Nemůžu si pomoct, ale já si opravdu myslím, že účelem toho tweetu bylo vydělat. Už jenom samotná zmínka jedné události a možnosti utrácení peněz za něco, co s tím souvisí, je tak podezřelá kombinace, že nevěřím tomu, že to nebyl záměr. Navíc kdo tohle psal? PR oddělení? Věděli moc dobře, že na některé lidi to zapůsobí. Ta snaha zisku v tom prostě byla.
Urcite zalezi na odvetvi, v kterem podnikas. Na druhou stranu kazda reklama muze prinest nove zakazniky a timto zpusobem je to navic temer zadarmo(investice do kvality kanalu je pakatel v porovnani s nakladem na zobrazeni reklamy jinym zpusobem-ppc, televize apod.).
Co je podle me ale jeste dulezitejsi a pomohlo by to prave i prodejcum aut, domu a drahych obleku, tak je fakt ze lide ji vnimaji uplne jinak. Prave tim ze to tvori lide tak to pro urcitou skupinu lidi je to "duveryhodnejsi" a neignorovane. Proto si myslim, ze pokud mam kvalitni produkt a sluzby, tak vyuziti socialnich siti muze prinest vic dobra nez zla.
Problém je, že "kvalita" je dnes obrovsky subjektivní záležitost. Můžete mít technologicky lepší produkt než konkurence, ale když nebude mít "švih", tak jste v loji a udupe Vás masa. A to zdaleka není jen doména pubescentní cílovky.
Navíc cíl je prodat i věci, který podle jakýchsi objektivních měřítek nejlepší nejsou a teprve marketing je vyšvihne do pozice "nejlepšího a nejkvalitnějšího"
Např. iPhone - má nejlepší HW - nemá. Ale jaký telefon teď trh uznává jako etalon kvality?
Chci tím říct, že kvalita nebo nekvalita nemusí být rozhodující. Když máte štěstí a umíte to, tak to přinese víc dobra než zla. V podmínkách malých firem (rozuměj těch, co nemají cash to tlačit i silou) jsou social media o štěstí, cool věcech a pak až kvalitě produktů a umu. ...
Způsob, jakým to Microsoft provedl, mi také přijde nevkusný a odporující dobrým mravům. Nemám nic proti tomu, že se její skladby po smrti prodávají více, ale něco málo už mám proti firmám, které se na její smrti snaží vytřískat, co to půjde. Zmíněný blábol Microsoftu byl imho zaměřen čistě komerčně. Něco na tom asi bude, když potom uznali své pochybení, nemyslíte?
Máte bohužel pravdu, avšak obávám se, že s takovou byste na pódium nemohl pustit nikoho z dnešní hudební (potažmo umělecké) branže. :-) V jednom dílu South Parku poukazovali na to, jak mladé dívky vzhlíží k ikoně (?) Paris Hilton, oproti které je Amy dle mého slušná školačka. :) I když tak slušná asi ne. Mrkněte sám, je to docela legrační, autoři South Parku se snaží (velmi) zábavnou formou poukázat na nešvary naší společnosti. http://www.southparkstudios.com/full-episodes/s08e12-stupid-spoiled-whore-video-playset
Nikdy bych s firemními sděleními nešel na facebook, Twitter nebo cokoliv jiného, co nemám 100% pod kontrolou.
Vadí mi především následující:
1) Zákazníci mají kontakt jeden na druhého - tímpádem ideální prostředí, aby konkurence vycucávala Vaši databázi zákazníků, kterou si vždy každá firma chrání
2) Kdokoliv tam může psát cokoliv přímo pod Vaše sdělení a nemáte to pod kontrolou...
3) Pokud na nějaké sociální síti nejste, tak je mnohem menší pravděpodobnost nějakých negativních ohlasů a už opravdu musíte dělat obrovské drsnoty, aby to někomu za to stálo.
4) "To se mi líbí" NEZNAMENÁ "Za to dám peníze!" :-DD
5) Tyto závěry mám podložené praxí a skutečnými výsledky.
--
Myslím, že v sociálních sítích peníze opravdu, ale opravdu nejsou, vyjma služeb a činností poskytovaných přímo na nich - jako jsou hry od Zyngy atd. Fungovat to ještě může, pokud někdo poskytuje levné a rychloobrátkové zboží - například hamburgery :-)
Ale pokud prodáváte auta, domy, lodě, drahé obleky - tak sociální sítě opravdu nejsou to pravé místo pro reklamu.
Ano, nepopírám, že je na nich "hodně" uživatelů... Ale množství neznamená, že si něco koupí. 2 miliardy lidí na planetě Zemi nemají přístup k pitné vodě - přesto se na na ně Mattoni neorientuje, protože jí je jasné, že jim vodu neprodá :-DDD Na FB je to něco podobného :-)