Máte rozhodně pravdu, ostatně na slabou relevanci této statistiky v článku upozorňuji. Nemyslím si však, že by byla tato veličina úplně bezcenná. Při použití měsíčního měřítka vhodně doplňuju statistiku o počtu návštěvníků o další rozměr.
Jistě se dá argumentovat nepřesností a manipulovatelností tohoto údaje. Údaje o poměrech podobných služeb v U a PV však ukazuje, že to není tak hrozné. Statistika počtu zhlédnutých stránek je dnes používána pouze okrajově, proto se ji žádný z portálů nesnaží nějak masivně uměle navyšovat. AJAX je použit pouze u některých služeb v některých segmentech, zde je vliv jeho použití jasně patrný u map.
Nicméně jedná se o sekundární informaci, bez hlubšího zpracování. Pokud však téměř u všech služeb má Seznam vyší podíl na PV než U v měsíčních číslech, pak z toho můžeme vyvodit logický závěr, že jeho reálný podíl je někde mezi. Samozřejmě k něčemu podobnému bychom se dostali i při propočítání denních průměrů, což by však bylo příliš pracné na to, že v tomto článku mě zajímají spíše trendy než absolutní a přesné rozložení trhu. Navíc počet zobrazených stránek zohledňuje i oblibu služby (a opět bychom místo toho mohli použít třeba čísla o stráveném čase). I v této diskuse se objevil názor, že Seznam produkuje velká čísla díky proklikům z jeho titulní stránky. To je možné, ale statistika PV ukazuje, že to v podstatě nijak neovlivňuje míru používání jeho dalších služeb, protože pak by průměrný uživatel měl na onom webu, kam se dostal celkem náhodou, strávit méně času/stránek.
Takže ještě jednou, skutečně to je třeba brát s rezervou, nulovou hodnotu však tento údaj nemá.