Pracuji v daňové sféře. Přes GFŘ jsme sice nyní už (konečně) připojeni, ale vzhledem k tomu, že k daňovému řízení potřebujeme znát datum změny, je nám zatím ztotožňování s údaji v ZR k ničemu, jen jako dobrodružná zábava, jestli se spojíme a systém napíše, že záznam byl ztotožněn. Je-li v datech uvedena změna oproti našim, musím datum změny shánět jinou cestou a v případě FO je to krok asi o 6 let zpátky, protože tam nezbývá nic jiného, než FO kontaktovat, ať změnu doloží sama. V současnosti ji už nikde jinde, jak bylo zvykem před ZR, nedohledám.
skvělá myšlenka, ale prozatím velké zklamání. Pominu-li, že digitalizace některých území značně pokulhává, tak digitalizace je značně nepřesná. I tak triviální věc, jako je správné umístění čp. na dům, je pro některé úředníky neřešitelný úkol. A tak se čísla popisná nacházejí na dvorcích, ulicích, v nejhorším případě na hospodářských staveních. Pokud se pokusíte je na chybu upozornit, odpovědí je mlčení a žádná odezva.
Namátkou Valdice kde čísla popisná nepřidělují stavbám.
http://maps.fordfrog.com/?zoom=18&lat=50.45821&lon=15.38879&layers=B00FFF
Mnichovo Hradiště - chybějící dům čp. 7, číslo popisné na slepičárně.
http://maps.fordfrog.com/?zoom=20&lat=50.5216&lon=14.97308&layers=B00FFF
Autor článku tu často na Lupě prezentuje jen svůj jednostranný názor, bez patřičné praxe. Často pitvá "nepodstatné" technické detaily, jenže praxe je o něčem jiném. Je opravdu jedno, zda klikám pětkrát nebo jednou, zda dotahuji data nebo duplicitně přeťukám. A o nepatřičném certifikátu už to vůbec není.
V článku se poukazuje na nedostatečné financování ze strany státu resp. resortů a nebere se vůbec v potaz zcela nulově zafinancovanou druhou stranu, konkrétněji samosprávné orgány, které bez prostředků si prostě přístup k registrům nevybudují.
Denní reporty na webu szrcr jsou přesvědčivým dokladem jisté zbytečnosti celého systému. Řada výzmamných samosrávných celků je prostě ani po 2 měsících nepoužívá a nikomu to vlastně nechybí. Kola se točí, mašina táhne vlak dál, koleje před vlakem stále stojí..
Bohužel souhlas, jako úředník obce s rozšířenou působností (krajské město) musím uvést, že základní registry jdou zcela mimo mě - žádný přístup nikam nemám - jmenovitý seznam lidí, kdo kam co potřebuje, jsme dávali dohromady na jaře. Pokud se mi účastník řízení, který není z mého správního obvodu přestěhuje, nemám reálnou šanci to online zjistit. A ptát se před každým vypravením každé písemnosti (a že jich naše oddělení produkuje dost) kolegyň z evidence obyvatel, je možné, avšak všechny zúčastněné obtěžující (dle mého laického požadavku by mi tohle měl být schopen pohlídat SW v kterém dělám agendu + el. spisovka). Z rozhovorů s kolegy z jiných úřadů musím uvést, že je to stejné. Takže na papíře to možná funguje, v praxi nikoliv. V reálu se jede pořád stejně "postaru".
Autor článku (v jeho druhé části) pitvá technické detaily, které jsou podstatné pro běžné uživatele mimo úřad. Což bude stále ještě většina zdejších čtenářů. Tedy - doufejme. :-) Myslím, že pro ně to nejspíš zajímavé bude.
Je evidentní, že danou problematiku zkoumá z pohledu člověka mimo systém; nikdy také netvrdil, že by tomu bylo jinak. A pak je celkem logické, že články obsahují informace, které tímto způsobem může získat. Nemyslím, že stojí za to ho kvůli tomu kritizovat. Zvlášť když informace "z druhé strany" nakonec zazní v diskusi (díky za to).
Jinak zdravím... :-)