YouTube se otevírá streamované virtuální realitě. Začíná festivalem

19. 4. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Virtuální realita je hitem letošního roku. Pracuje na ní Facebook i samotní výrobci telefonů. Google teď naplno zapojuje majitele 360stupňových kamer.

Má to být jako droga, která otevře stavidla zájmu o virtuální realitu. Jako první by se měly přímého VR přenosu s 3D zvukem dočkat koncerty na kalifornském festivalu Coachella. 

Oznámení o novince Google načasoval tak, aby zasáhlo i účastníky konference Národní asociace vysílatelů v Las Vegas, kde své novinky pro virtuální realitu představuje třeba GoPro, Sky Italia nebo Adobe, které už podporu VR zakomponovalo do svého střihačského programu Premiere.

YouTube už virtuální realitě pootevřel vrátka loni, kdy umožnil přehrávat interaktivní 360stupňová videa. Uživatelé si mohli pomocí myši prohlížet okolí. S nástupem zařízení pro virtuální realitu a třeba i obyčejného kartonového Cardboardu se ale uživatelská zkušenost posouvá o kus dál. 

„Počínaje muzikanty, přes sportovce až po značky a kreativce. Ti všichni udělali už díky této technologii neuvěřitelné věci,“ tvrdí jeden ze šéfů videoportálu Neal Mohgan.

Streamované videopřenosy byly hitem loňského roku a letos je ještě podpořil Facebook otevřením své služby Live. Idea teleportovat diváka na místo ale naplno ožívá s virtuální realitou. 

Podle analytika Chrise Greena z konzultační firmy Lewis se scéna nachází v okamžiku, kdy se začínají kolíkovat území. „Už to začalo. Dá se očekávat, že konkurenti brzy přijdou s něčím podobným. YouTube a Facebook se ale snaží získat dominantní postavení,“ tvrdí pro server BBC

Natočení 360stupňových videí přitom už není tak finančně náročné jako před rokem. Novinka YouTube pobere záběry z kamer, které začínají přibližně na 350 dolarech. Případně bude možné využít i open-source model, který představil Facebook na své konferenci F8

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).