Vlákno názorů k článku Za telefonování a Internet můžete platit podstatně méně od astray - No jasně, ale někdo spolehlivost nepotřebuje, příp. má...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 7. 2010 13:50

    astray (neregistrovaný)
    No jasně, ale někdo spolehlivost nepotřebuje, příp. má dobře udělanou redundanci.
  • 28. 7. 2010 14:11

    Jindra Šaur
    Záleží na tom, co je "dobře udělaná redundance"... Mně například jednou odešel modemový modul v iPhone, místní poskytovatel WiFi přepojoval antény a vypadlo i ADSL... Takže i když jsem měl tři internetové přípojky, protože bez Internetu nemůžu pracovat, bylo mi to k ničemu už jsem jenom čekal, jestli nastartuji auto, když budu chtít jet někam do kavárny, kde internet funguje... :-))
  • 28. 7. 2010 21:06

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Většina firem může kvůli i krátkodobé nedostupnosti přijít o víc peněz, než ušetří různými low-cost technologiemi.

    Navíc telekomunikační služby jsou dnes mnohem levnější, než bývaly, absolutně i relativně, tak nemá smysl šetřit ať to stojí co to stojí.
  • 29. 7. 2010 17:55

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Proti výpadku elektřiny jsou UPS a agregáty.

    Když při povodních v roce 2002 vypadla elektřina i telefony v celé oblasti a po týdnu dokonce i vypadly agregáty na BTS mobilních operátorů a tak přestaly fungovat i mobily, tak jsme pořád fungovali a internet i telefony měli rádiem z 10 km vzdáleného místa. :-)

    Ale jak píšete, vždy je to otázka reálného zvážení rizik, možných ztrát a přínosů.
  • 30. 7. 2010 22:41

    cc (neregistrovaný)
    Dnes bez problémů volám z mobilu HD2 jak VoIP, tak Skype a to buď přes 3G nebo přes WiFi.
  • 30. 7. 2010 23:33

    ViR (neregistrovaný)
    U VoIP volání z mobilu přes WiFi souhlas, kvalita bývá zpravidla lepší nebo stejná, jako v mobilní síti. Pokud se týká 3G připojení, je to určitě ve většině případů použitelné, ale je tam přeci jen větší latence a jitter, takže to nesplňuje kvalitativní požadavky "veřejné telefonní služby". Čili není to příliš pro business použití na volání zákazníkům, ale pro soukromé účely či "vnitrofiremní komunikaci" to stačí. A dá se na to zvyknout. Konec konců, když si lidé zvykli na Skype ;-). (Mimochodem, Skype je samozřejmě také VoIP, jen jiný protokol.....)
  • 29. 7. 2010 22:10

    R61 (neregistrovaný)
    Sedel jsem na nejake konferenci, kde byla i prezentace VoIP reseni nejak zaimplementovane do bezne ustredny. Soucasti prezentace byly i nejake priklady jak levne volat z terenu (nejake provolani se z mobilu pres VPN a pak za fixni cenu). No a prezentator vzal chlapa z publika a bylo to nadherna fraska. Chlap to vubec nechapal a odpovidal na dotazy typu "jak to udelate kdyz jste na sluzebni ceste a potrebujete zavolat do zahranici" - "no zavolam mu z mobilu" - "no ale to je drahe, kdyby jste mel reseni ze zavolate do sve ustredny, pak dostanete ton a vytukate cislo volaneho..."... na konci to bylo vyborne, protoze ten host z publika chtel naucit toho prezentatora volat z mobilu a delal si z nej prdel jestli nema kinderkartu na kredit. A to jeste neslysel tu variantu presmerovanych telefonu z klapky, kdy se me jako prichozi hovor objevi cislo me klapky a po minute me dojde SMS z GSM brany s cislem toho kdo me volal. To se nedarilo vysvetlit asi tak 98% lidem. Pouze nejaky nerd vzadu na to chtel do mobilu s WM napsal aplikaci.
    Takovych zazitku mam vice, dva servisaci dodavatele davali pred x lety jako kontakt skype a nedalo se jim v podstate nikdy dovolat, byla z toho u nich na firme pak vyborna debata, jak to jako to vlastne mysli ze to ma fungovat, kdyz se jim ma nekdo dovolat (jakoze rozdelaji na schodech NTB a zapoji tam sluchatka). A to meli sluzebni mobil, takze to sebemrskacstvi bylo dobrovolne..
  • 30. 7. 2010 16:06

    ViR (neregistrovaný)
    Nojo, no. To jsou takové ty "veselé historky z natáčení", neb šetřit je někdy krkolomné, že :-)? Nicméně fakt je, že odchozí volání přes VPN a firemní ústřednu (či nějakou výhodnou veřejnou službu) není až takový problém, protože u mnoha (snad i většiny) mobilních telefonů lze zadat přímo do seznamu za telefonní číslo ústředny ještě třeba pauzu a číslice, které mají být odeslány jako DTMF pro DISA provolbu, tedy jako druhé skutečně volané "externí" číslo. Takže opravdu stačí, když volající umí volat z mobilu výběrem volaného ze seznamu + stiskem tlačítka, a vše ostatní už je automatické. Další věcí je, že "servisáků", kteří jsou neustále v terénu a v pohybu, u nichž má samozřejmě preference mobilního spojení logiku, je menšina. Ostatní lidé spíš volají převážně z domova či z nějakého "pevného" pracoviště. A tam je prostor třeba pro VoIP klienta v mobilu s WiFi připojením. On totiž není problém (dejme tomu u Nokie E51) vše nastavit tak, že doma či na pracovišti se v dosahu WiFi AP automaticky v mobilu aktivuje VoIP klient a odchozí hovory jsou spojovány prioritně přes něj, zatímco jsem-li mimo dosah, používá telefon běžnou mobilní síť.
  • 29. 7. 2010 10:34

    krakonoš (neregistrovaný)
    A kde ji chceš sehnat? To, co má Vodord je všechno možné jen ne pořádně udělaná analogová linka, (zejména bytové rozvody ve vícepodlažních domech jsou ,,super"), nemluvě o tom, že to, co po těch ucpaných drátech s bídou proleze už dnes umí každý garážový ISP lépe a levněji. Chtěl bych tě vidět, jak kilometr od DSLAMu provozuješ připojení s garantovanými 13 Mbit obousměrně a za ceny běžného O2 ADSL!
  • 28. 7. 2010 11:53

    kl (neregistrovaný)
    U telefonů, jak mobilních, tak pevných i Internetu potřebuji k práci hlavně SPOLEHLIVOST!

    Osobně mě příliš nepálí, jestli za telefon platím 2000,- nebo 3000,- atd. a jestli jednu přípojku k Internetu mám za 300,- nebo za 1000,-.

    Spíš bych ocenil nějaký článek s hodnocením spolehlivosti. Přece jenom tento článek je sice pro firmy, ale přijde mi to jak pro nějakou "studentskou firmu" na vydávání propagačních školních letáků nebo něco podobného, kde jsou 2000,- Kč měsíčně nehorázný problém :-))

    Jistě, taky nerad vyhazuju vyloženě peníze oknem, ale nesnáším šetření ve stylu "BUDEME ŠETŘIT ZA JAKOUKOLIV CENU AŽ DO KRVE!!" :-D

    Lidi, kteří zastávají takový názor většinou nic moc nevydělají...

    Z nedávné historie mám jednu zkušenost, kdy příbuzná mojí ženy "ušetřila" 20 000,- Kč a přišla o naprosto snadně získaných cca 700 000,- Kč :-))), které díky jejímu "ušetření" získal někdo jiný :-). Tak tomu se vážení říká, správné ušetření! :-DD

    Nejlepší na tom je, že ona si vážně do teď myslí, jak skvěle "ušetřila" :-))

    Zjistil jsem, že podobně "šetří" skoro všechny ženské. Je to vážně děs a bída. Nedokážou pochopit, že nemohou být jak "rybářova žena" z Werichovy pohádky a prostě pokud nějaké peníze chci, tak alespoň malou část musím i dát.
  • 28. 7. 2010 16:43

    ViR (neregistrovaný)
    Tak, ono pokud se týká spolehlivosti připojení, tak nejlépe je na tom pořádně udělaná analogová telefonní linka :-). Jinak u čehokoli, co se jen otře o Internet či mobilní sítě, je třeba mít na paměti, že to sice pracuje s "maximální snahou" ale "minimální zárukou". A že veškerá spolehlivost moderních sítí (jako ostatně čehokoli) je jen statistická. A vůbec to neznamená, že zrovna v kritické chvíli pro vás důležitá část sítě nemůže selhat. Jinak také v praxi zrovna moc neexistuje přímá úměra mezi spolehlivostí služby a její cenou, o čemž se ostatně celkem snadno přesvědčíte na webu xPhonetu, zmíněném autorem v článku. Třeba telefonní služby TO2 či Vodafone sice mají vysokou míru spolehlivosti, ale (pro laika) celkem překvapivě jim konkurují některé telefonní služby založené na VoIP, které jsou dostupné za výrazně nižší cenu. A pokud se týká datových sítí, osobně znám třeba WiFi síť jednoho občanského sdružení, na jehož přístupových bodech (AP) dojdou "baterky" v záložních zdrojích o půl dne později, než nafta v agregátech na BTS mobilních operátorů v místě :-). Cena internetu je (pro členy) přitom zhruba poloviční, než ceny ADSL.
  • 28. 7. 2010 21:24

    anonymní
    Nj, jenze pokud prichazite o prachy uz jen kratkodobym vypadkem, pak vam zadna technologie za zadny prachy nezajisti, ze ten vypadek nebude. Je treba spis to riziko nejak rozpustit.

    Ostatne kdyz v miste vypadne elektrina, tak chcipne 99% vsech moznych variant, takze ani 5 ruznych vam nemusi stacit, protoze proste vsechny zdechnou.

    IMO vetsina firem nutnost pripojeni spis precenuje a pak nakupuje predrazene sluzby, ktere jim nic neprinesou (a v pripade vypadku jejich ztraty stejne ISP neuhradi).
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).