Novinky předehnaly iDnes
Spletl jsem se a přestřelil, když jsem 5. března tvrdil, že vyšší návštěvnost Novinek než iDnesu je způsobena změnou složení balíku Novinek. Při pohledu na přehled návštěvnosti zpravodajské části Novinek (76.926 unikátních uživatelů denně) ve srovnání se zpravodajskou (54.352) nebo zprávařskou (25.939) částí iDnesu je jasné, že zpravodajství Novinek je navštěvováno více uživateli. Na výsledcích návštěvnosti je patrné, že Seznam Novinky propaguje téměř na každé stránce portálu.
Úspěch v počtu uživatelů poněkud snižuje fakt, že na zpravodajství Novinek uživatelé tráví asi polovinu času (6,19 minut) oproti zpravodajství iDnesu (11,84 minut). Na Novinkách si také uživatelé prohlédli poloviční počet zpráv a stránek se zpravodajstvím (9.745.750) nežli čtenáři na zpráv a zpravodajství iDnes (4.556.126 + 14.380.606). Méně zobrazených stránek a kratší čas strávený na serveru Novinek může znamenat, že iDnes poskytuje více zajímavých zpráv, nebo že Novinky umějí informace efektivněji distribuovat. V každém ohledu, media buyeři nyní ze statistik iAuditu vidí, že reklamní kampaň umístěná na zpravodajské stránky iDnesu bude na uživatele moci působit po dvojnásobně delší dobu - asi proto mají Novinky na stránce reklamu jen jednu, zato velkou, aby nevýhodu vyrovnaly.
CDR vs. Živě – spor rozhodnut
Naopak ze pře CDR versus Živě, která se na Lupě v minulých měsících pod články s výsledky iAudiu rozhořela, vyšlo lépe Živě (9.821 unikátních uživatelů za den), které se CDR (7.246) snaží dohnat a předehnat. Ačkoli tentokrát na Živě opravdu nemá dost uživatelů, dotahuje se CDR výrazně na Technet ze stáje iDnes (8.855). Sám projekt Technet je příjemným překvapením na webu, protože se iDnesu podařilo prosadit na trhu, který je obecně považován za obsazený, a nic na tom nemění nedávný zánik Světa namodro.
Tvujdum.cz: Vyplácí se spamování?
Serveru Tvujdum.cz kampaň prošetřovaná živnostenským odborem Magistrátu Hlavního města Prahy příliš neprospěla. Po několika dnech od rozeslání dopisů návštěvnost padá na 2.366 uživatelů denně, což je pokles o 13 procent proti lednu. V prosinci Tvujdum.cz navštívilo 1.128 uživatelů denně a v lednu to bylo 2.706 (+120 %), což je nárůst sice velkolepý, ale počet uživatelů webů v iAuditu za leden průměrně vzrostl o 28 procent a emailová kampaň začala až 18. ledna, takže nás trochu šálí denní průměr provedený za celý měsíc a pád bude hlubší. Ukázalo se, že emailová reklama opravdu funguje, ale možná obsah serveru oslovené recipienty nezaujal. I tak se ovšem dosud drží Tvujdum.cz na asi dvojnásobné návštěvnosti oproti prosinci.
Pořadí portálů
Na poli portálů je už dlouhou dobu jasno. První je Seznam (unikátních uživatelů 354.056 denně/1.898.665 měsíčně). O druhou příčku se handrkují Centrum (101.844/781.856) s Atlasem (95.604/858.166). Zatímco Centrum má více unikátních uživatelů denně, na Atlas jich více přichází měsíčně. Poměr mezi denními a měsíčními počty uživatelů Internetu jsou zajímavé i obecně. Zatímco u portálů se jejich poměr pohybuje od devíti (Quick) do osmnácti procent (Seznam), tak na celém webu je poměr jedenadvacetiprocentní. Znamená to, že uživatelé se každý druhý den obejdou bez Atlasu, Centra, Quicku i Volného (mezi 9–13 procenty), ale Seznamu jsou věrni (a to nejen na domovské straně).
Když srovnáme portály z pohledu doby strávené uživateli na chatu, můžeme s trochou škodolibosti říci, že na cenu za nejnudnější chat aspiruje Volný s pouhými osmi minutami na uživatele denně (812 uživatelů). Quick, kam denně příjde na chat o 212 uživatelů méně (600 uživatelů), je na tom lépe o tři minuty. A ačkoli nejvíce lidí chatuje na Centru (26.608 uživatelů, 38 minut), nejvíce zábavy si užijete s Lidmi od Seznamu (13.971 uživatelů, 45 minut). Začínám podezřívat Smíchovskou kliku, že si najala rozesmávače a baviče, protože předchozí chat Seznamu (Chata) takový úspěch neměl.
Za povšimnutí stojí návrat Quicku do tabulek iAuditu. V prosinci a lednu jsme se s tu ním nesetkali, nyní se vrací s poněkud nižším počtem unikátních uživatelů za měsíc (listopad 424.534/únor 420.663), ale zato s výrazně vyšším počtem unikátních uživatelů denně (listopad 33.559/únor 39.034) a velmi překvapivě vyšším počtem zobrazených stran (listopad 6.830.543/únor 10.120.110). Zdá se, že reorganizace přináší Českému Telecomu své ovoce. Zajímavé je, že ve stejné době zanikl například Svět namodro, který přiváděl v listopadu 3.691 uživatelů denně. Uvidíme, jak se na návštěvnosti projeví změna vzhledu a uspořádání, která na Quicku proběhla nedávno.
Data o návštěvnosti v článku použitá pocházejí ze statistik iAuditu.