Minulý týden získala služba Technorati rizikovou investici.
Jedná se o částku 6,5 milionu dolarů, přičemž odhadovaná cena firmy je 12 milionů dolarů.
Za investicí stojí rizikový kapitál. Sama skutečnost však není příliš důležitá. Důležitější je fakt, že se v uplynulých třech měsících jedná již o druhou investici do firmy mající co dočinění s technologií RSS.
V červnu se totiž podařilo získat blíže neurčenou sumu službě Newsgator (rovněž prostřednictvím rizikového kapitálu).
Vyjma technologie RSS však mají obě služby společného ještě něco jiného. Jedná se o jejich vztah k weblogům.
Služba Technokrati monitoruje v reálném čase více než tři miliony weblogů, přičemž pod sloganem „Search the World Live Web“ umožňuje ve weblozích vyhledávat.
Newsgator je RSS agregátor pro Microsoft Outlook.
Zdá se, že z weblogů se pomalu, ale jistě, začíná stávat byznys a rizikoví investoři by si rádi udrželi prst na tepu doby.
John Battelle na toto téma publikoval v americkém časopise Business 2.0 článek Why Blogs Means Business.
Domnívá se v něm, že weblogy se brzy stanou povinnou součástí informační diety pro manažery.
Nikoli snad proto, že by je bylo zábavné číst. Ale proto, že nabízí zrychlený a účinný přístup k získávání a porozumění informacím, které manažer potřebuje k rozhodování.
Tuto myšlenku ostatně potvrzuje i nedávný článek Blogging for Business v americkém časopise Businessweek.
Mj. se zde píše, že řada manažerů ráda používá weblogy k tomu, aby mohla veřejnosti prezentovat svůj úhel pohledu. Úhel pohledu, který bude nefiltrovaný médii a novináři.
Zdá se, že weblogy brzy ztratí svůj punc alternativního média.
31. srpna 2004
Odlišný pohled na věc má blogistik Adam Javůrek, který zveřejnil na svém weblogu komentář Weblogy přestávají být alternativními médii?
Mirek Zeman