Dobře můžeme slovíčkařit, zákon 283/2021 byl novelizován zákony 195/2022 a 152/2023...
Zrušení centrálního úřadu mělo zásadní dopad, protože Stavební úřady v celé republice nefungují jednotně a nemají jednotné územní plány a očekávání obcí, měst a krajů, proto je vytvoření jednotného systému stejného pro všechny prostě úplná blbost. Nehledě na to, že se neřešilo jak budou úřady pracovat ve dvou oddělěných systémech, neřešilo se napojení na základní registry, v tom čase neproběhly ani regulerní testy procesů (možná proběhlo testování kódu...), dokumentace se tvořila až v srpnu a září atd.
Osobně nerozumím, proč to neodložil, zákony se odkládají neustále, účinnosti klidně několikrát pro jednotlivé paragrafy, v tom si nijak neodporujeme. Možná ego, možná chystané volby, možná neschopnost naslouchat, možná naopak obklopení se lidmi bez znalostí, kteří nechápou rozsah a fungování všech systémů, které jsou součástí celého projektu (portál stavebníka, ISSŘ, ISSS, NGÚP, DTM, REZA atd.).