Přerušování dětských pořadů reklamou, nebo dokonce i reklamní bloky před a po odvysílání těchto pořadů, chtějí zakázat koaliční Věci veřejné. Vycházejí přitom ze svého podzimního referenda, v němž se přes 80 procent „Véčkařů“ vyslovilo pro takový zákaz. Místopředsedkyně Poslanecké sněmovny Kateřina Klasnová (VV) proto připravila návrh novely zákona, který reklamu a teleshopping v dětských pořadech zakázal.
K TÉMATU: Dočkáme se konce hlasité reklamy? Poslanec Mencl má návrh novely zákona
Reklama ani teleshopping by nesměly být v dětských pořadech. Jednou z variant je také to, že by nesměly být před a po dětských pořadech,
řekla Klasnová v úterý zpravodajskému serveru iDnes.cz. Kdyby změna zákona prošla, zákaz by se podle předsedkyně Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) Kateřiny Kalistové vztahoval jen na televizní stanice, které získaly vysílací licenci v České republice. Nikoli tedy na lokalizované verze dětských kanálů, které v tuzemsku vysílají na základě registrace pro převzaté vysílání.
ČTĚTE TAKÉ: Na RRTV se valí stížnosti na hlasitou reklamu. O pomoc žádá poslance
Zákaz reklamy a teleshoppingu v dětských pořadech a okolo nich se zásadně nelíbí televizi Barrandov, jejíž podvečerní dětské pásmo Animáček je mimořádně úspěšné a stanice je díky němu u diváků od čtyř do devíti let nejsledovanější televizí v zemi. Obchodní ředitel Barrandova Marek Klain serveru iDnes.cz řekl, že takový zákaz by byl přísnější než regulační opatření Evropské unie, která reklamu v dětských pořadech nezakazuje.
Televize licencované v České republice by navíc byly podle Klaina takovou legislativní úpravou diskriminovány. Nepochybně by to poškodilo nejen TV Barrandov, ale i další subjekty,
míní. Klasnová chce ve svém návrhu novely zákona také regulovat hlasitost televizní reklamy. Podobný návrh připravil i poslanec za ODS Václav Mencl. Oba zákonodárci se chtějí sejít a návrhy spojit do jednoho.