. Vypadá to, že ho někdo zcela vypnul, protože každý den mám v mailboxu dosud neobvyklé množství spamu. A to jsem si jejich spam filtr před časem tak pochvaloval.
A jakeho logickeho duvodu by mely jazyky rozlisovat velikost pismem, resp. na ni dbat? Jaky to ma duvod, krome buzerace programatora a vzniku zbytecnych chyb?
Ano, nechť pro programovací jazyky platí, že jsou case sensitive, ale ať pro uri toto neplatí.
Stejně jako někomu může vadit použití guid v uri, pak mě, jako uživateli, by určitě vadilo rozlišování malých a velkých písmen. Právě třeba statistiky na navrcholu, proč si musím pamatovat, že mají velké S?
Nejsem si jistý, neboť na unix systémech nepracuji, ale předpokládám, že email adresy na nich taktéž nerozlišují velikost písmen a pokud ano, tak už nepřišlo asi hodně emailů.
Tímto se nechci zastávat atlasu, a není správné, pokud zasahuje do formátu posílané zprávy a mění v ní velikost písmen. Ale určitě si dokáži představit, že budu někomu do telefonu diktovat url adresu a on ji tak bude psat: navrcholu.cz/statistikyvelkes/16 a nebo mi bude telefonát trvat o něco déle než mu vysvětlím, jak mají být poskládána písmenka s jejich velikostí.
Jestli jsem s tímto názorem osamocen, pak se omlouvám za příspěvek.
Díky
-- J.
S tím Volným mailem máte pravdu, taky na to už pár dní zírám, jenom jsem nevěděl, jestli jsem tak slepý, nebo ty odkazy na následující e-mail opravdu zmizely :-) Taky to řeším přes návrat do složky a vybrání dalšího e-mailu. Ale je pravda, že mi to nijak zvlášť nevadí.
To je ovsem vas programatorsky pohled. Predstavte si, jak hloupy by byl system, kdyz by klasicky dopis nedorazil na nejakou adresu jenom kvuli tomu, ze odesilatel pouzil velke pismena v nazvu mesta. Anebo u emailu. Dokazete si predstavit, ze by existovaly emaily jana@seznam.cz, Jana@seznam.cz, JANA@seznam.cz nebo i domeny Seznam.cz, seznam.cz ci SEZNAM.CZ.
Trvam na to, ze lpeni programovacich jazyku na velikosti pismen, ja fakt zarazejici a naprosto zbytecne.
Programovani jazyky jsou uzitecne, lpeni na rozlisenovani velkych pismem uz ani omylem.
Kdo si ma pamatovat, jak se ktera funkce pise? Klidne muzete psat nazevPrvniFunkce, abyste pak pozdeji se dostali do problemu s NazevPrvniFunkce. Nehlede na to, ze mnohe jazyky maji toto pravidlo samy problem dodrzovat. Nekdy se pouzije KlicoveSlovo, jindy zase klicoveSlovo.
Jenže vysvětlujte to všem uživatelům (i těch nenormálních, velice rozšířených, OS). Právěže pro většinu uživatelů zůstává ta konzerva zavřena a vidí pouze obal a občas mohou být pěkně zmateni.
Zkuste jim vysvětlit (nebo nechat přečíst celé RFC, aby se dozvěděli), že část adresy můžou napsat jakkoli, ale další část už je náchylná na velikost písmen a jedná se o souborový systém. (Podobně, že někde mají - musí - napsat www a někde nemusí).
Jistě je přáním každého programátora, aby k jeho aplikaci usedli jen vzdělaní a poučení uživatelé (ta věta by tím ať či nechť mohla klidně začít). :-) Ale to se asi těžko stane, takže teď jde o to, kdo tu konzervu dříve otevře - a jestli to vůbec má smysl.
Když už jsem skončil u toho přirovnání. Pokud jsou programátoři uvnitř, asi nebudou mít tolik prostředků k jejímu otevření. Na druhou stranu, venku je stále větší a větší počet uživatelů, kteří na tu konzervu koukají a ten obal se jim líbí a nemají velkou potřebu zjišťovat, co je uvnitř.
Já zase potkávám tyto uživatele. (A jsem celkem rád, že do té mé konzervy jsou slyšet hlasy od uživatelů zvenku. A je i dost prostředků k tomu, aby ten obal byl přívětivější a poskytoval jim potřebnou funkčnost a oni se nemuseli zabývat tím, co je uvnitř.)
Kdo tedy vydava ty pochybne certifikaty? A jaka je ta korenova CA?
Ano vim zhruba kolik to stoji, puvodni pisatel zrejme ne a na to jsem narazel. Otazka je proc vyhazovat i treba $100, kdyz se stejne da najit chytrak ktery vam podepise skoro cokoliv.
Ve Webmailu Volný před cca 14dny zmizely odkazy pro přechod na (čtení) následující a předchozí zprávu.
Podpora mlčí. To není chyba prgramátora, to je naschvál. Pro čtení další zprávy teď musím kliknout na složku a pak na zprávu ze seznamu.
U webmailu Email.cz po převzetí Seznamem zase zmizela možnost zobrazit zdrojový kód emailu. Musí se zvolit Další akce a Uložit celou zprávu - otevřít v Notepadu.
Jeden ne příliš používaný webmail (bohužel jej používal náš klient), se snažil za 88 znaky textového řetězce (bez mezer) udělat odřádkování. Bohužel k tomu přidal mezeru. Pak z takovéhoto paskvilu nabídl uživateli odkaz, jenže odkaz byl samozřejmě neúplný - zápasil jsem s tím dva dny.
Mno u seznamu je to zase tak, ze maju zopar mailovych serverov na blacklistoch ako je napriklad sorbs.net a ani sa neunuvaju odpovedat na e-mail odoslany na ich helpdesk. Nechce s tymto Lupa tiez nieco spravit?
1) Chyba tohoto typu je zkomentovat jedinej příkaz resp. řádek v kódu, takže práce tak n 30 vteřin.
2) Se divim, že tu nebylo zmíněno Centrum.cz, kde pokud se přihlásite pod SSL (který je beztak dost tristně funkční a nefunkční - stálý dotazy na různý certifikáty, narozdíl třeba u Seznam.cz, kde používají ověřený certifikát - asi mají těch 1000 Kč, narozdíl od chudýho Centra), tak odkazy ve zprávách nefungují - předávají se totiž pomocí httpS dál do rozhraní Centra - což je bezpečnotně chválihodné (asi jediná věc), ale nefunkční (protože toto další rozhraní už není na SSL napojeno).
Takže odkazy luštim a kopíruju. Na HelpDesk Centra jsem hlásil chybu při načítání přílohy (kdy to od začátku nové verze zobrazuje 200% místo 100% hotovo - a nepsal jsem to tam sám, vím o dalších lidech), ale přes několikerý ujištění to doteď nepravili - asi mají neschopný adminy (přičemž oprv v kódu může bejt taky na mx. 30 vteřin).
HelpDesky jou obecně tak na jednu věc.
Po týdnu:
"Dobrý den, ano, děkujeme za upozornění chyby, předáváme technickému oddělení."
Po roce:
Chyba samozřejmě neopravena (dokud neni někde veřejně propírána) - i proto to píšu sem, třeba se to pohne.
A jak muze admin Seznamu (nebo libovolneho jineho freemailu) zabranit tomu, aby uzivatele poslal neco, co se nekomu jinemu bude zdat jako spam? Nerekl bych, kdyby meli open relat, ale AFAIK to neni ten pripad.
Problem je v idei blacklistu, ktera nebere ohled na diametralne odlisna mnozstvi mailu [legitimnich] posilana ruznymi pocitaci.
Jezismarja a proc to upozorneni na SMS nefiltrujete pres spamfiltr googlu? Ale to by byl na cloveka, ktery prijima maily pouze z domeny .cz asi moc velky dusevni vykon, co?
Ne až tak v chybě (ta se stane, kdo nic nedělá nic nezkazí). Podle mě je spíš chyba v tom, že dokud se v tom nezačne rýpat někdo známý - TV, Lupa, prezident, uklízečka... - tak se na uživatele a jeho i dobře míněné podněty kašle. Mám s tímto přístupem mnoho osobních zkušeností.
> nechť pro programovací jazyky platí, že jsou case sensitive,
> ale ať pro uri toto neplatí
to mi připomíná matfyzákovu lamentaci "nechť je konzerva otevřena"
Takovéto "nechť" či "ať", aby mělo nějakou váhu, by muselo přijít bratru před dvaceti nebo třiceti lety. Od té doby platí, že cesty v normálních operačních systémech jsou case-sensitivní, tím pádem musejí být case-sensitivní i URI.
Vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby programátor, jehož selhání to údajně je, používal stejnou "nechť" logiku. Dost často ji ve velkých firmách potkávám.
Nikde neni zaruceno, ze maily dojdou do deseti sekund, dokonce ani ze vubec dojdou. Jenom to nikdo zatim nenabusil uzivatelum do hlavy.
A ze stejneho soudku je predstava o case insensitive. rfc 821 pise jasne:
..."Note that this is not true of mailbox user names. For some hosts the user name is case sensitive, and SMTP implementations must take case to preserve"....
Takze kdyby seynam.cy chtel schranky SToural@ a stOUral@ tak klidne muze.