Názor k článku Zboží.cz prý obchodní model nemění, zachová i funkce od anonym - O lidi se nestaráte, staráte se akorát o...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 9. 2009 20:27

    anonymní
    O lidi se nestaráte, staráte se akorát o peníze. Neustále jste upozorňováni na to, že firmy uvádějí nepravdivé informace. O skladové dostupnosti zboží: vyfiltrujete si jen firmy, co mají zboží skladem. Odhadem tak polovina z první stránky výsledků ho na vlastním webu mít jako skladem nebude a z té poloviny, co ho na webu jako skladem má, ho tak minimálně čtvrtina mít reálně nebude taky. Můžete to zkoušet okecávat, že zrovna od poslední aktualizace to náhodou vyprodali. Na to je odpověď: zaprvé je to nereálné a zadruhé vám nic nebrání k tomu, abyste do výsledků připsali, KDY byla daná informace aktualizována.

    Úplně stejně je to s cenami. Jaká je náhoda, že velmi často se u těch nejlevnějších obchodů na stránkách Zboží objevují jiné ceny, než po přímém prokliku na e-shop. A jaká to náhoda, v 99% jsou ty ceny na zbozi.cz nizší. Takže případná argumentace překlepem a omylem je vyloučena statistikou těchto chyb.

    Kdyby vám záleželo na lidech, tak přidáte jednoduchou možnost, jak nahlásit obchodníka-podvodníka, který by po prověření dostal varování a po třeba třetím opakování by byl vyloučen ze systému. Naprogramovat to, aby se u každého výsledku zobrazil odkaz "Nahlásit nepravdivé údaje", který by po rozklepnutí zobrazil Captchu proti robotům, pár možností typu "lživá cena", "lživá skladovost", "jiné" apod., který by výsledek poslal mailem či do databáze, je práce i pro neschopného jedince práce tak na dvě hodiny. Pokud by se to dávalo do DB a byl k tomu frontend pro adminy, tak je projekt s náročností zhruba jednoho člověkoměsíce.

    Jenže to byste přišli o peníze z prokliků od vyhozených podvodníků, takže raději děláte mrtvého brouka a problémy neřešíte. Jde přitom o stav trvající léta.

    Nebo byste přidělali aspoň hrubou úroveň poštovného, jako to má Froogle. Protože takhle jste se ocitli v situaci, kdy se na prvních místech zobrazuje obchod s cenou o 100Kč levnější, který má nejlevnější způsob dopravy třeba 300Kč, zatímco druhý obchod v pořadí má sice zboží o 100Kč dražší, ale dopravu za standardních 80Kč.

    Je to pochopitelné, každý chce co nejvíc vydělat za co nejmíň práce. Ale měl byste mít tu soudnost a přiznat to.

    Konkrétní případ: dejte si hledat nejlevnější navigaci Evolve Multitraxx se skladovou dostupností: http://tinyurl.com/la6rzd

    Na první stránce výsledků hned druhý výsledek Elektro Novák CB zboží skladem na e-shopu nemá, třetí iMart.cz skladovou dostupnost raději vůbec neuvádí, čtvrtý nakupujeme.cz inzeruje cenu " 4 125,- Kč s DPH + 4,- Kč povinné poplatky", ve skutečnosti 4202Kč, šestý asus.cd inzeruje 4151Kč, ve skutečnosti 4186Kč, sedmý altraz.cz nemá skladem. Takže z prvních deseti jsou nepravdivé informace minimálně u 40% obchodů jen po prokliku. A pokud bych u zbývajících 60% objednal, jsem opravdu zvědav, co bych se dozvěděl.

    Stačí to jako příklad, že zbozi.cz není služba pro lidi, ale akorát způsob, jak vydělat?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).