Vlákno názorů k článku Zákazníci Electro.cz platili na špatná čísla účtů. Má jít o útok hackerů od Cukrberk - Obchodní podmínky ale nejsou nadřazené právu. Nemůže tam...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 1. 2016 6:37

    Cukrberk (neregistrovaný)

    Obchodní podmínky ale nejsou nadřazené právu. Nemůže tam být kulantní "pravničinou" napsáno, že zodpovědnost nemají. Obchodní podmínky mohou nastavit "mantinely" v rozsahu, který jim právo umožňuje. Cokoli navíc (za touto hranicí) je zcela bezpředmětné a zákazník to může ignorovat nebo si zvolit jiný obchod.
    Obchodní podmínky mají smysl a měli by je zákazníci číst, ale některé obchody si představují, že se pomocí nich vyvážou ze všech rizik. To ale žijí v iluzi.

  • 8. 1. 2016 7:08

    m. (neregistrovaný)

    nemate neco spolecnyho s tom eshopem? ;) jednoznacne vina eshopu, na to si klidne vsadim. pokud si neco ojednam a obratem mi prijde potvrzujici email s cislem uctu kam zaplatit, nechapu jak se tady dokazete ohanet nejakym podvrzenym emailem a neopatrnosti zakaznika? co uz by mel vsechno zakaznik proverovat?

    no uvidime. rozhodne je to dobrej tip na clanek pro velky stranky jako idnes nebo blesk. jako hack obchodnikovi nepreju, ale kdyz jeste alibisticky mlzi ja nic ja muzikant, tak at si to pekne vyzere.

  • 8. 1. 2016 1:00

    aaaman (neregistrovaný)

    Já nevím. V minulosti jsem v tomto eshopu nakupoval a vše bylo OK. Nikdy jsem ale nedával možnost platby předem. Řekl bych že záleží jak přišli oklamaní lidé na to číslo účtu kam měli zaplatit. Zda to bylo emailem nebo přimo na stránkach po objednávce. Když to bylo emailem tak se snad dá jednodušše dohledat z jakého serveru byl odeslán. Zda je to server patřící eshopu. A jak email s výzvou vypadal - zda to byla jen nějaká textová výzva, nebo vygenerovaná proforma atd.. A také na ceně produktu, zda šlo o obvyklou cenu nebo cena byla odlišná v řádu tisíců od ostatních prodejců. Také záleží co bylo v obchodních podmínkách a zda je nakupující vůbec četli. Myslím že vina je u obou stran. U eshopu slabé zabezpečení, u nakupujících malá opatrnost (dle mého se mohlo poznat že je něco divně). Především si ale myslím že je chyba platit cokoliv dopředu, když jsou jiné možnosti. Dle hodnocení na heurece se to zdá jako slušný obchod, tak se uvidí jak to dopadne. Ale soud asi bude nevyhnutelný. To můj názor.

  • 7. 1. 2016 23:52

    Cukrberg (neregistrovaný)

    Chyba nastala na stránkách tohoto shopu, takže ten by měl zboží dodat nebo vrátit peníze. Škodu pak může vymáhat po pachateli, ale to bude složité. Nicméně to není důvod k tomu, aby se vyvlékli z jejich povinnosti. Ovšem je možné, že jim přijde lepší to nechat na soudu a doufat, že co nejvíc lidí to nechá být a soudit se nebude. V praxi to ale bude znamenat poškození pověsti tohoto online shopu. Já bych tam už nenakupoval, pokud nepřevezmou zodpovědnost... rychle a bez otálení. Pro provozovatele tohoto online shopu to je rána, ale prostě měl špatně zabezpečené stránky a bude muset doufat, že se viníka podaří nalézt a peníze vymoci. Nebo si mohou založit nový shop a budovat znovu jméno, pokud něco takového měli, tak teď je to velmi silně zpochybněno. Osobně doporučuji nakupovat u prověřených obchodníků s dobrou pověstí.

  • 8. 1. 2016 23:46

    Jan (neregistrovaný)

    Já s nimi nic společného nemám a čím víc se na problém dívám, tím víc mi přijde problém na straně uživatele.

    V první řadě by měl zákazník číst obchodní podmínky, neboť uzavřením objednávky s nimi souhlasí...

  • 9. 1. 2016 11:49

    m. (neregistrovaný)

    se mi fakt zdate. neva, rozhodne odkaz na tento clanek urcite patri na heureku ;)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).