Souhlas. Navíc ty nejhorší reklamy (jako slečna s eee... sektem) nejsou v drtivé většině distribuovány přes volné aukce (RTB), protože většina ad-servingových nástrojů má naopak relativně velká omezení v tom jakou reklamu a s jakým obsahem lze nabízet.
Za otravná vyskakovací okna s videem, reklamy na "léky" na erekci a další legrácky si můžou vydavatelé v 99 % sami.
1. Za tento stav nemůže uživatel, nemůže inzerent, a nemůže ani zprostředkovatel reklamy. Může za to ten jediný, kdo může o něčem rozhodnout: VYDAVATEL.
Všichni ostatní, kromě vydavatele, se jen přizpůsobují podmínkám.
2. Stav se nevyřeší sám, pokud s tím něco nezačne dělat ten, kdo jediný může: VYDAVATEL.
Tedy autor se mýlí, vydavatelé stále drží otěže. Jen se je bojí používat. I to je způsob řízení. Ale pěkně blbý způsob řízení. A čím déle, tím více to bude vydavatele bolet.
Se zájmem jsem článek přečetl a cením si toho, že se autor (můj kamarád) snaží o té věci přemýšlet a jak to delší dobu sleduju, pomalu se posouvá jeho pohled -- začíná vkládat slova "oprávněně" do vět o tom, že si uživatelé stěžují.
Rád bych mu dal za pravdu, obávám se však, že komentář výše má pravdu. VYDAVATEL drží svoje stránky a odpovídá za všechen kód, který servíruje svému uživateli.
Často se schovává před odpovědností, má strach a je laxní ve vyvíjení nových cest. A podle mě se v dnešní době zbytečně obává paywallu (který nemusí být absolutní).
Vydavatel mozna nema kontrolu nad konkretnimi reklamami, ale ma kontrolu nad tim, kde se reklamy zobrazuji, v jakem poctu, kam dava kod atd.
Technicky to rozhodně není pravda. Stačí aby vydavatel na jedno jediné místo HTML stránky umístil značku <script> s odkazem na externí reklamní systém a v tu chvíli totálně ztrácí kontrolu nad tím, jak bude stránka vypadat. Samozřejmě, v drtivé většině případů bude externí reklamní systém vkládat kód jen do vyhrazených míst, technicky to ale, obávám se, nejde nijak vynutit.
Oni bez peněz stejně budou. Cena reklamy je rok od roku nižší a koryto postupně vysychá.
Příjmy z reklam vyschnou do pár let tak jako tak. Jen si mezitím nasýří uživatele, a pokud si nenajdou jiný způsob obživy, tak stejně skončí.
Vydavatelé, kteří nezačnou řešit reklamy a problémy s nimi nyní, tak jsou už stejně mrtví. Na jedné straně začnou přicházet o uživatele, na straně druhé stejně přijdou o příjmy z reklam, nebo se jim ztenčí tak jako tak.
Pokud nevyužijí alespoň svého krátkého provazu, tak R.I.P. Je to jednoduchá rovnice, nabídka reklamních míst exponenciálně roste, poptávka po reklamě roste mnohem pomaleji.
Ostatně si pamatuji, kolik se na reklamě dalo vydělat před 10 lety a kolik nyní. Mnozí mají v hlavě ještě to staré číslo a mají bludnou iluzi, že reklama jim navždy uživí jejich weby.
Na to neni cas, je treba vam dodat helo, drm, zakazat pluginy a posleze addony, znemoznit vam https na vas router.
Od prohlizece bych nejen ocekaval, ze umi (nativne) ridit, ktere scripty se spusti a ktere nikoli, ale i to, k jakym API jim pristup umozni, pripadne zda jim preda realne/nahodne generovane udaje.
No tohle je přesně to podepisování bianko šeků nedůvěryhodným osobám, jak už tu někdo reagoval. Přesně tohle by vydavatel dělat neměl, ani když mu za to platí, jinak způsobí ty problémy popisované v článku. Navíc soudní uživatelé (zatím bohužel menšina) nebudou jen tak ve svém prohlížeči bezdůvodně spouštět skripty třetích stran.
hm, víš o tom, že jsi dal sem odkaz na "Směrnici EP"? Takováhle věc není právně závazná a pouze dává členským státům za cíl upravit svoji legislativu.
Jediný důvod proč mít upozornění na cookies je Google a ze strany google to spíše vypadá jako provokace, kdy chce ukázat ad-absurdum nevhodnost podobných pravidel.
A co zákon z Ugandy-Urundy nebo Papuy-Nové Guineie by nebyl?
Odkažte na český zákon, který ukládá tuto povinnost, nebo navěky mlčte.
To, že se vydavatelé nechali prodat google, to chápu. A pak musí skákat jak goole píská. Tak odjakživa otroctví funguje. Kdo se rozhodl stát se vazalem, prostě poslouchá svého pána.
Nicméně pro mě jako českého občana platí české zákony. Tečka.
nejsem právník ale chapu to takto: české zákony to nevyžadují, evropské teoreticky ano... tzn google to bere podle evropského práva a právníci se opět mohou rochnit v detailech - zákonná povinnost v ČR není ale nařízení eu existuje.
tady je podrobný rozbor.
http://www.epravo.cz/top/clanky/prava-a-povinnosti-souvisejici-s-pravni-upravou-tzv-cookies-94488.html
Souvisí to s tím tak, že to není povinné ani zákonem nařízené. Google není zákon, nařízení Google drží všichni dobrovolně. Nikdo je k tomu nenutí, žádný český soud nikoho žalovat nebude, pokud nebudu otravné upozornění na cookies.
A to je pointa. Pointa je, že se tu začalo lhát, že je zákonem/směrnicí/jakoukoli právní normou nařízeno v Česku upozorňovat na cookies. Já jsem jen napsal, že všichni tu lžou, nic takového nařízeno není ani omylem.
Vykrucovat se umíte vy i váš kolega dobře. Kde je tedy ta česká legislativa, která to ukládá jako povinnost? Nekruťte se jako hadi a odpovězte přímo: Který český zákon tuto povinnost ukládá?
Občan není vázán mezinárodními smlouvami, těmi je vázán pouze stát.
Takže se konečně ptám: Kde je český zákon ukládající povinnost upozorňovat na cookies? A pokud není, tak tato povinnost NEEXISTUJE a pouze jste si jí vycucali z prstu.
Vy běžně porušujete uzavřenou smlouvu? Google to v rámci podmínek služby nařídil a pokud to nařízení odmítnete, tak vám může zrušit účet.
Nikdo tady nelže, špatně si to vykládáte a ženete to do zbytečných extrémů, přitom by stačilo kdyby jste jednoduše upozornil, že jde o podmínky Google nikoliv platný zákon (v ČR) a hned se tak nečertil.
Jinak smlouva, kterou uzavíráte v Analytics nebo Adsense je právní úkon, takže by bylo možné i právní vymáhání, ale to je další extrém, který nikdo řešit nebude. Když ji porušíte, Google vám prostě zablokuje účet.
Předřečník správně poukázal na to, že varování ohledně cookies _není_ nařízeno žádnou legislativou EU, jak tu mylně zaznělo, ale jde o dobrovolné rozhodnutí subjektů, které přistoupily na podmínky smluvní strany. A to je obrovský rozdíl. Byť chápu, že pro Vás je asi varianta "nepoužívat Google Analytics nebo Adsense" ekvivalentní ztrátě smyslu života nebo přinejlepším dlouholetého vězení a tudíž se vám zdá jedno, zda něco nařídila legislativa EU nebo smluvní podmínky Googlu.
Pokud vím, tak jde o nařízení EU jen není pro členské státy závazné a je na nich, zdali ho zanesou do svých zákonů. Některé státy to udělaly, jiné včetně ČR ne.
Nikde jsem netvrdil, že používat Analytics nebo Adsense je smysl života, jednoduše tvrdím, že pokud je používáte, musíte ten souhlas mít, v jiném případě porušujete podmínky služby za což vám hrozí zrušení účtu. Co je na tom tak nepochopitelné?
Přesně tak! Takže když mi kdysi dávno spadly, díky zmršené záplatě OEM XPčka, použil jsem Activator a později koupil Corporate verzi, kterou firma opustila, protože se kvůli HW obsluhovaných zařízení vrátila na W 2000. A pár trotlů je kvůli tomu schopno řvát dodnes. W7 jsem si koupil v Bangkoku za našich 150 Kč, při instalaci nechtějí Product Key a nepotřebují aktivaci a kontrolou legality bez problémů procházejí. Žádný náš zákon nezakazuje kupovat SW v cizině za ceny v místě obvyklé. Žádný náš zákon nezakazuje přeprodávání nepoužívaného SW a každý si může zakoupený SW upravit dle svých potřeb, takže pokud aktivujete cokoli nějakým tím Activatorem, nebo si upravíte instalační médium tak, aby SW šel nainstalovat bez nutnosti vytvoření nějakého cloudového účtu, je to v ČR naprosto legální.
Nepochopitelné nic, ale je to zbytečné okecávání faktu, že varování před cookies prostě není žádné nařízení EU, ale soukromá iniciativa soukromých subjektů, čili je to do puntíku tak, jak psal pepa. To je podstata, nikoliv to, zda jde o domluvu mezi serverem a Googlem nebo babkou Vonáskovou a zda za porušení hrozí to, že mu Google zruší účet nebo se mu babka Vonásková vydělá před dveře.
A jak jste přišel na to, že je to výmysl soukromých subjektů? I tady v diskuzi máte odkazy na web EU, kde je jasně napsáno, že je to na popud EU, není to (zatím) závazné pro jednotlivé státy, ale ty se mají rozhodnout jestli to do své legislativy zanesou nebo ne. Na netu je myslím i dostatek článků, které to vysvětlují, vždy´t to není výmysl posledních měsíců, ale řeší se to již několik let.
Muj post je statisticky marginalie, navic vetsina pripadu je pouze read only, malokdo vstupuje zbytecne do diskuze s Karkonosem, v 99% staci cist. Pripadna diskuze se vede jinde. A post jste uplne obratil, ne vykopnul, ale za kazdou cenu udrzel, proto jsem proti paywallum, uplne to znici ekosystem lety budovany. Na druhou stranu mohu se plest, s povinnou registraci na novinkach jsem myslel ze to taky pujde do lostu, ale naopak, vytribilo se to a registraci provedli opravdu heavyuseri, kteri nakladaji o moc vice, nez nahodny kolemjdouci. Paywall je ale trochu neco jineho, to uz proste ty lidi zabije.
Jo ahá. Já myslel, že se snažíte diskutovat normálně. Myslím jako věcně a k tématu jako rozumně uvažující člověk.
A vy mi zatím dáváte nechytrý příklad, kdy přes parlament a senát s prezidentem projde zákonná úprava o povinnosti skákání z okna z 10 patra... Tak to pak jo :(
PS: a když váš soused bude mít hlad a chuť na ženskou a sám nebude mít nic z toho, tak přestože mu to zákon zakazuje, tak ten zákon nebude respekovat a prostě si k vám domu dojde se uspokojit, to bude taky v pořádku? trochu blbá logika, že?
Vycházím z toho, že jsme občané ČR a řídíme se platnými právními normami. Já neřeším, jaké mají zákony jinde, ale jaké se týkají nás. Pokud to (varování před cookies) u nás někdo dělá, tak rozhodně ne proto, že ho k tomu nutí EU. K tomu není, co víc dodat. Až to u nás v legislativě bude, pak budou varování před cookies na popud EU a nebudu tvrdit opak. Taková situace tu však není.
Takže blokuješ taky, jen o hodně primitivněji. A odjakživa platilo, že je lepší nemocem, (tedy reklamě), předcházet, než je pracně a občas s nezvratnými následky, léčit. Takže zablokuji preventivně všechno a mám klid, navíc i jistotu, že jsem o nic skutečně žádoucího nepřišel. A vvvo tttooommm tttooo JJJEEEEÉÉÉ!
Od začátku píšu, že u nás je to na základě podmínek Google, ale ten to zavedl na základě "donucení" EU. Google to zavedl celoplošně, protože nemá zájem řešit, že v jednom státě EU to platí jako zákon a v jiném ne a hlavně nemá zájem utrácet kvůli toho za právníky. Prostě EU to chce, tak my máme smůlu, protože my jsme součástí EU, bez ohledu na to, jestli ta směrnice byla vydána jako platná všem státům nebo jako doporučen k úpravě legislativy v jednotlivých státech.
Adblock tu je uz radu let. Tevrve az ted jej zacalo pouzivat nezanedbatelne procento uzivatelu. Noa? Kdyz chce nekdo provozovat web, at si na jeho provoz najde prijmy nekde jinde nez z dementnich reklam. Co me ovsem otravuje posledni dobou je moda pridavani listy s tim, ze web pouziva cookie a ze sohlasim bla bla bla. To je snad nejretardovanejsi blbost z poslednich let. Bohuzel adblock ji jeste neumi najit a automaticky zablokovat. Kam ten web speje teda opravdu netusim...
ne, je to vymysl EU, google jenom začal vymáhat dodržování evropskeho práva :) asi protože si někdo stěžoval že to nedělá.
EUROPA websites must follow the Commission's guidelines on privacy and data protection and inform users that cookies are not being used to gather information unnecessarily
To je ale zase trošku zkreslený pohled. Pokud jde o tohoto vydavatele, tak v celkovém objemu tahá za dost krátký provaz. Takže je sice pravda, že s tím můžou něco dělat celkově vydavatelé jako masa, ale pokud to takto vyhovuje velkým vydavatelům, iinfo může tak maximálně publikovat takováto povzdechnutí. Nebo být bez peněz.
Pokud jde o reklamní weby a jejich JavaScripty, pak ve firmě je to zablokováno komplet na bráně.
Doma si můžete udělat /etc/host a zablokovat je tam také nezávisle na prohlížeči. Mám tak několik tisíc webů. Vše co z nich jde neprojde vůbec do prohlížeče bez ohledu na to, jak je to nastaven, je to na něm nezávislé. A je jedno, jestli tam procházejí obrázky, javascripty či cokoli.
Mám takto mimo jiné zablokovány všechny google skripty na jeho reklamy včetně obrázků a javascriptů. A neuvěříte, jak je ten webový prostor najednou svobodnější a svižnější.
Já ale na google zvysoka ... Na svém webu zásadně nemám reklamy, i když jsem dostal x-krát nabídku. Pochopil jsem, že to nestojí za to, jednak musíte upravovat web pro reklamy, druhak nevíte, co vám tam dají a provedou. Navíc neustále se mění podmínky. A ten vývar nestojí za to, to si za pár hodin programování (které bych stejně dal zdarma do úprav webu pro reklamy) vydělám více jinde.
Mám tedy web, a to dost hojně navštěvovaný, kde mi google může políbit zadek. Čím dál více vidím, že mé rozhodnutí před lety bylo správné.
Můj web mi mnohonásobně více vydělal jako reklama na mé služby, a rozhodnutí nemít reklamu, ani výměnu odkazů, bylo zcela správné.
Teď budou vydavatelé kvičet, protože rok od rok budou klesat výnosy z reklam, stejně jako zvyšovat se požadavky zadavatelů reklam na vydavatele – a bude to krásná sestupná spirála do žumpy. Já jsem se jen prodat neenchal, to je celé.
Já mám reklamní weby vypnuté přímo pro celou firmu. Je úplně jedno, jak mají zaměstnanci nastavené browsery – většina generátorů reklam je zastavena už na internetové bráně.
Rootu to dělá nebetyčný problém, protože hlásí všem uživatelům, aby si vypli reklamu. Je to proto, že jsem zablokoval na bráně mimo jiné všechno, co jde z reklamního generátoru adocean.pl. A to stačí.
No co, nemají si v pracovní době co zaměstnanci prohlížet nějakého roota, prohlídnou si jistě rádi doma a spoupne alespoň produktivita.
Je to vlastně sranda, když jim pár webů hlásí, aby si vypli blokování reklama, a oni přitom mají čistý prohlížeč bez adblocku a podobného. Ale jak říkám, tím lépe pro firmu a hůře pro ty weby. Zaměstnanci se je alespoň naučí nečíst a nechodit na ně.
Vy ano, já je záměrně nepoužívám. Právě proto, že je sestavuje někdo zcela jiný, a masově. Hlavně nepotřebuji ptákoviny jako „blokuj všechno, co má v názvu ad“ apod. což jsou první filtry na ráně, jakmile někdo chce detekovat, že má člověk AdBlock.
Navíc si o kvalitě „něco je lépe udržováno“ myslím své. Kvalita už byla, nyní je kapitalismus a čínská a tajwanská „kvalita“. Tedy co největší aušus, který ještě nikdo někomu nehodí na hlavu.
S mým seznamem pro bránu i pro adblock jsem spokojen mnohem více.
Nejvíce ničí diskuse lidi jako vy. Vaše hate seznamy a rozšiřování hejtů na všechny strany si laskavě nechte pro sebe. Nikdo na ně není zvědavý.
Někteří z těchto lidí jsou dost přínosem, ale čím dál více se objevují příspěvky bez informací jako ten váš, který nemá za cíl vůbec nic jiného, než sdělit do světa koho nenávidíte a koho byste rád vyšoupl.
Jděte si s tím tedy do zadnice, já bych hrozně rád, kdybych nemusel číst žádné příspěvky jako ten váš, trolící.
Když někoho napadne že vydá zákon nařizující vám skočit z 10. patra, tak poslechnete? Já bych ten zákon nedodržel. Poškozoval by mne.
Stejně jako ta debilní lišta o cookies. Ty mám například já povolené pouze po dobu používání browseru. Jakmile ho zavřu, všecko se smaže. Cookie počínaje a historií prohlížení konče. Takže je v mém případě každá informace o sušenkách úplně k prdu. A k čemu je potom v mém případě celý ten debilní zákon? Rovněž k prdu.
Mohlo by to vypadat šíleně, ale bohužel, je to realita. Není výjimkou web, kde reklamy tvoří více, než 70% obsahu, což logicky každého, kdo na ten web jde kvůli inzerovanému obsahu, naštve. A řešení je tak jednoduché... Když jdu na web o houbách, nejdu tam proto, abych poslouchal odporné skřehotání nějaké zelené zrůdy; chci se něco dozvědět o houbách a ne o tom, jaké senzační nové šmejdy má zase Alza na skladě.
Paywall je problem, znici to kompletne diskuze (pokud nebudou vyjmuty mimo), dost velka skupina lidi chodi za zabavou na diskuze na novinky.cz, zive.cz apod a vlastne ani nectou clanky, pouze vyhledavaji posty lidi jako je Prochazka na idnes, Krakonos nebo Ponkrac na Lupe, agreguje se to na Okounovi a Mageu (dost to setri cas, clovek nemusi sledovat ani Hasalika, Hulana apod.) a velmi nelibe bych paywall nesl, zabavu na velkych portalech tvori zasadne anonymove :-(
Vydavatel-provozovatel webu ma vzdy a vsude zcela 100% kontrolu nad tim, co na webu zobrazi nebo nezobrazi, a vse co se na nem zobrazuje jde vyhradne za nim.
Take podepisujete prazdne listy papiru s tim, ze je pak rozdavate "duveryhodnym" lidem? A pak si chodite stezovat, ze vy za to nemuzete?
Jo, přesně. Je fajn, že tenhle jeden konkrétní vydavatel si aspoň uvědomuje, že problém existuje. Ale neuvědomuje si, že by ho nějak měl řešit on sám :-)
Ano, je to tak, milí vydavatelé, reklama generovaná ze současných běžných externích reklamních serverů mimo vaši kontrolu je špatná reklama. Jsou to nějaké peníze bez práce, ale vedlejší škoda je obrovská.
Zkuste přemýšlet a vymyslet, jak se na tyhle reklamní servery úplně vybodnout a generovat peníze jinak. Zrovna u root.cz / lupa.cz atd. by to mělo jít relativně snadno. Třeba reklamní článek, co dneska (nebo před časem Ladislav Čapek na lupu) dal Marek Rosa na zive.cz mě vůbec neuráží, dokonce jsem si ho i přečetl. Ano, 2x jsem se na podobný článek i chytil a poslal do firmy životopis... Ano, účinnost asi tak miliardkrát větší než spam z těch reklamních serverů a na ty mám navíc addblock :-)
vidím to stejně, moje stránka, moje zodpovědnost. Těší mě ale, že se o tom mluví a že se aspoň posouvá názor samotných vydavatelů.
Věřím, že se nějaká oboustranně prospěšná cesta najde, osobně mě reklamy vadí jen v té krajní formě a jen kvůli jejich extrémní otravnosti mám adBlock.
Trh začíná být hladový po seriózní reklamní síti, že by to byla obrovská investiční příležitost?
Jestli znáte nějaký živý prohlížeč, který by uměl blokovat skripty třetích stran, tak na něj prosím uveďte odkaz. To je přesně jedna z funkčností, která mi chybí (a dá se očekávat, že pokud autor browseru implementuje tohle, tak nejspíš implementuje i další funkce, které postrádám).
Jednu vec ale rekl dobre a naprosto s ním souhlasím, at uz jsou reklamy jakkoliv kultivované, jsou to ve své podstate vzdy lzi a intriky .... proc si neco takového doborovolne pripoustet k telu. Kdyby vám za to platili budete poslouchat 24 hodin denne rozhlas islámského státu nebo denně číst ruskou Pravdu ? :-) Taky ne, nejspíš i kdyby škemrali a zaštiťovali se tím že to jediné je uživí tak si takové svinstvo prostě do hlavy ládovat nenecháte, stejné nebo možná ještě vážnější je to s dnešní reklamou která lže a překrucuje kudy chodí.
"Bez zapnutého Adblocku nelze počítač připojit k internetu." - Můžeš toto tvrzení nějak argumentačně podpořit?
Letos jsem na Internetu dvacet let, skoro denně, blokátory reklam nepoužívám, reklamy většinou nevnímám, občas mě otravují.
K čemu ti je v diskusi šíření takto absolutních nepravdivých výroků?
Pravda, "vždy" je příliš silné slovo, třeba billboard obsahující jen logo firmy (a k tomu nejvýš tak emočně neutrální název/popis produktu) by byl v pořádku.
Pokud se však reklama snaží jakkoliv spojit produkt/značku s pozitivními emocemi (rozzáření herci, atraktivní prostředí) či se mnou ("vaše banka" místo pouhého "banka"), přesvědčit mě, že mám potřebu, kterou jsem si dosud neuvědomil, už jde o manipulaci a intriku (to, zda jde i o lež, je příliš filosofická otázka).