YouTube chce kus peněz z hudebního koláče. Rozjíždí novou aplikaci

13. 11. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

YouTube Music je k dispozici i pro iOS a stává se hned jedničkou mezi hudebními aplikacemi. Zatím ovšem pouze na americkém trhu.

Google ukazuje sílu. Nová aplikace (Google Play, App Store) funguje v podstatě jako přehrávač na hudební klipy, ale i tak může zatopit jak Spotify, tak třeba Apple Music.

„Nezáleží na tom, kde uživatel ve svém přehrávání začne. Každá písnička, kterou si vybere, ho vezme na nekonečný výlet hudebním katalogem YouTube,“ říká produktový šéf služby YouTube T. Jay Fowler

Aplikace uživateli doporučuje nové interprety a umožňuje vytvářet personalizované stanice podle svých představ. Nainstalovat si ji mohou zatím jen uživatelé v USA.

YouTube Music je zdarma, ale platí se konzumací reklamy. To se ale netýká předplatitelů služby YouTube Red, kteří jsou od reklamy osvobozeni výměnou za desetidolarový poplatek. Navíc si mohou vybrat, zda si vystačí jen s audiem nebo chtějí sledovat i video. A to i offline. 

Okno do hudebního světa serveru YouTube není první specializovaná aplikace. Už na začátku letošního roku spustila firma YouTube Kids s klipy pro děti. A rozběhla také specializovanou službu YouTube Gaming pro hráče her.

Apple zavírá oko výměnou za uživatele

Do hudebního byznysu se cpe i Apple, kterému streamovací trend utekl. Už kvůli tomu překousl svou nenávist k Androidu a připravil aplikaci Apple Music pro konkurenční platformu

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Apple v říjnu ohlásil 6,5 milionu platících uživatelů, kteří byli osloveni tříměsíčním testovacím provozem zadarmo. Není ale jasné, kolik z nich službu opravdu využívá a kolik si jen nevšimlo toho, že už není zadarmo.  

I přesto se ale Apple rychle vyšvihl na pozici velkého hráče. Konkurenční Rhapsody/Napster má tři miliony platících zákazníků, podobně jako Deezer. Vládne ale Spotify, které hlásí 55 milionů posluchačů, kterým nevadí reklama, a dvacet milionů těch, kteří si radši zaplatí.

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).