Jenže v Německu mohou mít webové hry daleko větší základnu hráčů, než zde v Česku. Já sám jsem se podílel na vývoji několika her, ale pokaždé jsme narazili na to, že je málo hráčů a z nich je jen několik málo ochotných zaplatit si za rozšířené zobrazování atp. Kdyby bylo vícero hráčů, tak by bylo více peněz a také bychom mohli najmout více lidí na vývoj hry (při dotazu na pomoc neměli motivaci něco dělat kvůli pár set hráčů a postupně všichni "vývojáři" odpadli)
Tak vyvíjejte hru v angličtině nebo v němčině. Tohle zaměření českých vývojářů na české projekty je prostě krátkozraké, trh tady je prostě malý, to je snad jasné každému.
souhlasím, a taky vím že českých hráčů online her jsou tisíce a tisíce a stovky z nich jsou ochotní platit za bonusové služby, tohle všechno jsou jen výmluvy neschopných tvůrců v čechách ... vždyt to jde dělat i obráceně, udělat hru v českém jazyku, otestovat ji, pak přeložit a pustit do světa ... jenže když tady takové hry dělá kdejaký šmudla co nemá ani peníze na rozjezd a hned by na tom chtěl vydělávat miliony tak je to težký :-)
1, nikdo neinvestuje penize na rozjezd webovky. Tudiz mas rozpocet 0kc, s tim, ze se to dela po praci ve volnem case.
Penize na rozjezd bych si predstavoval 0,5 - 1,5 milionu. Myslim tim vyvoj, grafika + nejakej ten marketing. Do zacatku. To ti nikdo neda a nikdo to nebude riskovat.
2, jestli si myslis ze uspesna hra v CR staci prelozit a pustit do sveta, tak se mejlis. Uz vidim jak ziskama webovky z CR zaplatis marketingovou kampan v nemecku :)
ad 2) travianu hodne pomohlo ze dava zlatky, kdyz privedes nove hrace. Takze hraci delaji propagaci sami. Jeden cas to bylo dost otravne linky byli na vsech forech.
Problem ji ziskat kritickou masu, pak uz to jde samo.
Ono to není tak jednoduché. Je to dvousečné, protože hráči systém zneužívají a vygenerují si hromadu zlatek za mrtvé registrace. Ano, jde to omezit (jedna IP, nebo jen 1x odměna a dost), ale to celou vec jen komplikuje.
Take zalezi, jak je hra postavena. V Dark Elfovi (www.darkelf.cz) by to bylo z mé strany admina hodně nefer, aby jeden hráč dostal odmenu ci nekolik odmen za registrace hracu (casto mrtvych dusi), a tak se jednoduše diky odmene ujal vedeni a na mapě hry všechny ostatni hrace smazal a vyhral.
Dalsi negativni efekt je ten, ze hra - mapa je plna naprosto mrtvych-falesnych zemi - uctu. To doslova "zasvinuje" hru. Kdyz pak napises sousedovi, tak ti nikdy neodpovi.
Ale je pravda, že Travian na to nehledí. Za penize ci xx registraci se muzes vysvihnout vysoko.
Jeden kamarad hraje Traviena, vzdy se mi chlubi jak se mu dari, a jak neustale okrada vsechny okolo. Ja se mu smeju, ze je to jen uspech - ala pozlatko, protoze vlastne hraje proti mrtvym dusim - nehrajicim hracum.
Takze asi tak. Uznavam ale, ze po ekonomicke strance to maji zmakle vyborne. Respekt. Ale to z mych ust zaznelo i v clanku. Pokud budu novou online hru, vsechny tyto aspekty do toho zahrnu...
mrtvý duše jsou jenom farmy, který se po pár dnech automaticky mažou (ty vytvořený pro zlatky zmizí po třech dnech neaktivity). mnohem víc než mrtvých duší tam je neschopných/nezkušených hráčů kteří si postaví pár vojáčků, chlubí se, pak přijede někdo kdo to umí, a už mu brečí ve schránce.
a pak jsou tam zkušení hráči, s těma je většinou potíž :-)
jinak, travian se dá hrát v klidu i bez zlatek, spíš než na peníze na čas.
zdravim Gimliho2, hned ako som zbadal tvoje meno, tak som si nostalgicky spomenul na IW ked som hraval par rokov dozadu..
cela firma na tom bola namotana a pocas pol roka to bola hlavna tema na obede...
DIKY
to je sice pěkné že jsi autor nějakého incest worldu o kterém jsem nikdy neslyšel, ale o marketingu a monetizaci projektu nevíš evidentně zcela nic a o tom se tady bavíme takže tvuj přispevek je mimo debatu
"Pokud jsi opravdu tak dobrej a klidne investujes mega KC, tak sem hod kontakt a muzeme se domluvit." - psal jsem snad někde že já jsem investor? psal jsem že takových investorů jsou tady desítky, jen musíš vědet koho oslovit
"Jen bych dodal, ze kdyby hry meli delat jen ti, co si je muzou ze zacatku "zaplatit", tak tu zadna neni." - ano a proto píšu že české hry vytlačily z trhu nemecké a další protože český tvurci her neumí sehnat prachy na rozjezd
"PS: 1. rok provozu hry nebudes mit ZADNY zisky ;)" - když budeš počítat návrat investic tak ne, ale projekt může být ziskový už první rok a vydělávat může klidne měsíc po spuštení, pravdaže musíš pak odepsat investované peníze
Jasně že nemecké online hry válcují české když dokáží udělat mnohem lepší hry tak je to prostě konkurence jako každá jiná, nevidím jediný důvod omlouvat svoji neschopnost tím že jsou nemci ve vývoji dál nebo že mají více obyvatel :-)
------------------------------------------ http://www.1000onlineher.wz.cz/rpg-hry.php
přesne o takových šmudlech jako jsi ty jsem psal :-)
Ano profik jsem, co do tvorby a propagace online her jistě mnohem větší než ty :-)
1. haha co to meleš? je spousta firem a investorů co rádi nacpou peníze co vývoje hry když nabídneš dobrý projekt! 0,5-1,5 mil není v teto branži problem, evidentne nemáš o tvorbě her ani páru
2. proto jsem psal že to nemůže dělat kdejaký šmudla, když nemáš ani prachy na rozjezd a reklamu!
Taky nevidím problem zisky z hry první rok převádet do reklamy, všechno něco stojí, ale jak už jsem psal, takový co po večerech šmudlaj hru doma a pak nemají na reklamu a chtěli by na ní hned vydělávat je tady dost a proto je vytlačila zahraniční konkurence ...
mnohem víc než na peníze je náročnej na čas
vrchol v tabulce vždycky obsadí ti co hrají i v noci. nebo duální účty, nejlíp člověk co je u toho ve dne, a druhej co mívá třeba noční, a sedí u toho v noci
Ja cumim, ty jsi mi nejakej profik. Ale asi z jine branze. Urcite ne z webovych her.
Ja do toho mam co kecat, minimalne jako autor Insect Worldu (http://www.iw.cz). Hru jsem si napsal ze 2 duvodu:
a) prestala me bavit dunaonline
b) chtel jsem se naucit PHP
Rozhodne to nebylo za ucelem na hre vydelavat. Doposavad nebylo IW nikdy zpoplatneno. A taky nikdy nebude zavedeno nic placeneho, co by mohlo prinest platicimu jakekoli herni vyhody. Tedy pokud nekdy casem dojde k moznosti prispet hre, tak jedine formou poplatku za nejake rozsirujici moznosti zvysujici komfort hrani.
Ad 1) 0.5 - 1.5M ceskemu projektu WEBOVE HRY nikdo neda. Leda nejaky zbohatlicky rychlokvaska, pro nehoz je to totez, jak kdyz by ty prachy hodil do kanalu.
Co se tyka jiz rozjetych projektu, ochotni do tebe vrazet prachy jsou jedine online kasina.
Ad 2) To vis ze to muze delat smudla, i bez floku na reklamu a rozjezd. To si spis myslim, ze kdo uz si nejakou tu hru napsal, ma malokdy chut delat dalsi. Tim spis ne jednoduchou caszerouci klikacku jako travian. Ten kdo si uz nejakou tu hru napsal sam jiste radeji hraje hry u nichz se musi myslet. A novacek v oboru zas jen tak nepujde psat hru s tim, ze je primarnim cilem zahranici.