Před rokem dostal projekt Zoot investici ve výši 150 milionů korun. Pro server, hledající už několik let tu správnou cestu, to byla vzpruha, která ho nasadila na koleje. Dnes nabízí víc než 300 značek a podle vlastních dat drží zhruba 25 procent českého e-commerce trhu s novou módou. Stránky obchodu denně navštíví 80 tisíc lidí.
Zoot přišel ale s odvážnou strategií prodeje. V takzvaných Výdejnách radosti, neboli kamenných pobočkách, kde je možné zboží vyzkoušet, si vyzvedává zboží sedm z deseti zákazníků. "V tuto chvíli například v Praze dodáváme zboží v průměru do 3 hodin od objednávky,“ tvrdí spolumajitel ZOOTu Ladislav Trpák s tím, že letos chtějí otevřít patnáct dalších výdejních míst v tuzemsku, Slovensku nebo Rumunsku.
Stejně jako ostatní velcí hráči se i Zoot chce rozvinout do celého regionu. Zatím se mimo Česko-Slovenska uchytil v Rumunsku. Vstup na další trh plánuje ke konci tohoto roku. Drtivou většinu příjmů ale tvoří čeští zákazníci. Slovensko loni přineslo do rodinné pokladny 45 milionů z celkových 450 milionů.
"Za celý rok 2016 očekáváme v Česku provozní zisk cca 30 milionů. Peníze na investice pro expanzi zajistíme v dalším kole financování, které chystáme zhruba v polovině tohoto roku,“ dodává finanční ředitel Petr Ladžov.