Je to stejné jako s reklamou na webu: dokud jí bylo málo a moc neobtěžovala, uživatelé neměli potřebu ji řešit. Když ale provozovatelé reklamních systémů začali vymýšlet čím dál větší a otravnější formáty, reklama začala překrývat obsah, blikat, poskakovat, pak dokonce i vydávat zvuky a kdo ví co ještě, motivace reklamě se vyhnout nebo ji omezit do přijatelných mezí přirozeně vzrostla.
V televizi je to stejné. Dokud bylo reklamy snesitelně, málokdo měl potřebu se jí cíleně vyhýbat. Jenže komerční televizní stanice ve své nenažranosti neznají míru. Takže v době, kdy má film začít, začíná spíš reklamní blok, pak jsou sebereklamy, "sponzorské vzkazy" a když máme velké štěstí, film začne jen o pět minut později. Uběhne 20 minut a než se vůbec začalo něco dít, je tu první reklamní blok, který trvá 9 minut. Ať se na mne manažeři televizí nezlobí, ale na tohle fakt nejsem zvědavý - a očividně nejsem sám. (A je mi úplně jedno, jestli "je to ve světě normální".)
Osobně preferuji uložto, Netflix také není úplně špatný… televize podle mě zaspala dobu. Sledovat tříhodinový film čtyři hodiny není ono, navíc dnes nevidím důvod přizpůsobovat svůj čas televizi. Když mám chuť se na něco podívat, tak si to chci pustit tehdy, kdy se mi to hodí. Chápu, že Prima žije z reklamy, ale pro diváka je to ztracený čas.
Jak se řiká "kdo chce moc, nemusí dostat nic." Tady to platí taky, jak už tu někdo napsal přirovnání k internetové reklamě, to přesně sedí. Dokud se to dalo, tak člověk neměl potřebu to blokovat, dneska na net bez blokátoru reklam prostě jít nejde, ale jakože fakt nejde. U stanic (hlavně primy) je to už stejnej extrém, v jednom dílu seriálu máte klidně 3 bloky reklam (dřív byl 1), do toho usekávaj závěrečný titulky aby tam mohli zase dát reklamu nebo upoutávky a často maj i upotávky přímo v obraze v tom na co se koukáte, tohle už prostě zašlo moc daleko a prima tohle nevyhraje, my tu primu totiž k životu nepotřebujeme.
Prima zahájila válku proti běžným lidem s cílem ztratit co nejvíce diváků. Před čtvrt rokem jsem přešel od Vodafonu k O2 a jsem za to rád. O2 TV plní, co slíbilo svým zákazníkům, svobodně si vybrat obsah a libovolně si ho přetáčet. Mrzí mě, že Prima nemá dostatek sebereflexe, ale to, že podala žalobu za ten článek je už přes čáru. Pokud to Prima neodvolá, zahájím bojkot jejich stanic, s čímž mi O2 TV pomůže.
Zajímavý článek, vtipná hláška na konec je hezká třešinka na dortu :-D.
S Primou v TV je to u nás celkem pohoda, právě proto, že je to samá reklama a ukázka na nesmysl tak jsme téměř přestali koukat. Dokonce i když dávali něco zajímavého, tak jsem si řekl, že se ani NEDOKOUKÁM, protože už mě to nebavilo kvůli těm vstupům. Samozřejmě když by bylo něco jo zajímavého……… (jenže s tou hroznou kvalitou: obraz 720p, zvuk bez Dolby (narozdíl od ČT, vůbec nesrovnávám s Netflixem)……. tak si to nahraju v TV a potom přetočím, nebo použiju funkci Timeshift (zastavím, pořeším věci, co potřebuju a potom při reklamách a ukázkách přetáčím).
Jinými slovy, prostě je to takovej opruz, že prostě Primu dlouhodobě ignorujeme, což by si možná měla Prima uvědomit. Stejně jako ti, co si koupili reklamu, protože při stabilním 10-ti minutovém bloku reklam a ukázek divák ODCHÁZÍ a vrací se po několika minutách zpět! Nesedí tupě jak ovce a nekonzumuje. Takže většina reklam v bloku s ukázkami je úplně k ničemu ;-). A i kdyby mi to v TV uteklo, vrátím to pomocí funkce TimeShift.
Dále teď jde o můj názor (nemám aktuální právní analýzu), ale to že někdo napíše, že lidi budou stahovat není návod (to je předpověď, a ještě zajímavá právě pro Primu). A krom toho to není navádění a už vůbec ne k trestnému činu!!! Při nákupu flash disku, toneru do tiskárny, CD, DVD, HDD – za všechno se v ČR platí poplatky, které právě tohle „koukání pro vlastní potřebu“ dovolují! Takže stahovat pro vlastní potřebu je legální a nejde o trestný čin! Pokud to sdílíte, posíláte dál, nebo myslím, že pokud jde o něco, co nemělo premiéru, tak to legální není, ale jinak dokud se platí tyhle nesmyslný poplatky, tak máte tuhle možnost zaplacenou (a ne zrovna levně).
Já osobně stahovat nic nepotřebuju, protože mám normální TV, Apple TV+, Netflix a teďka už na to jen nemám čas :-D. Takže za mě by bylo lepší přestat platit nesmyslné poplatky a zakázat stahování.
Když před třiceti lety začínala Nova, tak mi reklama ani moc nevadila. Bylo tam mraky filmů, které jsem neznal a neměl možnost vidět jinak. Touto optikou byla reklama subjektivně méně toxická než dnes.
Dnes je ale úplně jiná doba. Sakra dobře si vybírám na co, kdy a odkud se budu dívat. Doba, kdy jsem byl v osm večer u televize s pytlíkem brambůrků a láhvi coly je už dávno pryč a už se to nikdy nevrátí bez ohledu na to, co si Prima usmyslí. Ale to je její věc.
Jestli mi na tom něco vadí, tak že si Prima diktuje podmínky z pozice síly. Docela by se mi líbilo, kdyby se na podmínku "musíme být v základní nabídce nebo vůbec", podíval úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Tenhle požadavek mi připadá nesmyslný. Kdyby tohle nebylo, tak v tom vůbec nevidím problém. Prostě bych dál platil balíček bez Primy.
Na mobilu, kdy reklama se načte první a pak ještě uskakuje a posouvá se s textem, kdy zakrývá 3/4 pidiobrazovky je důvod proč kolikrát stránku zavřu úplně a zkusím to najít jinde nebo se na to rovnou vyprdnu. Když při scrollování článkem už pošesté vyjede zespod displeje reklama, taky mi vře krev. Kdyby vyjela jedna, nebo to byl statický banner mezi textem tak proti tomu nic nemám. Doma jsem nasadil Pi-Hole a hle 20- 35% dotazů směřuje do černé díry. Je to k vzteku když se musím připojit někde, kde takový filtr není.
A TV zase nemá právo nutit diváky, aby na ten debilní sajrajt koukali. Já osobně chytám terestriku a reklamy řeším tak, že uteču na jiný kanál, nebo debilgraf rovnou vypnu. A dokud budou mít debilbedny vypinač a volič kanálů, není co řešit. Až o tyhle dvě vymoženosti přijdou, vytáhnu síťovou šňůru ze zásuvky, TV odvezu do sběrného dvora a přestanu platit koncesionářské poplatky.
No když selžou nové postupy tak se diváci vrátí k těm starším. Vlastně celá IPTV vypadá jako krok zpět, protože nemožnost přetáčet reklamy, archiv pouze na 14 dnů nebo omezení počtu zařízení na kterých pořady z archivu sledovat, to v historii nemá obdoby. Uživatelé IPTV se nejspíš rozdělí na dvě skupiny:
(1) Ti kteří chtějí mít jistotu že pořad uvidí bez reklam se vrátí k domácímu nahrávání, tak jako tomu bylo už před desítkami let, tedy když selže postup preferovaný Primou v roce 2022, tak pomůže postup cca z roku 2010. Nutno přiznat autorovi článku že tuto celkem důležitou alternativu IPTV zapomněl zmínit. Toto dává téměř jistotu že divák pořad uvidí, tedy pokud zrovna nedojde k výpadku proudu nebo vysílače. Na druhou stranu v nahrávce jsou pořád reklamy které ale jde přeskočit. Do této skupiny patří už desítky let prakticky celá moje rodina, neznám nikoho kdo by platil za archiv v IPTV
(2) Kdo nemá jinou možnost než IPTV, začne hledat pořady na uložto a jiných uložištích. Tady se může stát že se pořad nikde neobjeví nebo nebude v odpovídající kvalitě, takže je to trochu loterie
Vidím, že u Kolína byla zase rovina, tam se hned všechno rozkřikne... Akceptace jiných názorů není v těchto oblastech samozřejmostí ať už má pravdu kdokoli. Ale zase mohou mít obyvatele Kolína radost, že tam mají odborníka na slovo vzatého.
Obsah "Prima rodiny" je pro mě nezajímavý. Což samozřejmě neplatí pro všechny, ale jako abonent O2TV, která je jediná u mě použitá platforma pro sledování lineárního vysílaní, nemám důvod si trhat vlasy.
Zajímá mě jiná věc. A teď doufám, že mě Prima nezažaluje za navádění k "nelegální" činnosti. Jak chce jakýkoli vysílatel, který bude vkládat reklamy online zabránit odfiltrování reklamy pomocí Pi Hole nebo pfsense. To mi bude televizní společnost skrz IPTV operátora diktovat DNS server? A co když budu mít dva IPTV operátory? To si BFU bude měnit DNS podle toho na co se chce dívat?
Pro vkládání online reklamy, budou chtít předpokládám reklamu personalizovat. Tady se ale dostáváme na tenký led, protože jsem nikdy nedovolil Primě ukládat jakékoli data na svém zařízení. Kdo za to vlastně zodpovídá? Operátor nebo vysílatel?
Takže ještě jednou. Tady se s Vámi nikdo nedohaduje co je nebo není běžné v zahraničí. Znovu se ptám, Vy znáte smlouvy mezi poskytovatelem a zákazníkem v zahraničí? Jak mají nastavené podmínky pro zpětné přehrávání? Protože jinak je Vaše argumentace jenom plácnutí do vody. U nás se bude jednat o novou věc a poskytovatel na ní bude určitě smluvně reagovat. Tady se jedná pouze o boj mezi dvěma obchodními partnery, kdy jeden nabízí produkt a druhý ho prodává. Problém je, že ten kdo nabízí zároveň chce určovat, jakým způsobem se musí prodávat. V základní nabídce by měly být programy veřejnoprávní televize a ostatní ať si určí poskytovatel sám. Chceš do základní nabídky, tak si připlať, ne obráceně. Spíše mi to připadá, že se Prima připravuje na budoucnost, kdy skončí pozemní vysílání a ona přijde o cca 50% trhu. Co se týče reklam, tak s nimi nemám problém, beru je jako nutné zlo. Nejsem fanatik s ovladačem na klíně, který hned přepíná nebo posouvá program. Ale pokud sama Prima přiznává reklamní blok na 27%, tak to je cca 16 minut, k tomu si přidejte upoutávky na pořady, sponzory pořadu atd., a jste na 20-22 minutách. To znamená, že v průměru z každé hodiny vysílání je jedna třetina reklama. To Vám přijde normální? Mě tedy ne. A že bych měnil poskytovatele kvůli vyřazení této televize z nabídky určitě nehrozí, zase tak exkluzivní program nenabízí. Jako normální chlap 50+ mám trochu jiné priority.
Nesledovat jde. Jenže i když na IPTV Primu nesleduji, stále ji platím, protože je v základním balíčku a není možné Primu neplatit.
A to už v pořádku není. Nechci ji sledovat a nechci ji platit.
Ano, pokud by to bylo aktuální.
Ale já to uvádím hlavně proto, abych ukázal, že minimálně někteří zákazníci "remcají" právem. To, že mohou bez sankcí odstoupit od smlouvy jim ale funkčnost nevrátí - tedy z jejich pohledu je to rozhodně zhoršení. Nejde vždy o dožadování se něčeho, co není smluvně zaručena, ani neznalost možnosti odstoupit od smlouvy.
Reklamy za socialismu byly, řekněmež ... jednoduché. Alespoň nepoužívaly podprahové techniky, maximalizaci zvukového výkonu a jiné chuťovky. Asi nelze očekávat, že by bylo zakázáno (v dohledné době) přerušování pořadů reklamou. Ovšem, na co má divák nárok již nyní, je dodržování vysílacích časů s přijatelnou tolerancí, např. +-30s. Pokud je začátek pořadu inzerován na 20:30, má divák, který si televizi v tu dobu pustí, právo vidět zmíněný pořad, a ne až za 10 minut. Podobně, jako když si v obchodě vezme mouku s cenovkou 15 Kč a tuto cenu také u pokladny zaplatí.
Není to jedno, jak to funguje ve světě, protože ČR není nějakým zapomenutým ostrůvkem kdesi v Tichomoří, ale je evropským státem, takže u celé řady věcí prostě přebírá zvyklosti z ciziny.
A co by nemělo být v souladu s legislativou? Zamezení přetáčení reklam (stejně jako třeba zamezení nahrávání) rozhodně nic neporušuje a ostatně divák na možnost přetáčet reklamy žádný zákonný nárok nemá.
Mám spíše pocit, že Prima prodala příliš mnoho reklamního prostoru, respektive počítala cenu podle sledovanosti, ale zároveň začali přesouvat diváky od pozemního vysílání k alternativám (snížení rozlišení, exkluzivní obsah na iPrima...), kde není schopna sledování reklamy zaručit. A protože s těmi příjmy počítá, musí případný výpadek nějak kompenzovat. (Což, žel, uchopili jako další dobrou obchodní příležitost...)
No tak co, tak bude bez Primy na O2, mám ještě lepší TV, tak tam se kdyžtak na Primu podívám a jakmile začne reklama, tak to přepnu, peníze jim nepoběží z reklamního bloku, vlk se nažere a koza zůstane celá, stejně ty reklamy mají cca 9 minut. Nebo snad s tímto postupem udělají blokaci přepínání programů? Celá Prima je ubohá
Ivane z Kolína, jestli příspěvky ostatních diskutujících označujete za skřehotání, nevidím jediný důvod, proč se s vámi dál bavit.
Sbohem a šáteček, joudo.
Řádně označený PP není nic proti ničemu, pokud se nepřehání.
Já mám na to názor tento: libovolná věc, služba, etc. co se ukazuje na kanálech ČT mimo autorské dílo i případně v něm (netýká se selfpromotion ČT) je reklama. Což je mimochodem i jiné označení "informace o produktech".
Jenže u nás se samozřejmě musí hledat "třetí cesta", tak se tomu říká sponzorský vzkaz (což není zase nic jiného než jiné označení pro "reklamu").
Jednou se určilo, kde reklama na ČT být smí a kde nesmí. Ale my máme své oblíbené třetí cesty, tak je ve skutečnosti reklama všude a jen se slovíčkaří...
A přesně proto jsem to napsal. Sice jste správně uvedl, ž reaguji na téma Primy možná podruhé, možná potřetí, ale co na tom sejde, na tu jsem se neptal.
Odpovězte na mé otázky, které s Primou nesouvisejí, ale dotýkají se mého soukromí. To je to co mě zajímá. Jde o obecný princip. Když chcete diskutovat nedělejte precedens. To pak není diskuze.
U takového online marketingu, který Prima navrhuje vidím problém v tom, že vy musíte poskytnout údaje pro cílenou konzumaci reklam a neptat se. Spousta lidí, třeba jako Vy, to neřeší a je mi jich upřímně líto. Já takové věci konzumovat nechci.
Takže se ptám Vám to přijde normální? Pokud ano, nechte si zrovna rozjet reality show ve vlastním bytě. Máte tucha co o Vás ví Google, MS nebo Facebook? Zkoušel jste někdy dělat analýzu toho co vlastně odesíláte do internetu jen proto, že vlastníte nějaké zařízení?
A než začnete o zbytečně paranoidních řečech, odpovězte. Pak můžeme řešit paranoiu.
Já vím, jak to je. Jenže se mi to nelíbí. To už člověk nesmí říct ani to?
Kam se poděla diskuze? Proč se místo ní všichni snaží utlouct oponenta čepicí?
To je fakt hnus.
Lupa, jste spokojení, kam televizní akvizice posouvá kvalitu diskuzí pod články?
Číst umím, dokonce i s porozuměním. Jde mi od počátku o to, že se klame divák, kterému není servírována ta otravná reklama, ale milí sponzoři programu. Můžete napsat do ČT a PS, že jste vyřešil elegantně zvýšení příjmu a tudíž nebude potřeba zvyšovat poplatky. Stačí povolit více sponzorů pořadů. Bude to win-win. ČT bude mít vyšší příjmy a přitom se nezvýší objem reklamy. Vždyť sponzorování programů je takové milé popřání pěkného diváckého zážitku. Někteří diváci se třeba začnou cítit mnohem lépe, když jim dojde, kolika firmám jde o jejich dobro a ne nákup jejich výrobků, služeb.
Ano, v socialistické ČT reklamy opravdu byly. Ale nikdo je necpal doprostřed programů, reklamy byly v samostatných blocích, jejichž vysílací čas byl uveden v každém přehledu pořadů, takže nebyl problém se jim vyhnout. Navíc byly decentní a mnohem inteligentnější a méně uječené, než to dnešní svinstvo. Takže bych byl proto, aby byl přijat zákon, který VŠEM stanicím, pod pohrůžkou tučné pokuty a ztráty licence vkládání reklam do pořadů striktně a bezvýjimečně zakáže.
Tak předně, já sem to téma nestrčil. Ale když už tu je, tak na něj reaguji.
Co není PP a selfpromotion ČT a je na tom logo někoho jiného, je prostě reklama. Tečka. Nějaké slovíčkaření o tom, že je to "sponzorský vzkaz" můj názor nezmění. Nikomu ho nenutím, máte plné právo s ním nesouhlasit. Ale pozor, nesouhlasit, ne potírat, ne znevažovat - "fňukání", "něčí vymyšlený pocit". Jsou na ČT "sponzorské vzkazy"? Jsou.
Samozřejmě že cílí. A protože na mne necílí, tak nechápu proč tato televize musí být v základním balíčku i pro někoho, kdo ji nesleduje. Navic s omezením služby, kvůli které si člověk IPTV pořizuje. Ať si zákazník vybere sám jestli chce sport, filmy nebo Primu, jak píšete "každý podle svých potřeb". Bohužel v současné situaci je zákazník úplně mimo hru, jemu pouze oznámí výsledek tohoto poměřování "pindíků". Možná se nakonec nějak domluví, ale v každém případě na tom nebude lépe koncový uživatel. Buď bude jedna část tratit programově nebo druhá finančně, případně všichni omezením služby. Teď jenom záleží, která část u O2TV převažuje.
Záleží na tom, na jakém médiu to bude uloženo. Pokud to budu ukládat na nějaké své, tak no problem. Pamatuji časy, kdy original DVD v přehrávači otravovalo s ,,nepřeskočitelnými" debilitami typu Auto bys také neukradl, ale pokud se ta placka pustila na počítadle pod Linuxem, nepřeskočitelný úvod zmizel a přepálená kopie ho také neměla. Takže vždy se najde způsob, jak se nechtěnému vyhnout, byť je to někdy trochu kostrbaté.
Když v obchodě koupíte mouku, bude stát (třebas..) 23.50 Kč - a na pokladně zaplatíte 24 Kč (pokud nekoupíte nic dalšího).
Začátky a konce pořadů jsou "zaokrouhlovány" do určitých "slotů", zhruba pětiminutových. Přitom se dodržuje nepsané pravidlo, že pořad nesmí reálně začít dříve a může se "protáhnout" (běžné u přímých přenosů). Pro korekce je tedy nutné nechat v programu nějakou "vatu".
Poznámka: kdopak si pamatuje dovádějící koťátka v československé televizi? ;o)
Reálně asi nikomu nebude vadit, pokud v čase začátku pořadu uvidí konec předcházejícího pořadu, ale měla by být znát snaha začít s následujícím co nejdříve. (Tuším, že Nova to řeší usekáváním závěrečných titulků.)
Ovšem když má pořad začínat v nějakém čase, je IMHO dost nestydatost, aby tam byl konec předchozího a pět minut reklam a upoutávek.
Na ČT 2 reklamy vesele běží, zatím sice jen v pauzách mezi jednotlivými programy, ale díky zfušovaným a děravým zákonům se časem cestička najde. Na ostatních komerčních stanicích je přeskakuji, buď jdu jinam, nebo TV na těch 8 - 9 minut prostě vypnu. A pokud jde o ty ,,nepřeskočitelné": jsou dva přístupy. Inteligentní člověk by se zamyslel a řekl si: Něco je špatně, pokud chceme, aby se na to aspoň někdo občas koukl, musíme změnit obsah i způsob, jakým to budeme servírovat. Arogantní managor řekne: my vás ke konzumaci toho svinstva prostě donutíme i za tu cenu, že zkrachujeme. A, bohužel, jeho okolí mu za tento hovězí přístup ještě tleská.
Pro autora článku:
Citace:
Z dlouhodobého pohledu Prima sice třeba vyhraje bitvu, ale přitom je na obzoru celá válka o koncept lineární televize jako takové.
Otázka: Ona je na obzoru nějaká válka o koncept lineární televize? Ten je snad jasně daný již mnoho desítek let a nyní se spíše zdá, že bude postupně skomírat. Takže jaká válka??
Teleshopping je také charakterizován odlišně než klasická reklama, přesto se jedná o nabídku výrobků, služeb...xy, sloužící k propagaci, prodeji. O tom ta debata celou dobu je. Když lejno naparfemuješ, tak stále zůstane hnědkou, byť může být ze zákona zařazeno mezi poživatelné delikatesy.
To, že na ČT jsou povoleni sponzoři je jen důsledek toho, že politici, než by dovolili zvednout poplatek, raději povolí sponzoring, jako doplňkový příjem ČT, protože ten může vadit divákům nejméně, nepřerušuje ucelené pořady.
Proč tedy DVBT-2 víc vadí sponzoring na ČT, než objem reklam na komerčních TV, to dost dobře nechápu. Jde mu o divácký zážitek, nebo o peníze pro ČT? ;-)
Pokud se jedná o Pepu Vomáčku, majitele Koloniálu v Horní Dolní, kterého znají jen místní, potom nemám výhrad. Budu mu věřit jeho dobročinnost, protože si k němu moc nových zákazníků nenajde cestu, když ho ani Google nezná. Ten by ale spíš platil reklamu v místním tisku Rudá Vatra vedenou Markét A. Pekarovou. Pamětníku, stále je to placená propagace. I když ji zabalíte do celofánu, pod kterým si přečtete logo, které diváci všeobecně znají. Když někdo nazve bílý kruh černým čtverce a a vsugeruje to i ostatním, stále se v reálu bude jednat o bílý kruh.
Nelze. Podle smlouvy platíte za balíček, nikoliv za kanály. Podepsal jste smlouvu? Podepsal. Stejný požadavek má totiž FTV Prima na všechny operátory, buď v základu nebo nic.
Berte to tak (pro svůj klid), že sledujete to, co vás zajímá a za to taky platíte. Já taky nesleduju Barrandov, programy pro kutily a pro malé dětičky. Ze seznamu jsem si je vyhodil, takže co oko nevidí...
A jiný zase nesleduje Novu v základním balíčku a také ji platí. Nebo ČT nebo Barrandov nebo něco jiného. Akorát zde neskřehotá, ale prostě to bere tak, že základní balíček obsahuje nějaké programy dané operátorem bez možnosti změny ze strany uživatele. A kdo s tím má problém, může ukončit smlouvu a jít od dům dál, jak snadné v dnešní době...
Vadí mi všeobecně obcházení zákonů. Jak je možné, že je nabídka produktů, služeb...jednou reklama, podruhé "sponzor pořadu", který nespadá pod reklamu, přitom plní stejný účel, stejně jako teleshopping? Jen formou se liší. Jednou se tu ohánějí někteří duchem zákona a v tomto případě to nevadí? Chápu, že vyjmenovat všechny druhy reklamy v zákoně nelze. Potom bychom se třeba dočkaly sdělení, že nám Škoda přeje příjemné sledování a zároveň by šla klasická reklama.
Samozřejmě, že je to placená propagace. Ani se tím nikdo netají, spíše naopak.
Citace: "Zákonem vymezené podnikatelské aktivity jsou doplňkovým zdrojem financování České televize, který napomáhá záměru nezvyšovat televizní poplatek, hlavní zdroj jejího financování. Prodej reklamy a sponzoringu podporuje Českou televizi v plnění její povinnosti ve vysílání a výrobě programu."
Čili to není nic nezákonného a politici si nerozzlobí voliče, když jim nezvýší poplatky pro hlavní financování ČT. Což se možná brzy změní.
Že to Vy, DVBT-2, vidíte jinak, to chápu, ale možná byste měl uznat, že to je řešení legální, podle platných zákonů a nejméně rušivé. Zkrátka financování ČT má svá pravidla a Vy s nimi nic neuděláte.
Za poslední tři roky jsem ,,opravoval" (přehrával SW), v několika desítkách počítačů a nikdy jsem nezapoměl nainstalovat a aktivovat uBlock a ochranu soukromí nastavil na Přísnou. A světe, div se, nikomu to nevadilo a nevadí! Takže s účinností reklam na netu to vidím tak, že 70% uživatelů je blokuje, (viditelně), přímo v počítači, cca 10 - 15% ,,neviditeně" přímo na serverech, nebo routerech a ten zbytek je prostě ignoruje.
Na počátku jsem se zapojil do polemiky až po: "DVBT-2 11. 2. 2022 8:13 Komerční stanice vysílají reklamu? Neslýchané. Mně tedy více vadí sponzoři programu na ČT."
Následovalo rezolutní prohlášení: " DVBT-2 Včera 9:32 Vadí mi všeobecně obcházení zákonů. Jak je možné, že je nabídka produktů, služeb...jednou reklama, podruhé "sponzor pořadu", který nespadá pod reklamu, přitom plní stejný účel, stejně jako teleshopping?"
Pokud se obchází zákon, jistě je s ním kritik (DVBT-2/Petr Faistauer) dokonale seznámen a jistě by mu nečinilo obtíž přímo uvádět konkrétní případy, kdy byl v ČT obejit zákon. Jinak je to opravdu jen názor z pocitu a to mi přijde dost málo.
Bohužel je faktem, že i v zákoně se musí dodržovat slovíčkaření a není jedno, když si někdo myslí, že pro reklamu a sponzorství platí stejná pravidla, když to tak není. Ono, když se něco přehání, tak to asi má v druhých vyvolat pocit, že tento názor je více pravdivý. Možná by bylo lepší se smířit s tím, že ne všechno, co na ČT "vypadá" jako reklama, je podle znění zákona reklamou. A tímto s polemikou končím.
A vy máte smluvně garantováno, že si reklamy přetáčet můžete? Pak kontaktujte svého poskytovatele služeb, resp. můžete bez udání důvodu odstoupit od smlouvy, pokud dojde k její změně.
Co se týká zahraničí, tak vůbec nejste v obraze, protože nemožnost přetáčet reklamy je tam poměrně běžná věc a nikdo se tomu nediví jak jo-jo na provázku...
Skutečně si myslíte, že všichni sledují úplně všechno, co v základních balíčcích bývá? Vás třeba nezajímá Prima, někoho jiného ano a zase ho nezajímá to, co sledujete vy, přičemž ale za základ platíte oba stejně. Kdyby to mělo být jinak, tak by potom operátor musel udělat a la carte, což se mu ale nejspíš nevyplatí a ještě s tím má spojenou zvýšenou administrativu, takže to raději nabalíčkuje a má klid (možnost a la carte pak nabídne nejvýš jako doplňkovou službu a nezřídka i cenově ne zrovna výhodnou). A týká se to naprosto všech poskytovatelů placených TV služeb bez výjimky.
Abyste mohl lépe chápat pravidla sponzoringu v ČT, bylo by vhodné si přečíst jejich znění, třeba na https://www.ceskatelevize.cz/vse-o-ct/reklama/sponzoring/ a nedat jen na svoje dojmy. Jistě připustíte, že někdy je sponzor uveden jen jako jméno "firmy" a žádný z jeho produktů se doprovodně neobjeví jako reklama, i to Vám vadí?
Většinou se komentuje, že Rada ČT jde proti ní, hledá mouchy ve všem a proto bych očekával, že by Rada napadla ČT za nezákonný sponzoring a reklamy dříve, ještě než by si toho diváci všimli.
Pokud někdo opravdu nachytal ČT, že nedodržuje zákony, které reklamy a sponzoring v ČT definují, bylo by dobré uvést přesný vysílací čas a porušený paragraf. Jinak bych spíše toto "fňukání" považoval jen za něčí vymyšlený pocit. Zejména, když Petře napíšeš, že "je ve skutečnosti reklama všude", tak je to bohužel už na úrovni blábolu, bez sebemenšího důkazu. Sice nesleduji třeba ČT1 24 hodin denně, ale uprostřed dramatického pořadu jsem reklamu ještě nezaregistroval. Naopak, někdy neúspěšně hledám, čeho se vlastně řádně označený PP týkal.
Obecně by se ale toto téma, které je naprosto mimo mísu, nemělo strkat do "války Primy s O2".
On to asi nebyl primárně záměr Primy, ale spíš inzerentů, kterým už došla trpělivost s tím, že platí nemalé částky za reklamu, kterou si část diváků jen tak přetočí. Takže u dalších televizních stanic lze pochopitelně očekávat totéž (akorát se musí dořešit problém O2=Nova, kde to zatím vázne, ale to je otázka času a Nova zavede to stejné).
Zákazník "remcá" vždy při nějaké změně k horšímu, např. při zvýšení ceny, vyřazení některých programů, teď zase u toho přetáčení atd. Ale tak jde život a všechno se mění, takže skutečně jedinou volbou pro zákazníka při nespokojenosti je odstoupení od smlouvy. Tady se prostě nic lepšího vymyslet nedá.
Pokud dosud nikdo nepochopil, že vše, co dělá na netu, je "veřejné", tak je mi ho líto. Nemusí jít jen o cílení reklamy, doporučování vhodného obsahu. Měl jsem nainstalovaný kdysi program na monitorování portů. Ještě před nástupem gigantů. Už tehdy se jednalo o nízké desítky šmíráků, včetně univerzit. Teď to ani raději nechci vědět.
Nevím, jak je to dnes, ale dříve třeba EuroSport musel být v nejnižším placeném balíku, pokud ho chtěli nabízet. Je to o smluvním vztahu dvou (popř. více) subjektů. I u stanic kategorie "must carry" jsme tu měli vývoj. Napřed hlavně kabelovky omezoval, jenže zjistili, že diváci požadují celoplošky v základní nabídce a situace se obrátila.
Osibně mi ta trocha reklamy či sponsorských sdělení na ČT ani nevadí.
Jednak jí není mnoho a nepřerušuje programy, ale především ji lze také brát jako "informování o produktech" - a tedy to spadá pod povinnost "informovat". (Uznávám, že to je trochu za vlasy přitažené
, ale každopádně pokud by v televizi nesměla být vidět žádná značka, žádný product placement
, nic, tak by to přinejmenším vypadalo nereálně.)
Vaše chápání televizního trhu za socialismu versus dnes je tak na úrovni dítěte ze školky. Jinak je tedy štěstí, že se podle těch vašich rádoby-zákonů nikdo řídit nebude, protože nejsme někde v KLDR. Což může být i pro vás bonus, protože máte jedinečnou šanci místo plkání po diskuzích ukázat světu, jak se to má dělat, tj. klidně spusťte svoji TV stanici (ideálně i víc) a reklamy tam ani třeba nemusíte dávat. A všem vytřete zrak, jaký jste machr...
Kvalitu zákonů především určují politici/poslanci a jejich voliči. A zákon o ČT: "definuje podnikatelskou činnost jako jeden ze dvou hlavních zdrojů financování České televize (vedle televizních poplatků) a stanoví pro ni základní podmínku, že musí souviset s vlastním předmětem činnosti České televize a současně nesmí ohrozit její poslání. Finanční příjmy získané podnikatelskou činností slouží pak České televizi k financování její činnosti vymezené v zákoně o České televizi. Ve vysílání České televize nesmí podle tohoto zákona čas vyhrazený reklamě na programech ČT2 a ČT4 přesáhnout 0,5 % denního vysílacího času na každém z těchto programů."
Proto je zbytečné kritizovat ČT za to, že na svých stanicích ČT2 a ČT4 vysílá i reklamy v povoleném množství. Vždyť to má zákonem uloženo jako druhý hlavní zdroj svého financování. Nemusí tedy časem hledat nějaké cestičky, už je má léta definované.
Nic víc, nic míň.