Social Intelligence Report od Adobe upozorňuje na výrazný meziroční pokles v zapojení u jednotlivých příspěvků. Tedy na to, že interakce uživatelů jsou stále nižší a nižší.
Zásadní vliv na to má omezování dosahu Facebookem. Těžko lze očekávat, že pokud snížíte dosah až o desítky procent, neprojeví se to na zapojení (engagementu). Jediné, co zaznamenalo růst, jsou odkazy.
2015 (Q2) | 2014 (Q2) | |
Video | 1.7 % | 2.2 % |
Obrázky | 3.6 % | 4.6 % |
Odkazy | 1.7 % | 1.4 % |
Textový příspěvek | 0.9 % | 0.9 % |
Právě odkazy přitom Facebook při posledních změnách v prioritách zvýhodnil – na úkor obrázků, které měly velmi vysokou míru zapojení a byly využívány ve spojení s odkazem uvedeným v doprovodném textu.
Zajímavé může být i to, že podle Adobe sociální média přivádějí pouze 1,6 % návštěv (26,1 % přivádí vyhledávání) u počítačů (4,7 % a 23,1 % u mobilních telefonů.
Data přitom vycházejí ze vzorku více než 5 000 značkových webů a profilů na Facebooku. V přivádění návštěvnosti bezkonkurenčně vedou média a zábava, ostatní typy obsahu mají prakticky až o řád nižší úspěšnost.
Reklamy na Facebooku zůstávají na stejné úrovni co se CPC (cena za proklik) týče, na polovinu se ale snížil počet zobrazení a došlo k zdvojnásobení počtu prokliků.