Používám VoIP už asi 4 rokem. Je pravdou že z počátku to bylo hrozné, ale dnes si už prakticky nemůžu stěžovat. Dokonce cena volání z VoIP na mobil je v mém případě levnější než když volám ze svého mobilu na mobil jiného operátora (Mám kartu, ne tarif.)...
Vše záleží na tom, zda máte dostatečně volnou přenosovou kapacitu. Mám router, který umí nastavit tzv. "Bandwidth Limit". Tím si vymezím "prostor" pro VoIP (SIP) (respektive omezím internet pro připojené počítače) a mám jistotu, že kvalita bude OK. Zkoušel jsem i QoS místo limitace šířky pásma, ale musím říct, že i při výrazné prioritizaci protokolu SIP pomocí QoS není výsledek odpovídající, zvláště pak při masivním stahování a/nebo odesílání(P2P).
V každém případě VoIP ušetří hodně peněz. Pokud bych vzal v úvahu porovnání třeba s nejlevnější nabídkou od UPC, pak jsem ročně ušetřil 2200 za paušál.
Nakonec musím říct, že VoIP operátoři se příliš neprezentují, což je myslím chyba. Reklama by určitě neuškodila. Málo lidí třeba ví, že existuje dohoda mezi VoIP operátory (co vím tak FAYN, CESNET, ERI, VašeSíť, Voinet, VoIPEX, 802) kdy je volání zdarma včetně volání do vlastní sítě... Víte jak to krásně vypadá, když se koukáte na výpis kde máte hovor 35 min za 0Kč?
Přesně tak, taky mám VoIP telefon, druhý rok a nemůžu si ho vynachválit.
Router D-link s QoS a je to naprosto v pohodě.
Nulové hovory potěší, žádný paušál, je super, jo a sekundová tarifikace. Prostě ráj proti Telekomu/O2.
Jen tak dál, víc linek odhlásit, ať ti šmejdi nenažraní zkrachují. :)
V mém nejbližším okolí, pokud je v dosahu internet, tak si to lidi pořizují a telefon se jim "splatí" během celkem krátké doby. A pak jen samá pozitiva a dovolená v Jugoslávii... :)
A s VoIP klientem v notebooku nemusíte řešit žádný roaming! Stačí najít nějaký podnik s wifinou a telefonujete za stejné peníze, jako kdybyste byli doma, nemusíte řešit žádné předvolby a p. A pokud jste členem největšího VoIP operátora (Skype, přes 30.000.000 účastníků, globální síť), tak už vůbec není co řešit! A proč je o VoIP malý zájem? Vezměme jako model seniora, který má pevnou od Vodoprdu by chtěl ušetřit za telefonování. Samotný VoIP vyžaduje internetové připojení (a tudíž platbu paušálu za internet), relativně drahý a složitý HW (specielní telefon a modem, nebo AP), takže specielně v takovémto případě je reálná úspora celkem nepatrná. A pokud nemáte počítač, připojený k internetu, budete ,,holý" VoIP shánět velice těžko. Navíc stále zůstává handicap ,,přivázání" k místu instalace.
Hmm, takže podle Vás je na to správné a ekonomické využívání VoIP třeba koupit notebook, nainstalovat Skype, pak "noťas" vzít a jít si za účelem zavolání tetě Máně do Horního Dolíkova sednout někam, kde je zdarma WiFi, tedy třeba zajet do nejbližšího okresního města? ;-) Já bych řekl, že těch variant jak smysluplně využívat VoIP je přeci jen trošičku víc....