Zachování a posílení reklamy v ČT sněmovnou neprošlo

8. 2. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: 115393
8. 2. 2007

Poslanecká sněmovna odmítla návrh poslance Petra Rafaje (ČSSD), aby Česká televize mohla vysílat reklamu v rozsahu jako do konce loňského roku, kdy jí mohla vyčlenit až jedno procento celkového vysílacího času. Změnu podpořili jenom poslanci sociální demokracie. Šéf jejího poslaneckého klubu Michal Hašek ještě před hlasováním řekl, že zároveň bude nutné zmrazit zvyšování koncesionářských poplatků.

Věřte, že ani v našem poslaneckém klubu debata nebyla jednoduchá. Nicméně za poslední měsíce se začaly kupit problémy v oblasti médií. Víte, že proces digitalizace prakticky stojí a berte tento pokus, který předložil kolega Rafaj, jako určitou snahu otevřít znovu celé téma, otevřít debatu, která nás bezpochyby čeká na půdě Poslanecké sněmovny, komise pro sdělovací prostředky, kulturního výboru a všech dalších orgánů, které se touto věcí zabývají, řekl Rafaj.

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Podle poslance Petra Plevy (ODS) by ale přijetí pozměňovacího návrhu, který Rafaj vložil k zákonu o bankách a finančních institucích, vedlo k definitivnímu zablokování procesu digitalizace. Digitalizace stojí a je potřeba hledat cesty, jak ji odblokovat. Nabízím za ODS, a myslím, že za celou koalici, podanou ruku i opozici, protože to je věc, kterou si musíme domluvit společně. To není věc, na které by někdo měl zkoušet své politické svaly, upozornil Pleva.

Zákon umožňuje ČT od Nového roku vyčlenit reklamě jen půl procenta vysílacího času, zároveň ale zvýšil televizní poplatek ze 100 na 120 korun měsíčně. Od 1. ledna 2008 televize přijde o reklamu úplně, poplatek ale vzroste až na 135 korun. Petr Rafaj navrhoval, aby ČT mohla i nadále vysílat reklamu, příjmy z ní by ale v roce 2008 putovaly do Fondu na podporu české kinematografie, digitalizaci archivu ČT a podporu rozvoje digitálního vysílání.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).