To bude asi tim, ze tyhle smlouvy byly unikatni v tom, ze zakaznik musel vzdy zaplatit uplne vse, ale v zadnem jinem odvetvi jsem nezazil smlouvy, kde by pokuda byla ve 100% vysi neodebrane sluzby. Navic sami operatori tvrdili, ze maji z tech penez 20%, takze stat jim priklepl zrovna tech 20%. Proto se ani moc nemohou branit vychazelo to z jejich cisel;-)
Nechce se mi to hledat a z Vašeho příspěvku to není jasné, kolik činí ta měsíční věrnostní sleva? Pokud právě těch 200 či 300 Kč, pak mi tento přístup přijde logický, sleva se vztahuje k věrnosti, k jejímuž naplnění ale ze strany zákazníka nedošlo, čímž onu slevu x měsíců čerpal neoprávněně a nepřijde mi mimo požadovat její splacení.
Rec byla o UPC a to mobilni operator neni, takze se bavme o wifinach, lokalnich providerech ... a tech je jako much, s casto radove lepsima sluzbama, a velmi casto predevsim radove lepsim pristupem. Ja kdyz v nedeli poslu sms "nefunguje", tak mam za 10minut odpoved proc, a za jak dlouho bude. Kdyz poslu mailem dotaz ... tak dostanu odpoved ... a kdybych se rozhod smlouvu ukoncit, tak me nikdo nebude 10let uhanet o desitky tisic za "nevraceny" modem.
Stejne tak nemusim kazdorocne davat vypoved smlouvy ... abych dostal novou za stejnou cenu ...
Ano, je to tak. Přesto mi to mimo přijde. Protože se de facto o věrnostní slevu nejedná, jedná se jen o právní kličku, jak přechytračit zákon. V čem se liší od kampaní, které poskytují konkurenční společnosti? V ničem, jen je uvedeno, že je to věrnostní sleva. Zákazník má na výběr buď mezi úvazkem a věrnostní slevou, nebo pálkou v plné ceně. Stejně to funguje i u ostatních poskytovatelů. Akorát právníci z UPC to vymysleli tak, aby se limity dané zákonem obešly.
Osobně bych si přestavoval věrnostní slevu jinak: Jste náš dlouholetý zákazník, dáme Vám za odměnu věrnostní slevu. Ta se bude s léty zvyšovat . Každý rok budete platit o 10 % méně.
Článek 8.3 byl u T-Mobile upraven
Pokud Smlouva skončí před uplynutím sjednané doby určité
z jiných důvodů než z důvodu prodlení s úhradou peněžitých
dluhů, jste povinen(-na) Operátorovi zaplatit úhradu ve výši úhrady
nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které
Vám bylo poskytnuto za zvýhodněných podmínek a současně
úhradu ve výši 20% součtu měsíčních paušálů zbývajících
do konce sjednané doby jejího trvání (rozhodující je přitom
základní cena měsíčního paušálu s DPH naposledy vyúčtovaného elektronickou poštou, SMS, MMS, dodáním do schránky T-Box či
datovou zprávou do Vaší datové schránky. Za Vaše písemné úkony
se považují Vámi vlastnoručně podepsané listiny či Vaše elektronické
dokumenty opatřené zaručeným elektronickým podpisem.
To znamená, že pro co nejmenší pokutu je potřeba před výpovědí paušál snížit na minimum a počkat do dalšího vyúčtování.
Dobrý den všem,
všude se dočtu, o mobilních operátorech. Změny ve smluvní pokutě se týkají i menších, lokálních poskytovatelů internetového připojení?
Příklad: pokud uzavřu smlouvu s místním poskytovatelem internetového připojení (ne s velkým, tj. O2, UPC atd.) s úvazkem 24 měsíců, může mi i nadále pokud vypovím smlouvu např. v 12 měsíci, doúčtovat zbylých 12 měsíců v plné výši paušálu?
Dobrý den, zastupuji několik známých, které jsem před časem zlanařil k Vodafone, ještě v dobách, kdy se Vodafone choval ke svým zákazníkům eticky. To se ale v současné době již zdaleka neplatí. Naopak z Vodafone a.s. se jejich agresivním jednáním stává zrůdná společnost. O tom svědší i zdejší rozbor, kdy vypovíte jednu smlouvu a oni Vám začnou účtovat tu samou službu bez slevy, navíc s drzým zdůvodněním, že to dělají pro Vaše dobro. Proto od nich odchází mraky klientů, kteří jsou z jejich praktik pobouřeni. Známá u nich pracuje, ale mají přísný zákaz pod pohrůžkou vyhazovu o tomto stavu mluvit. Známkou neúspěšnosti jejich nové strategie vyhrožování a zastrašování jsou jejich prázdné pobočky. Je z podivem, že ČTÚ vůbec dovolí, aby v dnešní době si i nadále Vodafone účtoval pokutu ve výši 100% měsíčního paušálu !!!!! Pracovník ČTÚ pro Kralovehradecký kraj tvrdí, že se nezhoršilo postavení zákazníka u Vodafone po změnách Všeobecných podmínek 1.1.2014, které Vás po novém roce maskované nutí pořídit si internet. Protože v nových VP v článku 8.1.3. odst. 3 se vodafone zbavuje povinnosti zasílat Vám písemnosti prostřednictvím pošty do schránky. Skrytých podrazů je v nových VP více, ale Vodafone i výše uvedený panáček z ČTÚ TOTO NECHTĚJÍ PŘIZNAT, ABY ZÁKAZNÍK NEMOHL ODEJÍT BEZ SANKCÍ!!! Dovolím si malý příměr. V paneláku bydlím v 5 patře a můžu se dostat nyní domů po schodech a výtahem. Jednoho dne by výtah demontovali a na moji ztížnost, že se zhoršily mé podmínky dostupnosti do 5. patraby mi Vodafone i s panáčkem odpověděli- vaše podmínky se nezhoršily , zůstaly vám pro příchod do schody.
V Klausistánu nejsou zákony kvůli tomu, aby byla jasně stanovena pravidla a ten, kdo je porušuje, nebo obchází mohl být potrestán, ale kvůli tomu, aby se horda právníků mohla neustále pakovat! Ono se není co divit, když v parlamentu sedí takoví ,,docenti", jako Benda, Pospíšil a spol.
U UPC na to jdou od lesa. Čím kratší doba vám chybí do konce závazku, tím víc platíte. U single služeb 200*počet měsíců, po které jste používali věrnostní slevu. U balíčků je to 300*počet měsíců. Příklad: 3.2.2014 uzavřete smlouvu se závazkem na 12 nebo v případě ret na 24 měsíců. Za 10 měsíců se rozhodnete ukončit smlouvu, upc vám naúčtuje 10*300 nebo 10*200, v závislosti na tom, máte-li kombinaci služeb, nebo samostatnou službu. Pokud byste ukončovali smlouvu ale například k poslednímu březnu, zaplatíte jen 1*300nebo 1*200. Úplně opačný přístup. A když budete mít věrnostní slevu na 24 měsíců a bude vám chybět pouhý měsíc a ukončíte smlouvu? Zaplatíte 23*300 nebo 23*200.
Proč se někdo (třeba autor článku) nezamyslí nad tím opravdu podstatným? A sice, že Husákova novela boří dosavadní status smluv na dobu určitou. Základní obchodně právní princip je šmahem zrušen. Právně odpovědný občan uzavře s operátorem smlouvu na dobu určitou, ale ona to žádná smlouva na dobu určitou není, když ji může kdykoli vypovědět (byť s pětinovou sankcí). Takhle se právní stát nebuduje.
Na pochybnou a mafiánsky se chovající a jednající společnost Vodafone jsem podal trestní oznámení a to za nesmylsně vystavenou fakturu, ve které jsou čísla a služby, které nemám a ani jsem neměl. Český telekomunikační úřad mi dal za pravdu.
Čtenáři, nebojte se bránit sva práva, obracejte se na Český telekomunikační úřad s výzvou o zahájení správního řízení (v mém případě to bylo proti Vodafone) , nenechte se zaleknout, nenechte se zastrašit výhrůžkami (Vodafone je na to expert) a tvrdě bojujte za svoje práva. V současné době je evidentně nejhorší telekomunikační firmou právě Vodafone.