A ptoc nenatoci zabavny porad autor clanku?Co tu ctu,tak zatim cokoli recenzoval,tak zkritizoval.Mozna by stalo za to jeho bohate zkusenosti vyuzit k natoceni skutecne bezchybneho zabavneho poradu,samozrejme plneho inteligentniho humoru,ktery zaujme vsechny vekove skupiny a bude lamat rekordy ve sledovanosti
Ten nejlepší televizní humor totiž nikdy nepotřeboval příliš mnoho aktérů nebo náročnou výpravu, dramaturgii nebo scénu. Je smutné, že po revoluci k nám dorazil laciný americký pseudohumor, který je založený na tom, že někdo z někoho dělá hlupáka. Situační komedie a telenovely, to nemá s kvalitním humorem vůbec nic společného. Pseudohumoristé jako je Petr Novotný nebo Gondíkovci a spol, to je ubohost všech ubohostí. Na drtivou většinu zábavných pořadů v televizi se dnes nedá vůbec dívat. Mám z těchto pořadu nutkavý pocit, že autor je přesvědčený, že divák je bl_ec, který neví, co je to legrace. Dnešní divák už to opravdu možná neví. Já si ale pamatuji doby, kdy Hovory H bavily celý národ, a to byl opravdu humor na který se člověk mohl těšit. Dnes už takový pořad v televizi člověk nenajde, a to ani v té veřejnoprávní, která by takovéto pořady dělat měla, protože na ně má "licenci."
Kdysi jsem se rád díval na "Sejdeme se na Cibulce." Dnes už to nemá to, co to mělo kdysi. Je to umělé a překombinované. Příliš mnoho lidí a málo inteligentního humoru. Prostě komerční balast bez obsahu.
Miroslav Donutil už svoje nejlepší fóry položil na oltář televizní zábavy a nic nového nám nepřináší. Takže i tento poslední mohykán slušného televizního humoru je s vtipem v koncích.
Pokud se tedy chce divák u obrazovky upřímně zasmát, musí si počkat na reprízy toho, co vzniklo ještě za hluboké totality. Je to paradox, který je ale spíš k pláči než k smíchu.
A prosťáček (podle výzkumů 2/3 populace) je ochoten se smát naprosto všemu co mu sociální inženýři předloží. A ještě když při té legraci má možnost vidět svoje Hvězdy, chrochtá si blahem. A vrchnost je spokojena, že prosťáček nerevoltuje a konzumuje. A pokud je to ještě v HHHDDDD, 45K a patnáctikanálovém zvuku balho kulminuje rozkoší.
A bude hůř.
Jinakost a její odmítání jistě může hrát určitou roli, já si ovšem nemyslím, že je tato role nějak zásadní. Z televizní a filmové zábavy se ale stal zcela normální průmysl, který musí chrlit množství produktů, aby se uživil. Na jejich kvalitě už tolik nezáleží, protože to tak jako tak stejně někdo koupí. Když to nebude drahé, tak si to zákazníka najde.
Celkem jednoduše to je vidět na filmovém průmyslu obecně. Americký filmový a zábavní průmysl chrlí obrovské množství braku, který mnohdy nikdo nechce, tak jej přilepují k těm kvalitnějším produktům, jako přívažek, který je nutné koupit spolu s tím kvalitnějším.
Jistě je možné namítnout, že doba se zrychluje a tedy i humor a zábava se zrychluje a zjednodušuje. Jenže dnes už je to spíš primitivismus a nikoliv zábava.
Stále ještě platí, že český film je v drtivé většině umělecky mnohem hodnotnější, než i ty nejlepší americké kasovní trháky. Hodnotit filmy jejich náklady na produkci, to je směšné. Vůbec přece nejde o to, kolik peněz bylo nutné vynaložit na natočení filmu. Podstatné přece je, kolik lidí ten fil vidí a kladně hodnotí. Bohužel ani to už dnes není směrodatné.
Někteří lidé jsou totiž přesvědčeni, že vše, čemu nerozumí, musí být zákonitě hloupé. Svět se vyvíjí, stejně tak i humor. Ti, kteří nejsou schopni a nebo ochotni si to připustit, se rádi vrací do minulosti, ve které jsme měli hodně zúžený výběr ve všem a třeba v televizi byl člověk rád za každý nový fim, humornou scénku...Osobně mi třeba filmy pro pamětníky, které jsem dříve miloval, dnes připadají min. úsměvné. Je to o vývoji. Netvrdím, že vždy lepší, ale jednoduše JINÉ a jak je známo o nás Češích, tak jinakost se stále moc nenosí. Bohužel...
Když bych to měl připodobnit něčemu, čemu bys mohl rozumět, tak se jako filmová práva prodávají i sportovní práva...v balíčcích, nebo třeba placené kanály...viz tvoje modla O DVĚ. Jeden, max. dva zajímavé zápasy a zbytek jen nezajímavá vata pro jednotky diváků. Pokud hodnotíš filmovou produkci jen podle "trháků" na Nově, tak je bezpředmětné dále s tebou diskutovat. :-)
Bohužel, všechno je otázka nabídky a poptávky, takže to podle toho vypadá. Já si dneska pustil animáč Doručovací služba čarodějky Kiki a ač už jsem to viděl asi 5x, líbilo a pobavilo stále výtečně, úsměv na tváři prakticky neustále - funguje na třicátníka i 5leté dítě. Bohužel ČT si netroufne na víc, než toto vysílat na Déčku s dabingem :-(
Humor se vyvíjí jako vše. Když čtu ty klasické české bláboly (jiné národy tu tendenci nemají), jak vše staré bylo lepší, tak bych vám přál, abyste zase jezdili v trabantech a prali na valše. Pokud nerozumíte současným požadavkům trhu a diváků, tak to neznamená, že to je špatné. Ano, laciného humoru je mnoho, stejně jak nenáročných diváků, ale to bylo i dříve a rozhodně si každý najde i mezi současnými baviči ty, kteří ho budou bavit. Mě třeba Horníček nerozesměje, za to Michal Suchánek (mimochodem extrémně inteligentní chlap a skvělý imitátor) mi skoro trhá bránice.
Musím se Eniku přiznat, že mám k tématu "TV HUMOR" rozporuplné pocity. Pamatuji si, že jsem se před desítkami let před obrazovkou dokázal i bouřlivě zasmát. V současnosti snad žádný pořad s vizitkou HUMOR nesleduji, nebo nemám to štěstí, že bych na něj náhodou narazil. Je ale chyba jen v tématech, dramaturgii, režii, či moderátorech? Nebo jsem jen starší a už mne téměř nic nedokáže překvapit? Není to jen důsledek "demokracie" posledního čtvrtstoletí? Kdy je možné srovnávat humor z mnoha zdrojů a doslova z celého světa? Díky mobilům a komunikačním technologiím je možné distribuovat a sledovat na těch "jutubech" a pod. humorné scénky dané samým životem, které mnohdy překonávají veškeré ty umělé snahy televizních tvůrců. Není to také jen tím, že "kdysi" měl některý humor i politický podtext, který ho dělal pro diváka atraktivnějším a "lechtivějším"?
Proto si myslím, že moderní doba už nedokáže vychovat komiky, na které jen spolu v dobrém vzpomínáme. Dnes se asi víc cení zesměšnění, urážky, čili krutý humor klaunů, který přešel z jejich osoby na ty druhé.
zdravim hodny clovece,
zajimalo by me, jak by podle tebe mela ct 1 vypadat. pri zachovani soucasne strategie, kdy na ct 2 maji byt predevsim dokumenty, vzdelavani, porady pro mensiny a kvalitni zahranicni filmova a serialova tvorba. a ct 1 by mela byt predevsim ceska. tesim se na odpoved! hodne pozdravu!
Nikdo nic nezavádí, už není komunismus, aby se něco odněkud zavádělo. Pouze se přejímají trendy a buď se chytí nebo ne. Současných komiků je dost, včetně neobjevených. Ostatně nejoblíbenější bavič posledních let u nás Ondra Sokol byl objeven v této roli teprve nedávno. Takže se není čeho bát. Na stojáka navíc produkuje nové a nové tváře.
Nevím, kde stále ještě platí, že je český film v drtivé většině umělecky mnohem hodnotnější? Já spíš slyším na tu drtivou většinu porevolučních českých filmů a současné výkony českých herců nepříznivé ohlasy. Když to vezmu ze svého pohledu, tak mi výkony našich herců ve filmech i seriálech připadají víc než nevěrohodné. O ubohých scénářích ani nemluvím. Víte proč nemám rád když někdo sype "špínu" na americkou kinematografii? Poněvadž v této souvislosti dotyčný vždy začne hovořit o blockbusterech nebo o "dílech" které jsou denně k vidění na komerčních televizích. Zkuste se někdy podívat na věc z pohledu většinového diváka, po čem opravdu prahne? Zkuste jim nabídnout Kriminálku Miami nebo výborný nezávislý film, kterých najdeme v americké kinematografii nezpočetně. Zdaleka nemusí jít jen o ty nezávislé snímky. Podívejme se těd na největší tuzemské kasovní nebo komerční trháky. Babovřesky, Kameňák. Úmyslně jsem vybral tituly ze žánru "komedie", abych mohl viditelně lépe najít ten porevoluční vliv amerického laciného humoru na ten český kvalitní. Osobně mám rád "inteligentní" Horníčkův humor, tak i ten vulgární, povrchní a zesměšňujíci. Bez ohledu na to, co mi v danou chvilku sedne, se v žádném případě nehodlám pasovat do pozice "inteligenta" kterého dokáže bavit jen ten nejvytříbenější kvalitní humor. V této diskuzi mi tu nejde dohromady předevšíim tvrzení, že americký humor vnesl do českého trend sebe nebo někoho zesměšňovat a potom se tu nostalgicky vzpomíná na Donutila. Holzmanna nebo snad Televarieté. Donutíla bych osobně s klasiky nerad spojoval, poněvadž jeho historky, jak se na zájezdu nebo ve sklípku ožral, neberu mezi českou elitu bavičů. Nepočítám s tím, a ani nemám zájem na tom, aby se v tomto tématu našla nějáka shoda, ale přidám takto jen jeden z milionu různých názorů.
Naprosto souhlasím. Suchánek s Genzerem jsou moji nejoblíbenější baviči a jejich humor miluju (hlavně Kalendář Míši a Ríši nebo Tele Tele, z novějších věcí třeba skvělou parodii na sportovní studia Dolito). Ale mám rád i některé starší věcí, třeba Holzmann byl geniální komik, stejně tak mám rád Kaisera s Lábusem, Náhlovského, Čtvrtníčka, Cimrmany atd.
Myslím si, že u humoru nejde o to, jestli je kvalitní nebo jestli se líbí kritikům a odborníkům, ale o to, jestli se tomu lidé smějí a sledují to.
Děkuji. Podívej, já nemám rád české celebrity a nikdy pro mne nebude dobrý sebevíc "kvalitní" český film či seriál. Neříkám, že můj názor má být pro někoho příkladný, ale mám na něho právo, stejně jako každý poplatník ČT. Naposledy jsem viděl film Hodinový manžel, který si v hodnocení věřejnosti stojí obstojně. Na tomto příkladu chci promítnout můj vztah k drtivé většině české dramatiky, i když ČT má v té snaze vždy ode mne bod navíc (tam je to ale povinnost, pokud se neúčastní soutěže o sledovanost, což se stejně účastní). K filmu: Na hereckých výkonech Novotného, Matáska, Čvančarové nevidím vůbec nic, než na výkonech amatéra (neherce). Přesto jsem na rozdíl od všech těch citlivých, nezkažených příznivců (oproti těm zkaženým agresivní západní kulturou - myšleno ironicky) všeho českého, tolerantní a veřejnoprávní televizi bych v žádném případě neupíral dávat velký prostor české dramatice. Nevidím však jediný důvod, proč by měl být první program postaven pouze na domácí tvorbě, navíc z drtivé většiny pak dramatické. Polská televize například v letních měsících vysílá premiéry zajímavých evropských seriálů. Ty, dle mého, nemusí být finančně rujnující. Fridrich jako správný taktik a nucený lhář vysvětluje, že ČT nemá na premiérové pořady o prázdninách prachy a proto každá zahraniční akvizice, která se objeví v letním schématu musí nutně připomínat vše nejlepší z dob komunismu (a náhodou i vše, co se tu tehdy promítalo) - Angelika, Schimanski, Vinnetou, Funés. Další velké mínus pro program ČT1 - Od doby, co vzniklo Déčko se zdvojnásobil počet papundeklových pohádek na ČT1. Sledovanost skvělá, Ok. Nyní bych se rád pobavil při "diplomatickém" vyjádření programového, že ten důvod není v žádném případě sledovanost. ČT, která disponuje tak velkým archívem protočí během chvíle Zdivočelou zemi ve stejném nedělním čase. Rozhodně nepatřím mezi ty kritiky, co tvrdí, že je nyní vše na ČT horší, ale podobnou honbu za sledovaností, výrazně viditelnou na obsahu ČT1 (dominuje seriálová tvorba, několik stále dokola vysílaných českých a zahraničních filmů z let dávno minulých, stále stejných scének "mistrů zábavy", silvestrovských návratů v létě), od vzniku samostatné ČT nepamatuji. Jinak, nepatřím mezi nespokojené diváky se současným zpravodajstvím.