Sousední země už má Zásilkovna obsazené a dobrodružnější expanzi chystá spíš směrem na východ než na západ. První části rumunské sítě se otevřou ale nejdříve na podzim.
„Rumunsko je velký a zajímavý trh, který se rychle vyvíjí. E-commerce zde ale zdaleka není tak rozvinutá jako v dalších zemích, kde Zásilkovna působí,“ říká zakladatelka služby Simona Kijonková s tím, že nový trh má samozřejmě klady i zápory.
„Na rozdíl od Polska nebo Německa tu nebude taková konkurence, ale na druhou stranu rumunský zákazník ale zatím nezná systém výdejních míst, ke kterému tak může pociťovat určitou nedůvěru,“ dodává.
Rumunsko vyšlo Zásilkovně z letošní analýzy jako jedna z nejzajímavějších destinací pro jejich klienty. Obrat rozjíždějící se rumunské e-commerce scény se loni pohyboval kolem 1,1 miliardy eur, ale ve dvacetimilionové zemi je velký prostor pro růst. Naděje na rychlý nástup dodávají zkušenosti z Maďarska. To totiž po čtvrt roce fungování tvoří už 12 % zahraniční logistiky.
Zásilkovně posiluje i konkurence. Uloženka.cz totiž získala partnera v podobě investiční skupiny Rockaway, která jim má pomoci s expanzí na nové trhy. Už příští rok by se tak Uloženka chtěla rozšířit do zahraničí a přijít s novou nabídkou. Šéf firmy Petr Lundák slibuje finanční i listovní služby. V horizontu dalších dvou let by svou firmu rád viděl uhnízděnou i v okolních zemích, převážně tedy na východ.