Trochu to souvisí. Je tam to vyhýbání se tomu, aby se tomu uživatelé vyhnuli.
Blizz je dost v háji tím, že u Immortal a D4 vsadil, že tam lidi udrží primárně MMO obsah. Jenže asi ne... Bohužel HC hráči ( nemyslím HC postavy) to dojedou bez freemia , solo a s kamarády. Jak D4 bude i Steamu ukazuje, jak nemají lidi. Ty jsou pro ekonomiku a PUG dost důležitý.
Samozřejmě ,že mechaniky nastavují a chtějí do MMO nutit. Brání Vám, nebo chtějí v tom aby jste ignoroval noby. Ze stejného důvodu v minulosti D3 vypnuli inspekci postavy předem. A údajně i AH. . Protože opět schopní hráči měli i bez AH neskutečný náskok a děti brečeli , že si koupily Posvátný Tyraelům XXL připínák, se super staty a sockety , ale byly furt low. Protože na AH si skill nekoupí, kdo by to čekal....
Jenže vytváří to zpětnou vazbu. Zkušenosti jsou do internetu. Obdobné brečíky jsou na World of Tanks, kde děti koupí premium tanky. A premium úspěch se nedostavuje a hned ti lepší jsou cheateři. Vlastně Blizz a jiní vynucují inkluzivní prostředí. Nikoliv mírnit toxické prostředí, , ale jsou dál . Prostě pubertálního, mentálně opožděného, sociálně slabého, cizokrajného hráče do každé grupy, aby to bylo "spravedlivé". Protože pokud to bude mít pověst uzavřené prostředí kde si terénní berušky moc nezahrajou, tak to samo se neprodá tolik licenci, DLC, freemium a Blizz nebude mít peníze....
Úplně ze stejného důvodu, mimo zvedání samotné dopaminové křivky, Vám stále FB a spol doporučují tisíc a jednoho člověka, kterého neznáte. Skupiny které vás nezajímají, stánka atd... ...opět to nemusí být jen kvůli Vám samotným. Ale protože potřeba pro celek víc lidí, aby se tam lidi udrželi, interagovali a samo na konci byla monetizace.