Z článku mi není jasné, kdo nebo na základě čeho bude zápis do registru schvalovat. Pokud dojde k tomu, o čem se mluvilo, tedy, že údajů v Základních registrů bude postupně přibývat, nebylo by reálné pokaždé měnit desítky zákonů. Na druhou stranu je pěkné, když člověk ví, kdo jeho údaje používat může. Třeba by stačilo, aby oprávnění byla shrnuta v jednom přehledném zákoně, ne rozptýlena ve stovkách zákonů.
Současná praxe, kdy práci s osobními údaji řeší parlament, je sporná - poslanci nemohou mít v hlavě všechny detaily. Například je mi divné, že bylo schválené masivní shromažďování zdravotních údajů formou Národního registru hrazených zdravotních služeb, a to včetně AIFO pacientů. Na druhou stranu třeba zdravotní pojišťovny nemají přístup k rodným číslům pojištěnců z Centrální evidence obyvatelstva (přístup k Registru rodných čísel nejde počítat, protože ten registr nemá B2B). Chybí tady nějaký pavouk, který by měl nitky v rukou a řešil věci prakticky.
Velebnosti, já snad budu zvracet.
Je super, že budeme mít téměř "kosmické" technologie např. prokázání totožnosti pomocí elektronické identifikace. Mně by stačilo, kdyby se alespoň využívalo už to málo, které tu máme. Přes 20 let je na OP strojově čitelná zóna. Viděl někdo někdy, že na úřadu místo diktování jména, příjmení, přeťukávání údajů ručně do počítače, úředník protáhl občanku skenerem?
Mrkněte na záběry z očkovacích kovid center. Před "píchací" zónou je předsazené místo pro operátory s PC, kteří ručně datlují údaje lidí do počítače.
Místo tlaku na veřejnou správu na digitalizaci procesů a digitální výměnu informací napříč veřejnou správou, bude podstatou další vlny "digitalizace" povinnost používat datovou schránku pro fyzické osoby podnikatele a "digitální nadšence".