Experimentální stránku „Velivajíčko na zhniličku“ zaindexoval vyhledávač Google – jen a pouze na základě několika odkazů z Twitteru – během pouhých čtyř hodin.
Zjistil to experiment internetových marketérů z H1. Jeden z nich, Pavel Ungr, to právě uvedl jako důkaz toho, že sociální sítě mají čím dál větší vliv na umístění stránek ve vyhledávačích. Pavel Ungr přednáší ve velké aule historické budovy FF UK v Praze pro 350 posluchačů na konferenci New Media Inspiration.
Firmy se podle něj v příštích letech sotva vyhnou aktivnímu marketingu v sociálních sítích, musí se na nich naučit komunikovat. Velké množství sociálních sítí již indexuje také vyhledávač Seznam.cz, a na další se chystá.
Twitter je pro SEO důležitější než Facebook
Twitter má přitom podle Pavla Ungra na SEO v hlavních vyhledávačích větší vliv než Facebook. „Píší tam totiž v uvozovkách důležitější lidé.“ Ještě důležitější je z hlediska SEO Google+, který má podle posledních odhadů v ČR 40 až 60 tisíc uživatelů. „Jeho vliv v nejbližších měsících a letech ještě poroste,“ říká Pavel Ungr.
Přímý přístup na všeobecné stránky ze sociálních sítí přitom zatím nehraje až tak důležitu roli. Podle Ungra na jím sledované informační a obchodní stránky chodí z Facebooku 1,37, z Twitteru 0,37, a z Googl+ 0,01 procenta uživatelů. „U přesněji zacílených webů to ovšem může být mnohem víc,“ podotkl expert na sociální marketing.