Firma, která žije 4-5 let výhradně z přilivu nových zákazníků (mezi lety 2006-2010 jim přibývali po desetitisících měsíčně) je předurčena k zániku. Trh se nasytil, platících zákazníků na udržení stávajích služeb málo. Během velmi krátké doby napumpoval (nadhodnotil) bývalý majitel společnost přidáváním až nesmyslného počtu HD programů za účelem prodeje platformy. A také se tak stalo, na podzim 2011 kupuje M7 Group za 100 mil € Skylink a přidává k CS Linku tu nejvýznamnější kostičku do pyramidy (šli jednoznačně za ovládnutím trhu CS+Skylink). Těch 100 mil € chtějí majitelé vidět co nejdříve zpět a ty se jim vrátí jedině zpoplatněním oněch základních služeb. A jelikož jsou vpodstětě monopol, mohou si to dovolit. Pan Glisník je jen loutka, která se otáčí jak Kess Färber a spol. píská. Je také otázkou, jak dluho v této funkci vydrží.
Na celé záležitosti mě štve nejvíce to, že lidé jsou nejvíc naštvaní na nás - prodejce a montážníky satelitů. Také mě mrzí, že zasílají všem abonentům složenky na celou roční částku (348,-) a v drtivé míře to lidé ihned uhradí - proč by měl M77 disponovat s takovým balíkem peněz, když stačí aby abonenti platili měsíčně 29,-? Je to hajzlovina! Pak mě dost mrzí, že téměř 5-10 sat.receiverů musíme denně překonfigurovat (přehrát kabelem s PC software), aby to fungovalo s novou kartou Výměna (týká se to tedy jen zn.TechniSat). Ještě nedávno stál celý sat.komplet cca 4500,-, lidi byli spokojeni, měli plno programů. Naní stojí sat.komplet 5900,-, protože už SD přijímače nejsou, pouze ty dražší HD, což plno lidí stejně vůbec na svých CRT TV nemůže využívat. Čili je všechno dražší a navíc se platí servisní poplatek - z toho mi vychází jediné - že spoustu lidí od Skylinku/CS Linku odejde a přejdou k DVB-T, kde už je nabídka více než solidní. Howk :-)
se pane Glisniku podívejte na www.digitalnitelevize.cz Tam Vám běží stále reklama kde slibujete televizi bez poplatků. V dnešní době je to už lživá reklama za kterou Vás doufám brzy někdo osolí!!!
Jj, to jsem byl já :-) Vůbec se za nic nestydím - naopak - člověk je stvořen pro změnu názorů. Nicméně jsem nikdy nehlásal satelit do každé místnosti - to je trochu přitažené za vlasy, ale tam, kde byl problémový signál DVB-T - tak jsem zákazníka vždy ukecal na satelit a když chtěl druhý do bytu, tak zase naopak v rámci jeho úspor ukecal na pozemák. Čili toto je "domažlický vývoj" :-D Svět se mění a my sním. Jen mě mrzí, že Skylink ztratil "kredit" i u "skalních" Hezkej den, tady je sluníčko a krásně :-)
no pro Babkovu nového zaměstnavatele je takový zaměstnanec určitě TERNO.
- pustí "strategickou" informaci, která byla odborné veřejnosti už známa delší dobu
- sotva opustí zaměstnavatele, už se mu chce mstít. Už vidím, jak mu nový zaměstnavatel dá nějaké odpovědné místo...
To je doopravdy k zasmání.
Proč ti lidé nepřišli za vámi a nedoporučil jim jste ICE kartu výměna nebo Irdeto a 2 roky by měli kartu novou bez SP osvobozený,stejnak tak jak tak se musí přejít na IRDETO od současnýho CW tak proč platili 348,- za rok SP když stejnak musí kartu vyměnit a na nové kartě mají 2 leté SP prázdniny =) tomu nerozumím?!!tedy do konce září 2012 =)nemluvě o reciveru když nemá slot na modul a je na pevno zabudovaný CW,to hold musí měnit i reciver,tedy pokud SW umíte CW změnit na Irdeto tak bez nutnosti měnit sat.reciver =)
Karel Cibulka
PS Krásný sluníčkový den přeji a pohodu v duši =)
copak tě vyprovokovalo k útoku?
1) zase jste kolego mimo - špatně máš to: zase, špatně máš to vykání, špatně máš to: kolego.
2) nebyl zaměstnancem - pověz o tom více, máš-li
3) doložka o mlčenlivosti - to není úřad. Manažerská smlouva nebo konkurenční ujednání by mu zabránily vykecávat se novinářům, takže jsou dvě možná řešení: buď překročil/zneužil nějaký zákaz/povinnost pokud to byla validní a důležitá informace. Nebo to nebyla důležitá informace a z vyposlechutých útržků se dělá zajímavým. Potažmo byl "zaměstnancem" - nezáleží, zda právní kvalifikace tomu odpovídá. Toto je podle mě pravděpodobnější a proto píšu o zaměstnanci.
To překročení by bylo nesporné. Věta "Prostě jsme klamali zákazníky" je dost silná káva, pokud ji skutečně řekl. Taky to může znamenat poškození dobrého jména. Právě proto, že je ojedinělá.
4) "taky nejste Svoboda". Tak já žil tolik desetiletí v bludu. Budu se muset poptat. Rodičů už to nebude, možná úřady něco budou vědět. Rozhodně jsem tvým oznámením zaskočen. Nebo alespoň překvapen.
Díky, to je přeci jasný, pane Cibulko, že jim nabízím kartu Výměna - kterou když zaregistrují do půlky září - nemusí dva roky nic platit. To dělají všichni prodejci přeci. Psal jsem to v obecné rovině. Mrzí mě, že Skylink ze sebe dělá DTH platformu, přitom DTH platforma zapůjčuje přijímací zařízení, kdežto abonenti Skylinku/CS Linku si museli zařízení kupovat sami, proto nechápu ten servisní poplatek. Jde o to, že 29,-/měs. to nebude nastálo, za pár let už to bude cca 5,-Eur
Stokrát opakovaná lož sa nikdy nemôže stať pravdou ani vo veci Skylink. Stokrát opakovaný nezmysel však môže v dnešnej dobe informačného chaosu pomôcť tým, ktorí by sa radi na podvode nabalili. No a tých špekulantov je viac než dosť. Jedni sú oficiálne poschovávaní na kadejakých štátnych úradoch a iní si akože neoficiálne zaregistrujú schránkovú firmu v Luxemburgu a spolu s kamarátmi na úradoch nás ostatných okrádajú o peniaze, čas a nervy. Ich to nič nestojí, pre nich je to len zábavný kšeft. Ako najlepší príklad zlodejiny posledných dní je servisný poplatok tzv. SERPO. Jeho podstata je obdivuhodná v tom, ako dokáže jedna blbosť, nezmysel, doslova šialenstvo odhaliť v plnej nahote absurdnosť spoločnosti v ktorej žijeme. Ak ste sa zbláznili a považovali ste za genialitu predaj neexistujúceho softvéru, či lupienky kvetov do zahraničia s následnou vratkou DPH, vedzte to je všetko nula proti SERPO. Taký podvod si totiž vyžaduje aspoň registráciu firiem, kadejaké lajstrá, faktúry a aktívnu spoluprácu viacerých ľudí na úradoch za primeraný bakšiš. Podvod SERPO je vrchol geniality.
Tam nikto nič registrovať nepotrebuje, v mienkotvorných médiách novinári o SERPO úslužne píšu oslavné ódy, úradníci na kontrolných úradoch SERPO schvaľujú a keď sa okradnutí občania začnú sťažovať na ukradnuté peniaze SERPO mafia to elegantne vyrieši.
Ministerstvo hospodárstva SR zvalí vinu na predajcov satelitnej techniky.
Ako je to možné ?
Jednoducho.
Klan úradníkov, mafiánov, politikov a nepoctivých "novinárov" drží pospolu lepidlo zvané špinavé peniaze.
No a čo na to obvinenie predajcovia satelitnej techniky?
Sú príkladom profesnej katastrofy v ČR a SR.
Veľká časť predajcov satelitnej techniky dodnes asi verila tomu, že lož sa dá pomocou peňazí a moci zmeniť na pravdu rovno z Luxemburgu.
Ako inak si možno vysvetliť ich počínanie v súvislosti s kauzou servisný poplatok t.j. SERPO.
Pokiaľ fungoval princíp, kedy ponuka GRATIS bola 22, 25, či 29 programov a naozaj zadarmo, málokto sa venoval ich podstate.
Od júna 2012 ktosi tvrdí, že GRATIS bude stále zadarmo, len treba od 1.9. 2012 začať platiť na servis 1,2 eur mesačne za každú kartu !!!
Keby ten ktosi dokázal reálne zadefinovať podstatu SERPO, mohla by sa o tom otvoriť odborná diskusia medzi predajcami, prevádzkovateľom a zákazníkmi.
To ale možné nebolo, keďže podstata SERPO neexistuje a nový prevádzkovateľ zrejme neexistuje tiež.
Prvá vlna odporu predajcov satelitnej techniky proti klamaniu zákazníkov vyústila do vzniku profesného Združenia SLOVSAT, žiaľ prihlásila sa len časť predajcov.
Združenie informovalo o mimoriadnej vážnosti problému 25.6.2012 všetky orgány štátnej správy SR i Európsku komisiu.
Uvedené inštitúcie medzitým nekonali, skôr sa len dohadovali, komu daný problém prináleží.
To len pomáhalo narastaniu podvodu, ega prevádzkovateľa a chaosu u predajcov.
Ak sa zákazník sťažuje na klamstvo v časopise, na dvojitú platbu za SERPO a kartu Výmena, predajca mu vysvetlí, že nemal byť hlúpy a je to jeho problém.
Naozaj je tomu tak ?
SERPO vyrieši problém ?
SERPO sa zaplatí, podvod bude pokračovať ďalej a všetko bude v poriadku ?
To je samozrejme nezmysel.
Všetko sa ešte iba začína.
Vážení predajcovia satelitnej techniky skontrolujte si úvodnú stránku prevádzkovateľa zo dňa 28.8.2012.
Zamyslite sa nad tým, ako môže zákazník platiť za FTA programy, ktoré s balíkom GRATIS nemajú nič spoločné.
Ako môže ktosi vypnúť programy, ktoré sú hradené z koncesií a samotnými TV stanicami na základe právoplatnej licencie.
Ako môže ktosi v rámci EU rozdeliť príjem signálu na územie ČR a SR bez súhlasu štátnych orgánov.
Otvorte oči a začnite rozmýšľať, ináč môžete zavrieť predajne a zabalzamovať si náradie
p.ing. jan luteran, nie som zastanca skylinku...avsak som apriori proti tomu aby ste si na tak chulostivej veci ako je servisny polatok urobili vlastny bizbis s clenstvom v slovsate ktore je spoplatnene tak isto ako servis skylinku...a to nehovorim o clenstve pravnickych osob kde clenske je na urovni vypalneho, kapisto inzinierko?
Ano,ale taky by se měli lidé ptát za jakých podmínek lze vše realizovat a ne jen jak stádo si půjčovat a hotovo na dva roky =)
Pokud u vás lidé si zařízení reciver půjčují je věc uživatelů ale pořád tu existuje možnost volby a to se mi líbí a operátor mi nenutí jednu věc nebo nemám povinnost si zařízení povinně pronajímat nebo půjčovat ale je i možnost a to SE MI LÍBÍ si zařízení koupit své a mít ho ve svém vlastnictví a platit už jen službu třeba balík MULTI HD =)
fulda, som zvedavy ci luteran zverejni pocet clenov zdruzenia slovsat. avsak zaujimave bude zverejnenie poctu platiacich zakaznikov skylinku k datumu 31.9.2013...mam 2 karty na jednu platim multi druhu gratis + manzelkini rodicia gratis + moji rodicia gratis. do buducna prestanem platit multi a zaplatim servisny polatok taktiez mojim rodicom aj rodicom mojej manzelky...no ak takto bude uvazovat dost ludi skylink nebude cely happy.
teda za mesiac predtym = 11,80eur /4 karty/
po 30.9.2012 = 3,60eur /3 karty/
Pletete do sebe věci, které k sobě vůbec nepatří. Připadá mi to jak paranoia. Dokud M77 potažmo Skylink nezavedl poplatky, nikdo proti podnikání M77 u nás nic neměl.Sám mám jak kartu Skylink, tak Cslink a nevšiml jsem si, že by se se zápisy na těchto kartách nějak manipulovalo. Co se týče mafie, která u nás vládne, tak to je sice pravda, ale ta u nás vládne už 20 let, tak doufám, že jste proti ni taky bojoval tak, jak nyní proti M77. Připadá mi to, že jste všechny prasárny, které se u nás dějí, hodil do jednoho pytle, a ted je používáte proti Skylinku, ačkoliv ten nemá s tím, co se u nás děje ve státní správě nic společného. Vybral jste si prostě Skylink (M77) jako strůjce všeho zla, přitom je tady tisíce mnohem horších subjektů, proti kterým by bylo třeba spíše bojovat.
To bude fakt paráda, když na jedný kartě pojede ČT, na druhý STV a na třetí nabídka Skylinku (počínaje Novou, Primou, Barrandovem, Markízou, JOJ atd.). Nebo i kdyby byly karty 2, tak je to pořád o ho*ně a nepochybně by ti hodně lidí za toto "pěkně poděkovalo" :-(
Mimochodem nevím jak platíš na Slovensku poplatek za ČT?! Já v ČR za STV teda neplatím vůbec nic a přesto se dívám, což za těch 29 kaček rozhodně stojí, obzvlášť když je tam těch programů ještě mnohem víc, za který nikomu nedávám ani floka (vyjma Skylinku servisní poplatek).
A když se kouknu na ORF, tak vidím, že je to zakódovaný. Takže tady nesmrdí nic a je to jenom kvůli autorským právům, jenž si ČT a STV nemůže dovolit skupovat pro celou Evropu. Němci ano, ale to je taky krapet jiná ekonomika a počet obyvatel. Navíc ti nic nebrání se na ně koukat a ČT a STV hodit za hlavu...
Což také zhusta dělám, ještě, že ty Němce máme. Nevím, jestli se to kódování dá jednoduše vysvětlit autorskýma právama, taky je tu povinnost poskytovatelů zajišťovat veřejnoprávní stanice, ale to už jsem na tenkym ledě, nevím. Co ale vím, je, že když někoho neznám, tak mu vykám. Já vám také neříkám soudruhu, ale to jen tak na okraj...
ČT a STV nekóduje starým Cryptoworksem??? Samozřejmě kóduje, a to u ČT vč. HD programů. Takže nevím o čem je debata.
A pokrýt celé území pozemním signálem je technicky naprostý nesmysl, to prostě nejde ani teoreticky, natož prakticky.
Jinak na kartách ČT se žádný poplatek platit nebude, takže ve zdejších končinách už můžou všichni akorát zavřít klapačku, protože za peníze koncesionářů se jim dostane bezplatného příjmu, a to doslovně. Opět není co řešit.
A já zase nechápu proč je kolem Skylinku taková hysterie?! Prostě buď službu vezmu a platím nebo se mně nelíbí, pošlu je do háje a těšilo mě. Ale nemusím kvůli tomu všude zakládat diskuze a skuhrat na webu, protože tím se stejně nic nezmění.
A ještě celkem legrační je ten argument o tom, že někdo vyhodil peníze za kartu, která mu teď k ničemu nebude - vzpomněl jsem si na to zrovna nedávno, kdy sem sundával starý antény u jedné známé a tak mě napadlo, že by vlastně taky mohla chtít náhradu po Českých Radiokomunikacích, když si v dobré víře koupila 14 prvkovou kanálovou anténu na VHF pásmo s tím, že je to navěky a teď je ta anténa k ničemu, když se ve VHF už nevysílá. Navíc ta anténa je k ničemu definitivně (narozdíl od karty na Skylink, kde se doplatí a funguje dál).
O CS Linku říkáte, že by měl být i do budoucna platformou pro zákazníky citlivé na cenu. Zároveň pro ně nevydáváte karty Irdeto pro základní bezplatnou nabídku, k níž se bude od září vázat servisní poplatek. Znamená to, že CS Link postupně zanikne společně s CryptoWorksem?
Zákazníci CS Linku si zachovají svoji kartu CryptoWorks a pokud budou hradit servisní poplatek, bude jim dál fungovat stejně jako doposud. Služba jim zůstane zachována, a pokud budou mít zájem o rozšíření programové nabídky o placené balíčky, bude jim nabídnuta zvýhodněná migrace ke Skylinku.
Tak to mas a budes mat zadarmo-). Nic neries. Pri predpoklade, ze mas brata a dvoch rodicov /3 karty x 29 kacek/ date glisnikovi na fazulu 100 kaciek mesacne. -)
Ano, u pravidelně placené služby je to jednoduché. Prostě ji přestanu platit a tím s ní končím. Jenomže já jsem zaplatil PŘEDEM a to předplatné, které mi bylo jednostranně upřeno dál využívat, se mi M77 nechystá vrátit. Až tehdy budu moct být na startovní čáře a budu se moci svobodně rozhodnout zda u SkyLinku nadále zůstanu nebo ne. Takhle si mě M77 vzala jako rukojmí, které má jen velmi málo na vybranou (buď zahodit investici 2000 Kč nebo podporovat notorické lháře). V tom je hlavní bod sporu.
uz nizsie som reagoval vypoctom : sme 3 bratia a rodicia. Takze platime v sucasnosti 4 x 4 eura koncesionarske poplatky, nakup kariet skylink bol 4 x 75 eur. teraz planuju pridat 4 x 1,2 eura mesacne. Mne sa to zda hoooodne pritiahnute za vlasy, za to co dostavame za tie peniaze. A ze nemusime platit sluzbu ktoru nechceme? No nech u Vas v cehach zvlast ta urad hodi exekutorovi za nezaplateny koncesionarsky poplatok 200 kaciek, a kludne ti zoberu aj barak pod ritou......alebo to tak nie je?
Tak ich kludne obhajuj a tvar sa ze nic-). Nic ine si potom ani nezasluzis.
Pane Gli$níku. Tvrzení, že v té době platilo, že "když si koupíte časově neomezenou kartu, nebudete muset za základní nabídku nic platit" a že v té větě by muselo být ještě "na věčné časy", aby bylo její dodržování opravdu vymahatelné, je vrchol nestoudnosti a totální úpadek zbytků etiky podnikání! Uvědomujete si vůbec, že děláte zatraceně špatné jméno všem (nám) poctivým podnikatelům a dál zvyšujete už tak vysokou bariéru mezi prodejci a spotřebiteli!?
Pan Glisník jinými slovy říká, že každý příslib do budoucna, pokud chci mít šanci, aby byl v budoucnu i dodržen, se musí doplnit ještě souslovím "na věčné časy". Marně přemýšlím jak přeformulovat onen sporný (a nejen podle mě snadno úspěšně žalovatelný) reklamní slogan, "zaplatíš jednou a pak už ne".
Přemýšlím, zda by třeba slogan "zaplatíš jednou a pak už nikdy" byl už pro pana Glisníka dostatečně jasným příslibem nebo tam ty "věčné časy" musejí být opravdu explicitně? Slogan "zaplatíš jednou a pak už na věčné časy nemusíš", by teda zněl dost podivně...
Obávám se, že i kdyby se zavedlo, že věty deklarující něco do budoucna budou bez sousloví "na věčné časy" bezcené, bude to jen přechodné a časem se prosadí pravidlo, že už jen samotné "na věčné časy" k potvrzení opravdové časové neomezenosti příslibu nestačí a je třeba ještě doplnit "a nikdy jinak" :-)
Pokud se o zpětném zpoplatnění základní nabídky už dva roky interně diskutuje a zároveň stále se vesele "verbují rekruti" uvedeným reklamním sloganem, to chce fakt hodně silný žaludek a prášky na spaní. Tak jako tak, pan Glisník pro mne osobně zůstane lhářem už asi opravdu na věčné časy.
Vidíte, a přesto se najdou takoví, co něco takového v reklamě klidně slíbí a pak se ještě diví, že je za to někdo zažaluje :-).
Heleďte se, podle mě moc dobře věděli PROČ A NA CO lidi lákají, stejně tak, že je to levá. Je to teda především etický problém. To ovšem neznamená, že toto jednání v tomhle konkrétním případě i z právního pohledu nemůže splňovat definici klamavé obchodní praktiky.
No ono je to spíš naopak. To co bylo doteď byla světová rarita, jakási postkomunistická anomálie či bonus navíc (kódované programy bez měsíčních poplatků). Teď se dostáváme do normálu, který panuje všude kolem (i když u nás to je a bude pořád výrazně výhodnější). Jestli chcete CZ satelit zadarmo - lobujte u Novy, ČT, Primy ať vysílají nekódovaně. To by bylo logické řešení. Zdarma stanice mají vysílat nekódovaně. Pro ně to je ovšem ekonomicky neprůchodné.
Jedna věc je po službě požadovat něco, co její provozovatel nenabízí. To je samozřejmě blbost. Požadovat ale dodržení toho, co provozovatel sám dobrovolně a veřejně deklaroval, je ale podle mě úplně v pořádku. Vůbec nechápu, co na tomhle principu nechápete.
Už to tu bylo řečeno mockrát, ale ještě jednou. Pokud pánové řadu let věděli, že zvolený obchodní model není udržitelný, proč na něj celou dobu lákali další a další zákazníky? Odpověď je zřejmá. Protože by jich pak oklamali (zinkasovali peněz za tzv. neomezené karty) mnohem, mnohem méně.
Suma sumárum. Ekonomická průchodnost a eticko-právní odpovědnost musí být u legálně podnikajících subjektů v souladu. Jinak nejsme v EU, ale v Banánistánu.
Ostatně, za 2 roky uvidíte sám, jaká bude pořizovací cena karty SkyLink, nebude-li "dovybavena" příslibem časově neomezeného dekódování základní nabídky v ceně (kterému by ostatně už stejně nikdo nevěřil), pokud to ovšem nebude čistá nula a "servisní poplatek" nebude už 500 měsíčně :-). Já osobně tipuju, že SP bude tou dobou už kolem 100 Kč měsíčně (dobře, možná jen 99) a pořizovací cena karty do 300 Kč za novou, nebo do 100 Kč za použitou na Aukru.
Bez toho příslibu neomezeného dekódování základu je ta karta sama o sobě pro většinu abonentů SkyLinku (a hlavne CSlinku) v podstatě bezcenná. To samozřejmě pan Glisník dobře věděl a proto se rozhodl klamat. Obchodně (čistě pragmaticky) takový postup chápu, eticky a právně to ale vidím jako naprosto nepřípustné a trest vyžadující.
Osobně jsem očekával, že po nasycení trhu dojde ke zpoplatnění základní nabídky. Pana Glisníka obdivuji za jeho odvahu chodit na veřejnost s vlastní kůží. Stále si totiž zdejší plačky neuvědomují, že je již "jen" zaměstnancem a plní pokyny zaměstnavatele, který teď hold "sídlí" na západ. Je to nepochopitelné, ale existuje i loajalita vůči zaměstnavateli, která je pro většinu Čechů naprosto cizí. A pokud jde o reklamu, tak ta klame přece VŽDY! Tak proč se divíte?!?
ad 1) Nepochopil jste můj příspěvek. Nehodnotil jsem způsob provedení změny podmínek, ale pouze jsem srovnával nové a staré podmínky s obdobnými službami v zahraničí
ad 2) Děkuji za věštecké cvičení ohledně ceny karty za dva roky. Pro úplnost doplňuji, že v ceně nové karty je a bude servisní poplatek na 2 roky, respektive 1 rok (od 2013). Karta navíc není bezcenná, protože bez ní nelze přijímat žádné kódované programy. Je to hardware jako každý jiný. Pokud bude stát do 300,-Kč, tak to bude fajn.
ad 3) Žijeme v tržním prostředí. SP tak jen těžko může být vyšší než obdobný poplatek u FreeSat by UPC.
Pochopitelně, že časově neomezené předplatné bylo v ceně karty. Proto taky byla tak drahá. Nevidím důvod proč by ji jinak tolik lidí za tak vysokou cenu koupilo. To by myslím mohl pochopit i demagog tvého formátu ;-). Já myslím, že to velmi dobře chápe i kmotr Glisník, jen není ochoten veřejně připustit, že to byl od nich účelový kalkul (nalákat co nejvíc lidí na slib bezplatného příjmu a pak zpoplatnit).
A to známé Izerovo "jednou zaplatíš a pak už ne" bys přeložil do češtiny jak? To by mě teda fakt zajímalo. Význam té věty mi (a nejen mně, i některým právníkům) přijde fakt hodně těžko zpochybnitelný. Úplně učebnicový příklad klamání spotřebitele.
Já si naopak myslím, že světu stále ještě vládne přímý osobní kontakt, se všemi tradičnímy zvyklostmi a ne odosobněný virtuální svět netu. Jeho anonymita, původně budovaná na akademické půdě, dovolovala i jisté bourání tradic, ale to snad diskutéra, který setrvává třeba na vykání, nijak společensky nesnižuje, ať už si dnešní mláděž myslí cokoliv. Různé zkratky, smajlíky, absence interpunkce, snad nějak přispívají ke kultůře lidí jako celku? Je takové "vstřebávání" Netiquete opravdu nezbytné, žádoucí a její nerespektování jen chybou staromilců?
Je tu také otázka obsahu balíčku Gratis. Pokud vím, v reklamě nebyl přesně specifikován seznam obsažených programů. Skylink by tedy klidně mohl říci, že pokračující karta ČT pouze s ČT programy, která je osvobozená od SP je vlastně naplněním toho tzv. veřejného příslibu, kterým se tady stále oháníte jako svou poslední šancí. Kartu ČT může nyní získat zdarma každý držitel jakékoliv jiné karty.
Ano. V té reklamě se ale naštěstí hovoří o počtu programů základní nabídky a i o tom, že jde o české i slovenské. Tolik programů ČT fakt nemá a ještě dlouho mít nebude a slovenský program asi taky produkovat jen tak nebude :-).
Nejde o žádnou poslední šanci. Veřejný příslib je to jediné, co už od začátku SkyLinku přičítám jako nelegální. Pokud nevěříte, zkuste si ty první příspěvky vyhledat. Je mi jasné od začátku, že v TOMHLE M77 prostě prohraje.
Ano, na přesvědčení má každý právo, ale to je tak všechno, co musí ostatní respektovat. Značnou část života jsem prožil za bolševika a i soudružské tykání mi také nikdy nevyhovovalo. Proč bych tedy musel "nezbytně" přijmout i pravidla studentů, když net přestal být jejich výhradní doménou?
Osobně bych ale srovnával "Nemáš pravdu" s "Nemáte pravdu", než "ty jsi blbec" s "Vy jste blbec". Potom už výhoda netikety přestává fungovat.
ad 1) Když se přidá regionalnitelevize.cz, Šlágr TV, Fashion TV, CETV, TV Noe, TV Lux, Óčko, TV8, TA3 a pár podobných FTV, tak se na ten počet dostanete.
ad 2) Jak říkal Glisník. Veřejný příslib byl služba bez měsíčních poplatků (zaplatíte jednou a pak už ne). Taková služba pak byla také poskytována. Veřejný příslib neobsahoval záruku, že dané podmínky budou platit na věky.
soudružské tykání - tak daleko bych to nezaváděl. Já už se toho oprostil. Mně tykání připadá přirozeně převzaté z angličtiny. Vliv němčiny (i s těmi hloupými velkými vé - Vy, Vaše, které jsou přenesené a nemají v českém jazyce oporu) revoluci přirozeně opadl a s tím i tlak na vykání, natož v internetu.
ad 1) Možnost přijímat FTA stanice těžko může zaručit SkyLink. To by pak bylo klamání spotřebitele na druhou.
ad 2) Že to říkal Glisník ještě neznamená, že to není pitomost. Právě naopak. Právě ta věta "jednou zaplatíš a pak už ne" přece JE tou zárukou. Nějaké kecy, že v té větě není na "věky věků ne" je jen tramné balamutění. Pokud jste Čech, pak musíte připustit, že PAK UŽ NE je úplně totéž jako PAK UŽ NIKDY NE nebo PAK UŽ NA VĚKY VĚKŮ NE. Vy snad nějaký rozdíl vidíte?
Podmínky se samozřejmě můžou měnit jak chtějí, ale pokud se nemá inzerent dopustit klamání spotřebitele, ta věta (příslib do budoucna) musí platit i po jejich změně. A v tom je právě ten problém. Pokud tu změnu udělat chtěli zpětně (tj. uvalit dodatečně poplatek i na karty zakoupené mezi odvysíláním toho spotu a zveřejněním změny VOP), udělali tu reklamu hodně nešikovně. Jo, člověk si musí dávat zatraceně dobrý pozor co veřejně slibuje. Proto jsou reklamy samé "dočista dočista" a srovnání s "běžným pracím prostředkem", aby je bylo možné v případě rizika napadení žalobou snadno relativizovat. JEDNOU A PAK UŽ NE je prostě bez jakékoli šance to zrelativizovat JEDNOU A PAK UŽ NE. Fakt smůla.
Možná jsem to nenapsal k úplně správnému článku, ale o SERPO mi v tomto vlákně vůbec nejde. Jde mi právě o ty programy, které jsou českým, resp. slovenským, držitelům karet k dispozici v balíčcích od cizí firmy. Ta cizí firma (poskytovatel, např. M77) musí žádat české/slovenské úřady (v ČR nejspíš RRTV) o zařazení každého jednotlivého programu do českého/slovenského balíčku a mají národní regulační úřady pravomoc jim to zakázat?
To je pravda. Na druhou stranu FTA program je pro všechny a nelze jím zasáhnout (třeba i účelově) specifickou cílovou skupinu, není "národně selektivní". Na FTA programu toho podle mě projde mnohem méně než na programu kódovaném, je pod mnohem větší veřejnou kontrolou (navíc mezinárodní). Vemte si třeba jen "obyčejné" porno. Už chápete?
Zdá se, že tomu všechno nasvědčuje. Přijde mi to ale dost zvrácené. Nejde teď ani tak o peníze, ale když si třeba představím, že by SkyLink koupila místo lucemburské třeba firma z Polynésie (Polynésané nechť prominou, je to jen příklad) a zařadila do české nabídky třeba kanál s dětským pornem nebo neofašistickými koncerty, aniž by mohla RRTV proti tomu účinně pípnout, běhá mi z toho docela mráz po zádech.
Uvedl jsem sice případy, které by pravděpodobně "zařízl" už distributor signálu (předcházím tím zbytečné oponentuře tohoto typu), ale co v případě obsahu, který je podle legislativy ČR nepřípustný, zatímco podle legislativy provozovatele satelitu (distributora signálu) i poskytovatele vysílání bude obsah legální. I to se pochopitelně může stát. Co pak zmůže český regulátor?
V té reklamě žádný příslib do budoucna nebyl. Reklama nabízí produkt a popisuje jeho parametry – jednorázová platba bez měsíčních poplatků ROVNÁ SE „Jednou zaplatíš a pak už ne.“ To jsou parametry reklamou nabízeného produktu. Reklama vůbec neřeší jestli se budou podmínky někdy měnit nebo ne. Popisuje jen její aktuální parametry. Něco jiného by bylo, kdyby reklama obsahovala závazek „do roku 2020 bez měsíčních poplatků“ nebo „doživotní garance ceny“.
Ale komplikuje se vám to i jinak. Neexistuje totiž jedna jediná reklama na Skylink/CSLink. Vysílalo se jich mnoho a v čase se jejich obsah měnil, včetně množství slibovaných programů a formulací „veřejného příslibu“. V roce 2005 se slibovalo jistě mnohem méně programů. To značně komplikuje vaši situaci.
ad 1) Neexistuje jeden veřejný příslib. Existuje jich mnoho na časové ose, které se více či méně liší, tak jak se lišily v čase reklamy. Veřejný příslib je také formulačně jiný pro Skylink a jiný pro CSLink (viz odlišné reklamy). Každý jednotlivec musí žalovat porušení toho veřejného příslibu, který se ho týká (podle typu karty a času jejího zakoupení). Těžko může člověk co zakoupil v roce 2008 kartu Skylink žalovat nesplnění veřejného příslibu z roku 2009 na kartu CSLink (příklad).
ad 2) Z důvodu dle bodu jedna není možná nějaká jednotná hromadná žaloba, celá akce se rozpadá na jednotlivé spory příslušné k té které reklamě/veřejnému příslibu. Nemůžete v jedné žalobě žalovat nesplnění různých veřejných příslibů. Klidně to může dopadnout tak, že člověk s kartou z roku 2005 u soudu neuspěje a člověk s kartou z roku 2011 uspěje (nebo naopak – jde jen o příklad).
ad 3) Velmi na vodě je taky to koho a kde žalovat. Můžete prohrát už jenom proto, že budete žalovat nepříslušný subjekt u nepříslušného soudu v nepříslušném státě. Výdaje na takový prohraný spor vám samozřejmě nikdo neproplatí, i kdybyste následný nový soud vyhrál. Vzhledem k tomu, že se soudíte o bagatelní částku, budete pak zcela jistě v mínusu. A to se vyplatí.
Jinak FTA programy se samozřejmě do veřejného příslibu počítat mohou, protože nejsou nijak v rozporu se zněním reklamy. Tam nebylo uvedeno XY KÓDOVANÝCH programů ani „bez karty je nenaladíte“. Navíc FTA programy vždy byly a dosud jsou součástí Skylink balíčku, což lze snadno prokázat (viz web).
STV a ČT vysielajú zo zákona t.j. nepotrebujú licenciu, je to dané ústavou a zákonmi, kedy štát garantuje občanom slobodný prístup k verejnoprávnym programom a regulačné orgány t.j. Rada pre vysielanie atď. kontrolujú ich činnosť. TV stanice ako je Nova, Markíza, Prima, Joj atď prichádzajú s prosíkom a žiadajú od štátu licenciu. Ten im ju udelí na 12 rokov. Všetky tieto televízie musia splniť štátom dané licenčné podmienky ako napr. kódované vysielanie, nekódované, obsah atď. Aby tieto TV mohli existovať, musia mať vyriešené financovanie pre vysielanie. SR a ČR najprv vysielali cez satelit cestou štátnej firmy, neskôr to zmluvne zabezpečuje Towercom ako nástupca štátnej firmy. Takže s týmito programami GRATIS M77 nemá nič spoločné !!!. Oni si riešia iba programy v platených balíkch. Veľmi dobre to vedia a snažia sa klamať ako sa len dá. Žiaľ, pomáhajú im v tom nasadení ľudia na internete a tiež médiá, ktoré im robia PR, tak ako aj článok tu. Všimnite si, ako sa " redaktori " umne vyhýbajú podstate SERPO podvodu.
O čem? Proč tedy ČT1-24 nevysílá jako FTA. Ko'r když je placena z koncesí. A nějaká práva či nepráva, co to koho zajímá ... Tak at' vysílaj to co nemá problém s právama, a je to. Jaké jinak voloviny mají problém s autorskými právy? Ta ubohá Pošta nebo Taxík? :-D Ta veřejnoprávní mě točí, že pořád sedí na dvou židlích ... Tak je veřejnoprávní nebo není !!!
Takže, čistě hypoteticky, pokud jako český abonent placeného balíčku SkyLinku oznámím na RRTV, že Penthouse (předpokládám, že není speciálně licencovaný pro ČR) začal včera místo ve 22:00 už ve 21:00, což je tuším v rozporu s českou legislativou, bude se tím RRTV muset zabývat? A pokud ano, pokutu udělí komu? Poskytovateli ("zpřístupňovateli" obsahu českým divákům) nebo stanici (výrobci obsahu)?
Ako som už napísal, každý program podlieha regulácii podľa toho, v ktorom štáte bola udelená licencia. Programy GRATIS tvorili základ Skylinku a CS Linku a podliehajú regulácii v SR a ČR, berme to ako v jednom štáte, keďže oba regulačné orgány t,j, Rada pre vysielanie a retransmisiu a Rada pro rozhlasové a TV vysílání úzko spolupracujú. takže tu je to jednoduché a jasné a tu by sme aj mohli skončiť pretože Skylink nie je PAY TV. Pravda, oba úrady teraz zlyhali, keďže nekonajú vo veci SERPO. Beriem to tak, že úradníci sú na dovolenkách a navyše sú politicki prepojení na záujmové skupinky. Dobre, toto sa vyrieši čoskoro. Je tu ešte otázka balíkov PAY TV, čo je niečo úplne iné. Je to už kategória platených televízií ako UPC, DIGI TV, Magio atď. Títo prevádzkovatelia v podstate nevysielajú, okrem výnimiek, oni iba preberajú programy, teda robia akoby retransmisiu. Licenciu majú v inej krajine EÚ, čo by nevadilo, pokiaľ by úradníci v ČR a SR neboli leniví, keďže platí zákon EÚ o súčinnosti. A možno už majú strach, lebo by mal vzniknúť regulačný úrad EÚ a to by bolo super ! Pán Kolín, ešte by som doplnil, že všetky programy musia v rámci licencie zaznamenávať vysielané programy a mať ich uschované pre prípad sporu. Napríklad Vám sa nebude pozdávať obsah, môžete podať sťažnosť a Rada sa tým musí zaoberať, vyžiada si záznam a uskutoční šetrenie vo veci a prijme sankciu, alebo nie.
Áno je to tak, pokiaľ divák má vedomosť, že program porušil zákon platný na území kde je prijímaný, alebo porušil jeho občianske práva napríklad nevhodným obsahom proti registrovaným cirkvám a pod., atď. môže sa obrátiť na regulačný úrad v danej krajine napr. ČR, SR. Treba si uvedomiť, že sme euroobčania, čo prakticky znamená možnosť podať sťažnosť na ktorýkoľvek program krajín EÚ napr. ZDF, MTV , TA 3 NOE, LUX atď. Samozrejme sťažnosť by mala smerovať proti skutočnému porušeniu v podobe ako ste uviedli. U programu ZDF by sa mohol cítiť český divák dotknutý, pokiaľ by mal dojem, že sa vysiela nevyvážený program o Sudetoch a ten by bol jednostranný pre Nemcov a druhá strana z ČR by nedostala rovnaký priestor na vyjadrenie sa a pod.
Investoval som do karty, prijmaca a vzdelania. Teraz pan Gli$nik moze vydierat tych sprostejsich, ktori mu skocia na reci. Ja si kludne urobim cardsharing, a ani to potentovane IRDETO tomu nezabrani. Nech pan Gli$nik laskavo pochopi, ze na vymyselnika sa na tomto svete vzdy najde este vacsi vymyselnik. A dokonca som sa rozhodol, ze zacnem asi v buducnosti kratkej sirit cardsharing sam, lebo vlastne mi poskytol bazu na podnikanie - len nech mi nahana ovecky on -) tupec.
Zákazníkům jsme nelhali, reklamy byly v době vysílání pravdivé, říká šéf Skylinku a CS Linku
tak znie nazov clanku a hlavna baza tvrdeni Glisnika. To sme dopracovali. To Vam pan Glisnik staci, ze tvrdenia su pravdive v dobe vysilani???? Ale ved vy ste vzdy rozpravali o buducnosti.
To ako ja ked, budem mat autoprepravu pre Vase deti do skoly a budem Vam tvrdit, ze autobus ma STK, to staci ze je platny v den tvrdenia a uz zajtra, ked poveziem Vase dieta, nemusi mat STK????
Závadnost obsahu vysílání je řešena v zákoně o rozhlasovém a televizním vysílání. Tam je jednozačně napsáno, že tento zákon se vztahuje (mimo jiné) na vysílatele:
1) Usazeného v ČR (podrobnosti viz odkaz)
2) Neusazeného v EU aniv ČR se vztahuje tehdy má-li uplink v ČR (mimo jiné)
Co se týče vysílatele usazeného v EU (ne v ČR) tak tam je to složitější viz odkaz. Tam se nejspíše záležitost řeši v souladu s normami EU. Obdobně to bude asi i u vysílatele neusazeného v EU s uplinkem na území EU.
To vyjádření je opravdu šílené. To už by se snad dalo líp obhájit sdělení "Škoda Superb NYNÍ pouze za X Kč!" a kdybych přišel minutu po odvysílání té reklamy do autorizovaného autosalonu, řekli by mi tam, že ta cena před 30 sekundami přestala platit a už je vyšší (to by sice byla taky všivárna, ale z právního hlediska asi jen těžko napadnutelné).
U sdělení použitého v reklamě na karty CSlink tahle možnost není. Je tam "jednou zaplatíš a pak už ne" (předtím je ještě výrok o řešení digitalizace, tedy přinejmenším příjem všech stanic celoplošně vysílaných v DVB-T), což je poměrně jednoznačný příslib DO BUDOUCNA. Není tam teda záruka aktuální ceny (tu samozřejmě lze zrušit tím, že prostě přestane být aktuální), ale záruka funkčnosti karty pro dekódování základní nabídky bez jakýchkoli dalších poplatků. Jsem přesvědčen, že tohle jim u soudu neprojde a budou platit (vracet peníze, přinejmenším za karty, ne-li i za komplety) jak mourovatí.
Zdražování je nemilé. Protože nás vždy staví před rozhodování, zda nějaký výrobek nebo službu potřebuji nebo ne. Ani já to nemám rád.
Na druhou stranu, když někde platím, znamená to, že nejsem pro poskytovatele bezcenný (vždyť přece přináším peníze já jemu) a nebude se ke mě chovat jako úředník, kterého vždy jen obtěžuji z příjemného nicnedělání.
Združenie SLOVSAT 25.6.2012 oficiálne oslovilo všetky zložky politického systému na Slovensku a tiež zástupcu v EÚ v súvislosti so Žiadosťou konať vo veci a to nielen čo sa SERVISNÉHO POPLATKU týka.
Text žiadosti je nasledovný.
ŽIADOSŤ O KONANIE VO VECI
Vážení poslanci, vláda SR, prezident, orgány štátnej správy.
750 000 rodín na Slovensku platiacich koncesionárske poplatky má ohrozené
právo na príjem informácií verejnoprávnej STV vysielajúcej zo zákona a
súkromných komerčných TV vysielajúcich na základe štátom udelených
licencií.
Títo občania prijímajú programy prostredníctvom individuálnej satelitnej
antény a spoločnej televíznej antény už 11 rokov na vidieku, v lokalitách
a miestach na Slovensku i v zahraničí vďaka satelitnému vysielaniu, ktoré
občanom ako jediné garantuje slobodný prístup k informáciám na celom území
SR a EÚ v zmysle technologickej neutrality.
Vysielanie zrealizoval štát prostredníctvom firmy ST o.z. Rádiokomunikácie.
Bolo a je financované z koncesionárskych poplatkov, ktoré tvoria finančný
a programový základ balíka programov STV a GRATIS, do ktorého sa kvôli
finančným výhodám a sledovanosti postupne pridávali súkromné slovenské a
české TV vrátane verejnoprávnej ČT.
Koncesionári si pre príjem signálu zakúpili vlastnú satelitnú súpravu a
kartu Slovaklink a za uvedené programy STV a GRATIS neplatili žiadne
poplatky.
Predaj Rádiokomunikácií firme TRI R v roku 2007 premenoval Slovaklink na
Skylink a využil základňu neplatených programov STV a GRATIS na
rozšírenie o ponuku voliteľných platených programov MULTI.
Programy STV a GRATIS boli ďalej garantované záväzkom NAVŽDY, NATRVALO
BEZ DOPLATKOV, či už v reklamnej kampani, alebo v cenníku.
Niektoré nové programy v základnej ponuke GRATIS boli navyše uhradené v
cene novozakúpených kariet, alebo u starších si ich majiteľ doplatil
jednorázovým doplatkom ako napr. Nova, Prima a pod.
Pri kúpe karty koncesionár uskutočnil jej registráciu tlačivom zasielaným
do STV, neskôr elektronicky doma, alebo u predávajúcej firmy.
Príjem programov GRATIS bol na karte aktivovaný v ročných intervaloch
zápisom údajov vysielaných prostredníctvom dát v modulácii signálu STV, čo
zabezpečovalo nerušený príjem v zmysle ročných koncesií.
Od roku 2010 sa u kariet začali objavovať častejšie výpadky príjmu STV a
ostatných programov balíka GRATIS, tie sa stupňovali v roku 2011 a 2012,
čo súviselo so zmenou a teda manipuláciou zasielaných dát v mesačných
intervaloch, ktoré vyplývali z nejasných zámerov nového majiteľa CS Link,
Skylink firmou M77 Group so sídlom v Luxemburgu.
Veci sa objasnili 30.5.2012, kedy M77 prostredníctvom médií oznámila , že
základ STV a GRATIS bude aj naďalej poskytovaný zadarmo, avšak majiteľ
karty bude povinný platiť mesačný servisný poplatok, ináč mu základné
programy zablokujú !
Uvedená informácia u predajcov a majiteľov satelitnej techniky logicky
vyvolala vlnu oprávnených protestov a žiadostí o vysvetlenie.
M77 nedokázala uviesť žiadne relevantné argumenty pre zavedenie servisného
poplatku pri programoch STV a ďalších v základe GRATIS .
Naopak, tie ktoré uviedla t.j. ukončovanie podpory kariet Cryptoworks,
prelaďovanie určitých programov, upozorňovanie na nekvalitné prijímače a
pod. vôbec nesúvisia s jeho činnosťou, nemajú logiku, alebo súvisia práve
iba s plateným balíkom.
M 77 túto skutočnosť a svoju nelogiku priamo priznáva tým, že ak si
majiteľ karty zaplatí platené programy, servisný poplatok hradiť nemusí !
M77 sa snaží zmenou dekódovacieho systému nútiť majiteľov doterajších
prijímačov a kariet Cryptoworks, ktorí sledujú iba STV a základné
programy GRATIS k výmene karty a prijímača, čo je finančne náročné, navyše
im vnucuje také prijímače Skylink Ready, ktoré zákazníkov viažu iba na M77
a nedovoľujú im v prípade zmeny vysielateľa STV a programov GRATIS ich
sledovanie.
Keďže servis základných programov je oproti plateným žiadny a u platených
je pomerne náročný, prevádzkovateľ neoprávnene zneužíva majiteľa karty
tak, že mu manipulatívne zasiela nepotrebné mesačné zápisy na programy
GRATIS, ktorých platnosť si navyše nemôže skontrolovať.
Na neoprávnené zasielanie dát na kartu sa dokonca zneužíva modulačný
signál verejnoprávnej STV, čo sa deje aj pri zapisovaní dát platených
programov !
Žiadame výbor NR SR pre kultúru a médiá, aby o uvedených skutočnostiach
informovali poslancov NR SR a tiež aby podnikol príslušné kroky kontrolou
Rady pre vysielanie a retransmisiu, ktorá je vo veci nečinná, pričom
obdržala množstvo sťažností občanov, problém však nerieši, iba posúva.
Rada pre vysielanie a retransmisiu udeľuje zo zákona licencie a stanovuje
licenčné podmienky pre vysielanie, preto žiadame, aby v súvislosti s
uvedenými programami STV a ďalších v základnom balíku GRATIS vysielaných
cez satelit zdokumentovala celý priebeh a činnosť licenčných konaní a k
tomu prijaté opatrenia.
Žiadame výbor NR SR pre ľudské práva a menšiny, aby o uvedených
skutočnostiach informovali poslancov NR a iniciovali podanie na ÚS SR
vzhľadom na to, že už teraz dochádza neoprávneným manipulovaním dát na
kartách majiteľov k častému blokovaniu príjmu verejnoprávnej STV a ďalších
programov GRATIS , čo je porušenie ústavného práva na slobodný prístup
občanov k informáciám. Neriešením tohto problému môže toto ústavné právo
byť odopreté od 1.9.2012 státisícom rodín na Slovensku !
Žiadame vládu SR, aby usmernila a aktivizovala orgány štátnej správy tak,
aby konali v zmysle zákona a v zmysle oprávneného záujmu občanov. Napr.
SOI, svojim nepríslušným vyjadrením vo veci všeobecných obchodných
podmienok zavedenia tzv. Servisného poplatku tento akoby schválila, navyše
súhlasila s jeho medializovaním, pričom vôbec neposudzovala jeho detaily
a hlavne skutočnosť, že poskytovanie služby nesmie zahŕňať žiadne
súvisiace poplatky. Vo veci nekoná Protimonopolný Úrad SR, hoci na
skutočnosť bol upozornený, pričom M77 má dominantné postavenie na trhu,
keďže príjemca satelitného signálu STV a ďalších programov GRATIS nemá inú
možnosť príjmu signálu v zmysle technológie a miesta príjmu.
Podla mna by UPLNE stacilo keby STV a CTV prestala sirit signal cez tie chore spolocnosti......ved je tolko inych, kde by sa mohli v ramci koncesionarskych poplatkov sirit zadarmo a NEKODOVANE. Ten idiot z luxemburska nam stale nevysvetlil, preco musi STV a CT kodovat do IRDETO. Humus ako filmbox, HBO a ine nech si zakoduje aj 256 AES....
Treba zacat vyzyvat CT a STV aby rozviazali zmluvy s nimi, lebo nam BRANIA vyuzivat nieco co platime zo ZAKONA.
A tak by cely Glisnik zdochol ako teply prd po fazuli, medzi mnohymi inymi prdmi.
Neviem ako to je s pravami pre Europu. Ale aj Al Jazeera si kupije prava pre celu europu? No neviem. A ak sa musi kodovat, tak preco nie starym Cryptoworkom ? A potom hlavna otazka je, kryju verejnopravne tv tieto naklady vysielatelom? Ak nie - ako preboha to UTIAHLi doteraz???? A ak ano, tak preco ten naservisny poplatok? A preco do LUXEMBURSKA, ved dane z toho by mali ist do statnych pokladni...nie?
Proste Glisnik and company statneho aparatu prislusneho mastia ryzu na nas ukor, lebi my MUSIME platit koncesionarske poplatky, a stat sere na pokrytie uzemia pozemnymi vysielacmi. Tak mnoho ludi musi platit zasa nieco, aby glisnik mal z coho prdiet....nam na hlavy.
Nastastie IRDETO ako sa nadeja neriesi cardsharing, a vzdelani ludia mu mozu nasrat, riesia si veci bez neho, ale co dochodcovia a ostatni?
Treba zacat rozmyslat ze odidem z tohoto PENTASTANU niekam, kde sa da zit, a dufam, ze aj ostatni, nech si komos glisnik aj s ficom riadia asocialov a neprisposobivych a tych ktorym nezalezi na vlastnom osude.
V ČR je to už vyřešená věc - platíš koncesi, máš nárok na bezplatnou ČT, a to i prostřednictvím Skylinku (karty Skylink-ČT). Na další programy nemáš bezplatný nárok nijak, prostě komerční CZ TV se dohodly se Skylinkem a proti poplatku nejsou a SK programy jsou v ČR bez nároku celkově. Takže fakt nechápu o čem je vlastně řeč...
Dobrý deň Bohuško31. Verte mi, že s podobnými ako Vy, nemám absolútne žiadny problém. Ste takí Bohuškovia poschovávaní za bučkom a štekajúci nezmysly. Príďte, predstavte sa ako človek a môžem sa Vám venovať podľa časových možností. Rozumiete takejto priamej ľudskej reči ? Takže na tú Vašu utajenosť a neslušnosť som zabil času až, až. Ale verím, že sa stretneme.
Česi a Slováci ako diví " futrujú " tie svoje verejnoprávne STV a ČT miliardami a tie im za to ukazujú figu borovú.
A ešte sa im vysmievajú do ksichtov.
Výsledkom je frustrácia.
Diváci čakajú z Mlynskej Hory a Kavčej Doliny slušnosť a pokoru, opakom je vrchol primitívnosti a prízemnosť kultúry.
Odrazom skutočnosti v STV a ČT je kauza servisných poplatkov tzv. SERPO.
V rozprávke vystupujú traja páni Jarda, Kees a Johannes a k tomu akási firma M77 v Luxemburgu.
Zástupcov firmy nikto v živote nevidel, akurát Jarda obieha redakcie a vyrába tam bizarné rozhovory.
Ich podstatou je tvrdenie, kde prirovnáva kúpu automobilu s fungovaním STV a ČT.
Tvrdí, že oni JKJ a teda firma M77 si okopírovala kódy od diaľkových ovládaní automobilov na Slovensku a v Čechách.
Ak im nezaplatia poplatok SERPO, oni im generátorom na diaľku vypnú funkčnosť automobilov.
Keď si namiesto auta dosadíte satelitný prijímač, budete v obraze.
Desaťtisíce ľudí už " výpalné " uhradili a v STV a v ČT sa do obrazu ešte nikto nedostal.
Asi rozmýšľajú, načo do toho vôbec šprtať, veď konečne je o nás aspoň trocha záujem.
Chlapci a dievčatá dobre živení v STV a ČT prebuďte sa, môže sa vám to vypomstiť.
Dobro vždy zvíťazí nad zlom.
Teda aspoň v rozprávke.
Zřejmě pokud lidé budou mít dostatečný signál DVB-T tak si nechají jen pozemní signál pokud jim to bude stačit...
A druzí co mají špatný nekvalitní signál DVB-T tak zaplatí oněch 29,- za SP protože je to lepší než špatný signál DVB-T v místě příjmu =)
Hold vše se zdražuje,náklady rostou a tak hold akceptují oněch 29,- a to předně tam kde není kvalitní DVB-T a těm co nabídka DVB-T nestačí a chtí víc než nabídka DVB-T nabízí =)
Právě to se mi líbí na Skylinku že si mohu koupit reciver jaký se mi líbí a splňuje podmínky pro příjem Skylinku popř slot pro Modul externí (IRDETO)a HDMI výstup a Spokojenost =)
Nechci něco co mi třeba digi tv vnucuje svůj satelitní reciver,jinej tam u nich nejde a nefungují jejich pay tv a to se mi NELÍBÍ =I
Třeba TECHNISAT ISIO a Modul IRDETO s HDD a klávesnicí a NET s HBB TV dobrá konfigurace ne =)
Kauza M77 versus občania SR a ČR naberá na obrátkach.
Reč je o firme z Luxemburgu, ktorá sa dostala k údajom kariet CS Link, Skylink.
Na kartách sú manipulované zápisy a ich majitelia sú už dlhé mesiace doslova teroristickým spôsobom vydieraní, zastrašovaní.
Ak nezaplatia do 31.8.2012 servisný poplatok tzv. SERPO, M77 im hrozí vypnutím televízií pod štátnou licenciou.
Ako je to možné, čo robí štát, čo robia úrady a prečo to občania tolerujú ?
Vyplýva to z mafiánštiny spoločenského zriadenia v SR a ČR, ktorá si tu pod pláštikom demokracie a EU bahní ako prasa.
Začalo to ešte na sklonku totality, komunistickí papaláši a ich prisluhovači nevedeli čo s nakradnutým majetkom a peniazmi.
Zamatová revolúcia ich povzbudila a oni ako veselo obrodená mafia obsadili kľúčové pozície v novej "demokracii ".
Aby sa každému ušiel čo najväčší kus koláča, zdvojnásobili si štátne funkcie a začali hrať televízne hry s národmi na brehoch Moravy.
Vymyslel sa "duálny systém", kde štátnu televíziu STV a ČT nikto nekontroluje, sú to super" práčky" na miliardy, ich obsah je špinavý, občan to zo zákona platiť musí.
TV Markíza a Nova dostali licencie do daru a vyzerali oproti tým štátnym" zafúľancom " ako závan jari, lenže ich plán bola nová totalita typu " my, blbý štát a nikto iný ".
A veru darilo sa, štátne televízie sa "dojili" jedna radosť, vyrábali čo najblbšie predražené programy, len aby sledovanosť "súkromných" TV rástla do nebies.
Biznis fungoval, štátne TV od občana dostali čo chceli, súkromné TV blokovali licencie, reklamný priestor a sem-tam sa o ne pobila ďalšia mafia a pár miliárd zarobili navyše za pomoci akože licenčnej chyby úradníkov.
Markíza a Nova silou mediálneho trhu začali diktovať a ďalšie TV nemohli prekonať raz nedostatok frekvencií a potom hlavne sprivatizovanú politickú vôľu licenčných rád.
Závan demokracie z EÚ a štátom financované satelitné vysielanie veci pomohlo odblokovať a štáty museli začať prideľovať licencie ďalším TV.
V tej dobe už bol mediálny reklamný koláč presne pokrájaný v réžii záujmových skupiniek a noví hráči mohli bojovať len o omrvinky.
Divákom televízny cirkus " liezol krkom ", mediálnej mafii sa omrvinky málili a preto v honbe za novými zdrojmi vymysleli ďalší kšeft.
Prachy z koncesií a reklamy už boli isté, politická previazanosť fungovala dokonale, hľadali sa nové zdroje.
Pri satelitnom vysielaní vznikol menší kšeft, kde štát bez kontroly a súkromné TV popri nich zaplatili za dopravu signálu k užívateľom.
To ale nebolo pravé orechové, keďže satelit začalo sledovať príliš mnoho divákov cez CS Link a Skylink a ich majitelia zo zákona museli garantovať príjem licencovaných TV natrvalo a grátis.
Satelitné vysielanie navyše garantovalo signál všade v EÚ, každému, slobodne, okamžite a v obrovskom množstve programov a toto sa mafii nehodilo.
Vymysleli preto fintu v podobe M77, ktorá akože kúpi CS Link a Skylink a bude sa tváriť, že licencované programy budú naďalej grátis a biznis bude s platenými programami.
Super biznis však môže byť len taký, ktorý je štátom a občanmi nekontrolovateľný a tým je tzv. DVB-T vysielanie.
Zapnete vysielač, vysielate kade-tade do lesa, do prírody, otravujete tým ekológiu, ťažké prachy od štátu máte, hoci ľudia signál nemajú.
Vy ale potrebujete nejakých ďalších divákov, aby ste mali alibi na kšeft s rozširovaním DVB - T.
No a tu je liekom M77.
To akože zistí, že biznis s platenými programami nefunguje, pravda je, že ľudia ich nechcú, keďže sú predražené.
Vymyslí sa SERPO, čo je dvojnásobný super kšeft, časť otrávených ľudí presmeruje k DVB-T a zároveň prináša nekontrolovateľné prachy od vystrašených dôchodcov.
S takýmito peniazmi sa potom dajú robiť zázraky.
M77 nikto nikdy nevidel, médiá sú ale plné ich somarín z internetu a tie potom mienkotvorné médiá rozvinú v snahe udržať ľudí v chaose.
Chlapík vydávajúci sa za M77 Vám napríklad bude oficiálne tvrdiť, že oni veru v SR a v ČR neprevádzkujú žiadne služby.
Zrejme iba tak na diaľku skúšajú blokovať karty "nešťastníkov".
Štátne úrady v SR a ČR už začínajú preverovať existenciu M77.
Napriek tomu niektorí úradníci tvrdia, že ktokoľvek môže v rámci slobody trhu zaviesť SERPO a teda poplatok aký sa mu len zachce, bez nutnosti zadefinovať jeho podstatu.
Čo možno urobiť s takýmito úradníkmi ?!
Asi nič, ak totiž navrhnete defenestráciu, budete za teroristu, ak ale zarobíte milióny vydieraním dôchodcov, budete úspešným podnikateľom s účtom v Luxemburgu.
Máte krásne české meno, dúfam, že je pravé. Takže Peter, ako ste mohli očakávať spoplatnenie základnej ponuky GRATS ?! Tá vysiela na základe zákona SR a ČR a licencií udeľovaných Radami SR a ČR !!!Tam sa nič nezmenilo tzv. predajom čohosi, čo zatiaľ nevieme, komusi pod GROUP 77. Pochopili ste to ? Všetky peniaze, ktoré sú potrebné pre vysielanie programov typu STV, ČT, Markíza, Nova atď. sú riadne uhrádzané cestou koncesií a cestou platieb televízií, ktoré to platia distribútorom signálu Towercom atď. Chlapík Glisník a spol. dokonca oblbujú ľudí ešte aj tým, že pod GRATIS zahrňajú pprogramy typu FTA ako je TA3, ČT24, NOE, LUX a dokonca aj FTA rozhlas a pod. !!! Nezamysleli ste sa nad tým ?! A to je iba začiatok špinavostí okolo tejto kauzy SERPO. Pán J.G. sa tak zamotal, že asi ani nevie kam patrí. Raz je GROUP, potom je Skylink, raz CS Link. Počkajme si, až sa to celé odhalí. Vidím to tak, že chlapci Kees, Johannes a Jarda kúpili čosi, možno obchodné značky, možno databázu a teraz skúšajú na Čechov a Slovákov Luxemburské finty. A vy im to pekne žeriete ?!