S akciemi Splunk se začalo na trhu NASDAQ obchodovat ve čtvrtek a za jediný den je jejich cena zvedla o 109 procent. Hodnota firmy, které se zatím nepodařilo vyprodukovat zisk, tak přesáhla tři miliardy dolarů. Výsledek je o to pozoruhodnější, že trh jako celek ve čtvrtek a v pátek naopak ztrácel.
Splunk svým IPO zastínil letos zatím nejúspěšnější prvotní emisi mobilní reklamní sítě Millenial Media (+ 92 procent za první den) a vyrovnal se loňskému nástupu sociální sítě LinkedIn. Ten odstartoval novou vlnu obchodování s akciemi internetových firem jako je Groupon, Zynga, a v nejbližších dnech i Facebook.
Splunk nabízí velkým firmám a organizacím online nástroje, které jim mají umožnit vyznat se ve vlastním výkaznictví. Oboru, kterému se říká „Big Data“, předvídají experti už pár let skvělou budoucnost. Nyní se tedy prognózy začínají měnit ve skutečné peníze
Na konci ledna měl Splunk 3700 zákazníků včetně známých jmen jako je Bank of America nebo Harvardova univerzita. Za minulý rok utržil 121 milionů dolarů, to je o 83 procent více než v roce 2010. Protože však firma mohutně investuje do dalšího růstu, skončila ve ztrátě 11 milionů, o rok dříve prodělal 3,8 milionů dolarů.
Jak je vidět, pro investory to není velká překážka. Důležitější je víra, že jednou Splunk vydělávat bude.
Zdroj: Wall Street Journal