Mahalo Answers
Server Mahalo označuje sám sebe jako „lidmi poháněný vyhledávač“ a počátek generace Web 3.0. My se dnes zaměříme na jeho podsekci Mahalo Answers, která začíná poměrně úspěšně konkurovat známější službě Yahoo Answers. Pokud vás trápí nějaká otázka, obvykle ji návštěvníkům položíte do specializovaného fóra. Nevýhodou je nemožnost „vypíchnutí“ kvalitních odpovědí. Tento nedostatek odstraňují právě weby jako Yahoo Answers. Mahalo Answers jdou v integrování návštěvnické komunity ještě dále. Tazatel si svou otázku ocení ve virtuální měně – Mahalo dolarech (směnitelná v určitém kurzu za pravé dolary). Ty pak získají lidé s nejlepší odpovědí. Zatím se z žádného odborníka tímto způsobem milionář nestal, ale již nyní se objevují poměrně ceněné otázky v hodnotě několika desítek dolarů (např. kolik reklamních zaměstnanců mají servery jako Facebook, atd.). Tato data jsou samozřejmě neveřejná a firmy si je většinou drží pod pokličkou. Přesto nabízené odpovědi nabízí fakta podložená kvalitními odhady. Z Mahalo Answers se tak stává užitečná databanka informací. Na českém Internetu existuje v této kategorii obdobný startup PtejSe.cz.
Snipt
Twitter může mnohým sloužit jako alternativa k IM službám typu ICQ. Znakové omezení je však nepříjemností, která brání v jeho plnohodnotném využití. Vedle zkracovačů dlouhých odkazů se proto vynořily další specializované nástroje pro zkracování mnoha odkazů najednou, linkování obrázků nebo videí. Snipt je určen především pro vývojáře, kteří potřebují rychle zveřejnit část zdrojového kódu. Stačí vložit do formuláře kód a vybrat si z více než sedmi desítek programovacích jazyků, podle čehož se také zvýrazní syntaxe. Snipt se snaží svézt na populární vlně Twitter mash-upů. V tomto případě však existuje již delší dobu Pastebin s mnoha propracovanými funkcemi (možnost stažení skriptu, kolaboratorního editování, soukromé adresy třetího řádu atd.). Pár ušetřených znaků v URL v tomto případě jednoduchost jen těžko vyváží.
Hatebook
V minulém týdnu se rozproudila debata na téma nebezpečí sdílení soukromých dat v sociálních sítích. Nejčastěji byl přirozeně zmiňován největší komunitní web Facebook. S Hatebookem se však můžete socializovat tak trochu opačným směrem. Vytvoříte si profil, sepíšete drby na všechny své podrazácké kamarády, prodiskutujete nejzávažnější kauzy z bulváru, vystavíte fotky své expřítelkyně bez make-upu atd. Samozřejmě se pokusíte najít i co nejvíce spolubojovníků pod heslem: „nepřátelé mých nepřátel jsou mými přáteli“. Hatebook je samozřejmě především parodií na Facebook, ale při procházení profilů se zdá, že i on si svou komunitu sociálně odbojných lidí rychle našel. A vytvořit si svůj profil, ve kterém konečně světu vysvětlíte, v čem jste lepší než zbytek světa, by mohlo být pro některé „internetové celebrity“ velkým lákadlem.
BurdaStyle
Časopis Burda byl v osmdesátých a devadesátých letech ikonou ženských magazínů. Obsáhlé přílohy se šicími vzory určovaly trendy v oblékání silněji než modní přehlídky od Armaniho. Pokud se někdo ve vašem okolí věnuje šití, pak pro něj bude web BurdaStyle hotovým balzámem na duši. Nejobsáhlejší část tvoří sbírky šicích vzorů (nejčastěji ve formátu PDF), které jsou mezinárodně srozumitelné. Většina vzorů je zdarma nebo k zakoupení za pár dolarů. Jakousi variací na Wikipedii je znalostní encyklopedie Sewpedia, která obsahuje slovníček pojmů, vysvětlení jednotlivých technik a pomůže i s výběrem materiálů či šicího stroje. Nechybí ani komunitní sekce, ve kterých si uživatelky vyměňují zkušenosti, nahrávají fotografie a videa nebo soutěží se svými modely.
aMap
Název tohoto startupu je zkratkou ze slov „argument map“ = mapa argumentů. Původně se jednalo o soukromý studentský projekt, který pomáhal s tříděním myšlenek a argumentů. Ke stejnému účelu ostatně slouží doteď. Každý si může vytvořit svou vlastní mapu argumentů: zadá určitý výrok, napíše svůj postoj a snaží se jej podpořit argumenty. Ostatní návštěvníci mohou tuto myšlenkovou mapu dále rozvíjet nebo celý výrok popřít a začít opačný myšlenkový postup. aMap má primárně sloužit studentům ke zlepšení argumentačních schopností. Celá mapa je ve flashovém formátu a tak trochu připomíná stromovou strukturu diskusí s tím, že se můžete libovolně připojit ke kterékoliv větvi. Vytvořené mapy lze vkládat do stránek ve formě widgetu. Obchodní model je postaven na prodeji tištěných verzí vytvořených map.