Vine otevřel web plný šestivteřinových vi­deí i nepřihlášeným divákům

2. 5. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Po roce fungování otevírá videoslužba Twitteru svou databázi internetu. Dosud se držela především jako doplněk sociální sítě, teď se ale pouští do boje na půdě YouTube.

Sdílení videí, tématické kanály, fullscreen televizní režim a všechny možnosti každé sociální sítě. Vine.co se jako videoserver od YouTube liší v podstatě jen obsahem. Jeho videa, respektive jedno přehrání nekonečné smyčky, totiž nikdy netrvají déle než šest vteřin

Krátké spoty se za rok staly nedílnou součástí všech virálových přehledů a úspěch Vine inspiroval k zavedení podobné možnosti i Instagram z rodiny Facebooku

Teď má Vine vlastní videoserver, který využívá i data z Twitteru. Především pak trendy a popularitu jednotlivých videí. Nekonečný oceán krátkých videí může prozkoumávat kdokoliv. Služba totiž nevyžaduje žádné přihlašování. 

Podle serveru Techcrunch se s rozjezdem služby ale znovu otevírá otázka budoucnosti Vine v rámci Twitteru, který ji na podzim 2012 koupil za 30 milionů dolarů. Dlouhodobá strategie sociální sítě je nejasná a dva ze zakladatelů Vine už z firmy odešli. Každopádně Vine tweetery pořád baví. Koneckonců loni se stala nejrychleji rostoucí službou světa

Novinky čekají i samotný Twitter. Podle posledního rozhovoru Bloombergu se šéfem sociální sítě Dickem Costolem, se v twitterové aplikaci může brzy objevit možnost šeptání neboli soukromá, neveřejná, komunikace mezi dvěma uživateli. 

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).