Oni mají velcí hráči nastavená pravidla zhruba ve stylu: potřebujeme dostat z každé SIM karty 600 Kč měsíčně, a dodat za to co nejmenší službu - aby měli zákazníci za příplatek získat rozumnou službu, čímž vyrovnají průměr od těch, které na tu částku nedostaneme.
.
Ve výsledku nejsou (zcela záměrně!) ty levné
tarifu vhodné/výhodné prakticky pro nikoho: kdo jde po nízké ceně, platí zbytečně moc, kdo potřebuje hodně dat, má jich málo, kdo nepotřebuje žádná data, má je tam zbytečně, kdo má telefon jen na příchozí hovory a občasné použití, má tam spoustu volných minut...
Já jsem měl kdysi rodinný tarif od polovirtuála
, kde bylo volání ve skupině (rodině) v rámci paušálu zdarma, 30 minut volání, 30 SMS, žádná data, minuta hovoru cca za 2 Kč - to vše za nějakých 50 Kč/číslo. Plus správa z jednoho místa, vše na jeden účet. Perfektně to pokrylo potřeby mne, mých dětí, i jejich babiček; žena měla dražší a komplexnější tarif, ta telefon potřebovala i k práci. Dnes ten tarif stojí trojnásobek, neomezené volání je v rámci celého operátora, postupně přihodili 500 MB dat, a co dva měsíce se snaží nás dotlačit k lepšímu (= dražšímu
) tarifu - přestože naše potřeby se nijak nezměnily, z volných minut vyčerpáme tak 5, data žádná.
Chápu, že takoví zákazníci jsou obchodně nezajímaví pro velké hráče, ale ti zároveň vyvíjejí dost úsilí, aby si na nich nemohl založit business menší virtuální operátor. A když nějaký virtuál na nějakém méně podstatném segmentu trhu
povyroste, tak ho prostě koupí. Ne proto, aby vydělali na jeho zákaznících, ale proto, aby je postupně zahnali zpátky do stáda drahých tarifů a zbytečných služeb.
Krom dopadu velkoobchodnich nabidek by se mely zkoumat i dopady samotnych regulaci, ktere proste pusobeni na trhu mensim operatorum take zneprijemnuji. Ale to z CTU a dalsich uradu samozrejme nikdo neprizna. Uz jen formulare, co si necha regulator kazdorocne vyplnit... a o stale vic nepratelskem prostredi, pokud jde o pravnim ramci pro podnikani v tomhle oboru nemluve.
Ono je to klasicke vylevani vanicky i s ditetem. Kdykoliv se vymysli nova regulace/povinnost, tak se hlavne sleduje, co to udela s temi velkymi hraci. Ale dopady na ty male nikdo neresi. A zatimco velky hrac si na vztahy se statni spravou muze dovolit platit cele oddeleni a nejak se s tim popasuje, ti mensi si tenhle luxus dovolit proste nemuzou... jak to asi muze skoncit?
Ono je potreba si tu otazku polozit i obracene - proc to vyznamny virtual radeji vzda a necha se koupit nekym z te svate trojice? Zabyvat se vsemi pricinami - a nikoliv jen brecet nad nasledky. Velkoobchodni nabidka muze byt jednou z pricin, ale jedina pricina to nebude...
U těch dat je to dnes snad tak, že se vyplatí koupit si třeba 20GB roaming do Česka (Evropy), než jakákoliv jiná lokální nabídka. Snad jen když vyloženě potřebuje neomezená data, tak se dá něco najít.
Prostě takový izraelský, rakouský nebo polský operátor dostane lepší cenu než Čech, a to i s 5G v ceně.
7. 3. 2024, 07:58 editováno autorem komentáře
dložno dodat, že Sazka operátora sama nabídla na trhu k prodeji. Poté, co jim nevyšel vstup na trh jako operátor celý tenhle segment uzavírají, jak jsem se tady bavil s lidmi z VF, nejspíš narazili na růstový strop
Vzhledem k tomu, že je v sítí VF, je nejjednodušší, když si ho koupí sám a jak je znám, nejspíš čekají, že část klientů převedou na dražší tarify a budou mít splněna kpi.
Trh, který 10 let drží jednotky % market share, ač v jiných zemích je to podstatě víc ukazuje spíše na systémový problém. Jednat věc jsou ty VO ceny, druhá věc je, že tě mateřský operátor pořád tlačí k nějakým pokutám, platbán navíc a vše počítá zpětně, spory končí odpojením simek, pokud se ty tučné faktury neuhradí.
To je, myslim, specifikum zejmena Kaktusu, aniz bych to podrobne zkoumal, tak minimalne cast virtualu ma vcelku transparentni cenove podminky a muze se vyplatit i bez hlidani pripadnych akci.
Osobne pouzivam Sazka mobil a Odorik a ani u jednoho neni treba zadne akce hlidat, u Sazka mobil je to v mem pripade uplne normalni pausal u Odoriku predplacenka, ale dobijeni probiha automatizovane inkasem (lze samozrejme provadet i rucne, ale takto je to jednodussi a dobijecich akci si nejsem vedom i kdybych je chtel hlidat).
V zasade zalezi na potrebach uzivatele, pokud jsou relativne velke a je pro velkou trojku relativne zajimavym zakaznikem, tak nemusi byt zasadni duvod virtualy resit. Pokud vsak volam nebo datuji relativne malo, tak nic jineho nezbyva, kdyz za relativne maly objem sluzeb nechci platit casto nasobky ceny u hlavnich operatoru.
Jinak u predplacenek je vcelku obvykle, ze ruzne akce k dobijeni dela i hlavni trojice, nakonec Kaktus, ktery je v mem povedomi nejblize tomu dobijeni "za uplnku", neni nic jineho nez znacka pod T-Mobile.
7. 3. 2024, 11:29 editováno autorem komentáře
O cem to mluvis? Mam uz nekolik let emtecko jako hlavni simku na volani/sms, provolam v prumeru 70 korun mesicne, ktere si strhavaji inkasem. Nic neresim a ani me nespamuji jako to dela O2, u ktereho mam datovou sim. Navic maji mnohem lepsi webove nastaveni a nedelaji svinarny jako O2, kde je mozne napriklad jednim klikem zapnout automatickou prolongaci smlouvy, ale uz neni mozne ji vypnout - na to je potreba zavolat a nechat se oblbovat roboty a pitomci povidanim o vyhodnych nabidkach.
Proč? Protože skutečně někteří nabízí lepší podmínky než trojka.
Třeba zmiňovaný Kaktus. Nemusíte hrát jejich hru s dobiječkou. Kaktus je výhodný pro ty, co chtějí třeba jen udržovat číslo. Pač, jako jediný (myslím), nabízí nejnižší plnění a to dobití pouhých 50 Kč za rok. Všichni ostatní vyžaduji 200 Kč za rok, někteří dokonce i za půl rok nebo měsíční platbu, která za rok stejně mnohonásobně překročí i oněch 50 Kč. Takže proč platit stovky za nic, když mohu dobít jen 50 Kč za rok a těchto 50 Kč kdykoli použít, když bude potřeba.
Nebo třeba Odorik. Sice má poplatek 0,70 Kč za den (nějakých 21 Kč za měsíc), ale pokud za měsíc utratíte 100 Kč a více, tak se nepočítá. Pak utrácíte jen to, co provoláte nebo spotřebujete.
OMG!!! Pán je chytrej, ale odstřižen od reality. Takže Odorik jako voip operátor je k ničemu, když z vašeho popisu se přes něj telefonní čísla nepoužívají. Stejně tak mnoho firem má telefonní síť k ničemu, když se k ním nikdo přes telefonní číslo nedovolá.
Vy tu řešíte tak akorát variantu klient -> klient, kde skutečně není potřeba číslo nebo operátora. Jenže my tady celou dobu kecáme o variantě klient -> telefonní číslo (na mobil, pevnou linku nebo zahraniční číslo), které nejsou voip. A to žádný kecálek nenabízí. A když už, tak rovněž zpoplatněné. Odorik je právě operátor, který umožnuje propojit voip s vnějším světem pomoci telefonní čísla.
Jsou vetší jistota než přímo trojice , která velice ráda migruje staré SIMky na draží tarify a služby které nevyužijete. Tedy zdraží Vám budou prezentovat, že to je zlepšení, protože máte VoD archiv Šlágru nebo slevu na gelové nehty v Sapě....
Nevím o tom že by se budget běžného občana, který má na tyhle služby zvednul a ta basa piv je docela dost.... ...ono třeba onu dobíječka u Kaktusu taky nevyužívají všichni.
V minulosti takhle O2 už zabil Gorilu. Odejde jeden vrátí se jiný.
Nechápu, proč někdo vůbec virtuály používá, asi podlehl super nabídkám typu "když si za úplňku mezi 2. a 3. hodinou ráno dobiješ kredit, dostaneš navíc 10% a za měsíční poplatek 300 kč můžeš volat na jedno náhodné číslo zdarma a nejen to, nebudem ti účtovat pornhub do limitu pro přenos dat a při nákupu v naší samoobsluze dostaneš při nákupu basy piv jedny malé brambůrky"
Kdo není kolenovrt typu "kroužkuju v letácích a objíždím všechny supermarkety", ten nemá důvod nějaký virtuály řešit.
7. 3. 2024, 09:43 editováno autorem komentáře
Jakou řeči mluvíte? Jestli máte na mysli kecálky, tak to je diametrálně něco jiného. To je to samé jako proč psát SMS, když tu máme kecálky.
Víte vůbec co je voip? Internetové volání na telefonní čísla. O to tady jde. Chcete volat na telefonní číslo? V tom vám nějaký kecálek nepomůže. Buď provedete standardní hovor přes mobilního operátora za přemrštěnou cenu, nebo si můžete vybrat voip operátora za levnější cenu. Výhodné je to pak, pokud jste na wifi. Ale i přes mobilní data to jsou drobky.
>> A weirdo Ordorik? ROFL....
Co máte proti Odoriku? Hlavně ho ještě blbě pojmenujete. Odorik je sice primárně voip operátor, ale je to i virtuál. Já u něj mám primární SIMku. A za ty roky spokojenost a minimální útraty. Mimochodem ta stokorunová útrata platí i pro volání přes voip. Takže si mohu vybrat, zda chci volat normálně za 1,49 Kč/min nebo přes voip za 0,59 Kč/min. Navíc po sekundách.
Virtualy tu nejsou jen pro udržování a pro nízkou cenu, ale třeba pro onu jednoduchost , kterou trojice už nemá, nebo služby které nemá. V zahraničí virtuál může být i společensky status jako Red bull
Zrovna dost divný případy. Kaktus je brand T-Mobile pro mladé, žádný virtual a má i paušály
A weirdo Ordorik? ROFL....
V ČR se virtuální stávají spíš lovným rybníkem trojice. Kde si takové nejisté/rizikové zákazníky drží od těla a jednou za čas provedou výlov.
Opakovane vylepsuji sit ... takze opakovane zapnou na svych modemech routovani, tudiz opakovane prestane vse fungovat. A kdyz tam clovek vola, tak se po pboji s plechovou hubou dovola ...use, ktera netusi ani co je to IP, natoz bridge. A to je rec o "velespecielni proklienske firemni podpore" ...
Ve skutecnosi jediny zpusob jak je dokopat to opravit je zavolat obchodakovi, s tim za zadna dalsi smlouva (a tudiz premie) nebude. Koncak ma samozrejme smulu, protoze ten zadnyho svyho dedikovanyho obchodaka nema.
Zajiste umite vysvetlit, proc by nekdo mel platit za komunikaci po internetu per minuta .... kdyz na uskutecneni hovoru kvality hlasovych siti ... postaci nejaky +- 1MB/hod.
A jelikoz nejakymi daty (a samozrejme na to bohate staci i wifi) disponuji vsichni se kterymi chci /potrebuji cas od casu mluvit, vazne nevim proc byh vubec mel platit za libovolnou hlasovou komunikaci nejaky extra poplatek.
Ve skutecnosti jsou zdaleka nejlevnejsim zpusobem i pekelne draha pocitana data, protoze viz ta spotreba.
Takze vy vubec nemate ani nejmensi paru co to je (nejen)VoIP ...
Na libovolne VoIP zarizeni za da zavolat uplne jednoduse tak, ze tomu jinemu VoIP ... treba SW klientovi ... reknemete IP/DNS ...a voiala. Zadneho operatora na to nikdo nepotrebuje. A take zadne telefoni cislo.
V G5+ sitich zadny hlasovy kanal uz ani neexistuje a vse je to vyhradne VoIP. Veskera komunikace bezi pres IPcka.
Zjevne jste si taktez nestacil vsimnouti, ze se prave i tady v dobe nedavno minule resilo posilani indetifikace hovoru. A to ze tam muze byt cokoli je ... neprekvapive dano prave tim, ze telefoni cisla se ve skutecnosti uz davno nepouzivaji nikde. Mimo jine proto, ze by pak jaksi technicky nebylo mozne je presunovat mezi sitemi.
Existuje dynamicke DNS a jde to provozovat i na vlastni DNS infrastrukture (s TSIG i bezpecne; jde rict i to kdo muze s jakym klicem zmenit ktery zaznam). Hook script u DHCP mi to proste updatne... at si meni kdo chce co chce :-) Zrovna u Vodafone/UPC tenhle scenar vc. VPN jsem provozoval roky bez nutnosti si priplacet za pevnou verejku. A i kdybych to mel menit rucne, porad je jednodussi zmenit A/AAAA zaznam, nez obihat klienty se zadratovanou IP adresou...
Za 20 let u Vodafonu mě migrovali na nové služby už několikrát, vždy jsem z toho vyšel stejně / líp než předtím, vzhledem k momentálním potřebám. Naposled, po přechodu na novej tarif, platím o 50 kč míň a mám trojnásobnou porci dat.
Nemusím řešit jestli volám ve špičce, co je za den v týdnu, jakého má operátora protistrana, nebo jestli patří do mé skupiny. Upřímě jsem nečekal, že ještě někde tyhle blbosti jedou, ale nabídka virtuálů mne překvapila.
To neberte jako dogma. Internetová fóra a poradny jsou plné příběhů a dotazů kdy zlepšení se nekoná.
Mě teda nemigrovali před dvaceti lety a můžu číst, že to bylo předražené, drahé nebo jen dražší. Než tarif který sem tehdy měl. Jediná možnost tehdy byla "česká vyjebávka" se slevou pře ČD tarif.
Retence se ani nesnažila a přišli se super slevou +50,- s DPH za stejně a -1/7 dat.
Když teď kouknu do ceníku VF stále je to o xx,- až xxx,- dražší než starý paušál.
Mel sem pomerne nedavno moznost posoudit vzorek cca 100 lidi. Jenom se potvrdilo, ze 95% z nich nezvlada soucet. V zasade meli moznost si vybrat mezi pocitanym a pausalnim tarifem. Nejmene pro 70% z nich by nasobne lepe vysly ty pocitane. Presto si jich 95% objednalo ty pausalni = budou platit i nasobne vice, nez by mohli.
Pro predstavu, bavime se o rekneme rozdilu mezi 40Kc mesicne vs 400Kc mesicne.
A Vy jste stále nepochopil o čem je tu řeč! Navíc kdo tu nemá páru, jste Vy.
Tak tedy pane chytrej bez přezdívky. Pokud chci volat na telefonní/mobilní číslo v Austrálii, tak jak to uděláte? Druhá strana ale nemá voip. Vezmete mobil, vytočíte australské zahraniční číslo a vesele si voláte za desítky korun za minutu. Proč bych to ale měl dělat, když od toho máme právě ty voip operátory jako Odorik, který přes voip umožňuje na australské číslo volat za 0.47 Kč/min a světe div se, ze sim karty dokonce za 2,47 Kč/min. A obdobně i pro česká čísla. Pokud má někdo předplacenku, tak proč by měl za volat nějakých 3 Kč/min, když může přes voip volat za 0,59 Kč/min.
A znovu upozorňuji, aby Vám to bylo jasné, nemluvíme tu čistě o klient-klient komunikaci, ale o komunikaci klient-normální telefonní číslo, které žádnou IP adresu logicky nemůže mít. To znamená, že ty Vaše bláboly zde neplatí.
Jinak receno, melete tu o vecech, o kterych nemate ani paru.
Kdyz volam pres voip, tak je mi uplne uzadele, jestli je dotycny vedle v mistnosti, nebo v Australii nebo na Mesici. V pripade roamingu se nic jineho nez datove prenosy nepouziva jiz nejmene 20 let.
Data jaksi maji lide nejen v CR ... a to prakticky vsichni.
To co dela 100% opu dnes je pouze a vyhradne to, ze z telefoniho seznamu zjisti, jakou aktualni IP ma telefon se kterym se chcete spojit. A pak vam za tu uzasnou sluzbu nauctuji ... tu vasi uzasnou korunu ... za kazdy kB.