Za anketou „Má být Obama zabit?“ na Facebooku stálo dítě

2. 10. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Anketu s otázkou Má být Obama zabit?, která se objevila o víkendu na Facebooku a zalarmovala americké tajnou službu, má podle výsledků vyšetřování na svědomí dítě. Anketa vytvořená externí aplikací byla správci populárního komunitního serveru stažena hned v pondělí, jakmile se o ní dozvěděli. Hlasovat v ní stačilo 750 lidí. Americká tajná služba ji podle svých vlastních slov brala stejně vážně, jako kteroukoliv jinou hrozbu hlavě státu. Anketu podle jejího zjištění vytvořilo dítě a po rozhovoru…

Anketu s otázkou Má být Obama zabit?, která se objevila o víkendu na Facebooku a zalarmovala americké tajnou službu, má podle výsledků vyšetřování na svědomí dítě. Anketa vytvořená externí aplikací byla správci populárního komunitního serveru stažena hned v pondělí, jakmile se o ní dozvěděli. Hlasovat v ní stačilo 750 lidí. Americká tajná služba ji podle svých vlastních slov brala stejně vážně, jako kteroukoliv jinou hrozbu hlavě státu. Anketu podle jejího zjištění vytvořilo dítě a po rozhovoru s ním a s jeho rodiči americké úřady došly k závěru, že lze celou kauzu uzavřít bez vznesení obvinění. Prezidentovi prý z této strany nebezpečí nehrozí.

O věku, původu ani pohlaví autora ankety americké úřady odmítly média informovat. Facebook každopádně dál blokuje externí aplikaci, která byla pro vytvoření ankety použita. Obává se totiž, že by se podobný incident mohl opakovat. Děti správcům velkých a populárních internetových serverů dávají zabrat pravidelně. Například na aukční síni eBay se v posledních dnech objevila nabídka desetileté holčičky k odprodeji babičky. Na první pohled ovšem bylo zřejmé, že jde o vtip, takže jde o poněkud slabší kávu, než v případě neznámého amerického tvůrce ankety. (SkyNews, AFP)

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).